نگاهی به سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره»:

استفاده هوشمندانه سروش صحت از لهجه اصفهانی + ویدئو

سروش صحت در تازه‌ترین سریال کمدی خود، فانتزی را با طنز درآمیخته و ترکیبی از سریال‌های موفق قبلی‌اش به‌اضافه فیلم موفقش «جهان با من  برقص» را پیشروی مخاطبان گذاشته است.

استفاده هوشمندانه سروش صحت از لهجه اصفهانی + ویدئو

سریال نمایش خانگی «مگه تموم عمر چند تا بهاره» از پلتفرم فیلیمو دوهفته‌ای است که در حال پخش است و دو قسمت آن تاکنون منتشر شده است. سروش صحت کارگردان نام‌آشنای این سریال کمدی، پس از تجربه‌های موفقی همچون لیسانسه‌ها، ساختمان پزشکان، شمعدونی و پژمان این بار از تلویزیون به نمایش خانگی مهاجرت کرده است.

سروش صحت در تازه‌ترین سریال کمدی خود، فانتزی را با طنز درآمیخته و ترکیبی از سریال‌های موفق قبلی‌اش به‌اضافه فیلم موفقش «جهان با من برقص» را پیشروی مخاطبان گذاشته است. ترکیب بازیگران و شخصیت‌ها نیز تعمداً قرار است مخاطبان را به یاد شخصیت‌ها و سریال‌های دیگر این کارگردان بیندازد. سروش صحت در این دو قسمت فعلا پی‌ریزی شخصیت‌ها و آشنایی با آنها را پیش گرفته است اما آنچه در همین شروع کار به چشم می‌آید فانتزی بالای «مگه تموم عمر چند تا بهاره» و آمیختگی آن با فضای کمدی کار است. سروش صحت در این سریال اکثر مرزهای دست‌وپاگیر صداوسیما شامل نشان‌دادن سازهای موسیقی، مشکلات اجتماعی و روابط میان آدم‌ها و گرته‌برداری از فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا در دیالوگ‌های شخصیت‌هایش را زیر پا گذاشته است.

اما آنچه در اثر تازه صحت بسیار به چشم می‌آید استفاده درست و هوشمندانه از لهجه اصفهانی است سروش صحت در این سریال ادای دینی به شهرش و لهجه شیرین اصفهانی کرده و برای همین موضوع از هنرمندان توانمند و شیرینی همچون قدرت الله ایزدی بهره گرفته است. ترکیب میان کمدی و جدیت در سکانس‌های حضور علی مصفا و قدرت الله ایزدی از درخشان‌ترین بخش‌های سریال است و بهره‌گیری از لهجه شیرین اصفهانی در کمدی و پیش برد آن به‌عنوان‌مثال در سکانس فراخواندن حیوانات از دریچه دیوار در قسمت دوم بهترین لحظات این سریال را رقم زده است.

مگه تموم عمر چند تا بهاره سروش صحت در پشت صحنه سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره؟

سروش صحت در «مگه تموم عمر چند تا بهاره» لهجه اصفهانی را به درست‌ترین شکل ممکن نمایش داده و تضاد میان علی مصفا و کاظم سیاحی (پسران عمو جلال) با عمو جلال ( قدرت الله ایزدی) طلایی ترین لحظات کمدی را به ارمغان آورده است. هرچند برای قضاوت سریال بسیار زود است اما امیدواریم، تنها کمدی با کیفیت این روزها بتواند فانتزی و کمدی را در تعادلی شیرین و دیدنی نگه دارد و «مگه تموم عمر چند بهاره» مخاطبانش را پیدا کند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار