امیر کشانی:

نقش جوانان در اتاق بازرگانی گسترش یابد

یک عضو ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری با اشاره به اینکه این ائتلاف در دوره جدید اتاق بازرگانی قصد دارد تا از ظرفیت جوانان به‌منظور پیشبرد اهداف اتاق بهره ببرد، اظهار کرد: امروزه نقش جوانان در جوامع رشد کرده و متفاوت شده است و باید در هر عرصه‌ای از ظرفیت جوانان برای رشد و توسعه در امور استفاده کرد. در دوره هشتم اتاق بازرگانی استان اصفهان توجه ویژه‌ای به جوانان شد و در دوره جدید نیز باید به جوانان میدان داده شود.

نقش جوانان در اتاق بازرگانی گسترش یابد

احمدرضا منزه:

یک عضو ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری با اشاره به اینکه این ائتلاف در دوره جدید اتاق بازرگانی قصد دارد تا از ظرفیت جوانان به‌منظور پیشبرد اهداف اتاق بهره ببرد، اظهار کرد: امروزه نقش جوانان در جوامع رشد کرده و متفاوت شده است و باید در هر عرصه‌ای از ظرفیت جوانان برای رشد و توسعه در امور استفاده کرد. در دوره هشتم اتاق بازرگانی استان اصفهان توجه ویژه‌ای به جوانان شد و در دوره جدید نیز باید به جوانان میدان داده شود.

امیر کشانی با تأکید بر اینکه گروه ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری دارای اعضای جوان است و میانگین سنی آن کاهش یافته است، گفت: امروز بیش از یک‌سوم از اعضای اتاق بازرگانی از جوانان هستند و به همین منظور باید برنامه جانشین پروری را اتاق بازرگانی اجرا کنیم.

او در خصوص اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) گفت: اتاق بین‌المللی جوانان یک سازمان غیرانتفاعی است که اکنون 12 میلیون نفر جوانان از سرتاسر جهان عضو آن هستند. نمایندگی این سازمان بین‌المللی در استان اصفهان حضور دارد و اعضای هیئت نمایندگان باید تجارت جوانان کارآفرین را از طریق این نمایندگی توسعه دهند.

کشانی خاطرنشان کرد: «آموزش»، «توسعه تجارت» و «چانه‌زنی با دولت» سه محور اساسی فعالیت‌ها در دوره بعدی اتاق بازرگانی است. امروزه اتاق بازرگانی تنها نهادی است که امکان ارتباطات بین‌المللی بدون دخالت دولت را دارد، اما در سال‌های گذشته به این مورد توجه‌ آن‌چنانی نشده است و در دوره آتی باید به توسعه صادرات توجه کرد تا میزان ارزآوری برای استان با رشد چشم‌گیری همراه شود.

به گفته این فعال اقتصادی، برگزاری جلسات سه‌هزارنفری‌ هیئت نمایندگان، مشارکت‌ اعضاء در رأی‌دهی‌ برای‌ تصمیم‌های‌ اساسی، تأسیس‌ دفاتر صادراتی‌ در کشورهای‌ هدف صادراتی‌ استان، ایجاد شورای بزرگان، طراحی‌ و راه‌اندازی‌ مرکز توسعه‌ صادرات ویژه بنگاه‌های‌ اقتصادی‌ کوچک‌ و متوسط‌، حضور تجار و صنعتگران اصفهان در نمایشگاه‌های‌ مطرح کشورهای‌ هدف تجاری، معرفی‌ بسته‌های‌ اطلاعاتی‌ فرصت‌های‌ تجاری‌ کشورهای‌ هدف، همراهی‌ و تسهیلگری‌ تشکل‌ها در راستای‌ رشد صادرات تخصصی‌ و سایر اقدامات از جمله برنامه‌هایی است که در اتاق بازرگانی آینده انجام خواهد شد.

امیر کشانی در خصوص تدوین برنامه جامع، متحد و استراتژیک برای دوره جدید اتاق بازرگانی گفت: یک برنامه جامع در ائتلاف سه هزار نفری تهیه شده است که این برنامه در قالب بررسی یک‌ساله از وضعیت اتاق‌های بازرگانی کشورهای پیشرفته دنیا به دست آمده است.

وی ادامه داد: در این برنامه تدوین شده قرار است تمامی اعضا برای اجرا و تدوین برنامه‌ها مشارکت فعال داشته باشند و از تمامی ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی توسط اعضا استقبال خواهد شد. در این مدل مشارکتی همه اعضا با همکاری یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات و توسعه اقتصاد تلاش خواهند کرد.

این فعال صنعتی اظهار کرد: در حال حاضر اتاق‌های بازرگانی سه محور اصلی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند. اولین آن بحث آموزش است. در اتاق بازرگانی وین اتریش سالانه 32 هزار دوره آموزشی برگزار می‌شود. تعهدی که در این برنامه جامع داریم این است که برای جوانان آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف اقتصادی برگزار کنیم و این آموزش‌ها را در شهرستان‌ها نیز توسعه دهیم تا بدین‌وسیله کارآفرینان و صادرکنندگان جوان تربیت شوند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم سعی داریم تا توسعه تجارت را که یکی از محور‌های اساسی در اتاق‌های جهان است را در اتاق بازرگانی اصفهان عملیاتی کنیم. به همین منظور میزهای مشترک اقتصادی را در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد خواهیم کرد.

این کارآفرین و صنعتگر اضافه کرد: در مرحله سوم مقوله چانه‌زنی با دولت است. ارتباط با دولت برای ارائه مطالبات اقتصادی و تلاش در جهت رفع آن‌ها از اولویت‌های اصلی در دوره جدید است و در این راستا مطالبات فعالان اقتصادی شهرستان‌ها را به‌طورجدی پیگیری می‌کنیم. همچنین در حوزه بازرگانی توجه داشته‌ایم تا در این مرحله نیز توسعه داشته باشیم.

ارسال نظر