هوای اصفهان آلوده و ایستگاه‌های سنجش همچنان خاموش است

بر اساس جدول وضعیت آلودگی هوای در تیرماه 1402، شهر اصفهان 4 روز هوای ناسالم برای عموم، 15 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 12 روز هوای سالم را تجربه کرده است.

هوای اصفهان آلوده و ایستگاه‌های سنجش همچنان خاموش است

اصفهان امروز-سارا اکبری: بر اساس جدول وضعیت آلودگی هوای در تیرماه 1402، شهر اصفهان 4 روز هوای ناسالم برای عموم، 15 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 12 روز هوای سالم را تجربه کرده است.

در این مدت 13 تیرماه با عدد 162 آلوده‌ترین و 20 تیر با عدد 74 کم آلودگی‌ترین روز چهارمین ماه سال برای شهروندان اصفهان بوده است. در این مدت در هیچکدام از ایستگاه‌های سنجش آلودگی شهر هوای پاک ثبت نشده و البته کماکان اطلاعات تعدادی از از ایستگاه‌ها مانند رهنان، کاوه، فیض، میرزاطاهر، جی، ولدان، فرشادی، باهنر و انقلاب به روز نمی‌شود.

با این همه در مقایسه‌ای که شاید به دلیل جامع بودن اطلاعات چندان نشانگر شرایط واقعی هوای شهر نباشد، در این مدت در تاریخ 30 تیرماه ایستگاه پروین با شاخص 177 آلوده‌ترین و اول و نوزدهم تیرماه ایستگاه استانداری با شاخص 52 کم‌آلودگی‌ترین نقاط شهر بوده‌اند.

بدون شک جمع‌آوری و ثبت اطلاعات و آمار درست نخستین گام در راه شناخت و بررسی حل مسائلی مانند آلودگی هوا است و به همین منظور راه‌اندازی و به روزرسانی اطلاعات همه ایستگاه‌ها پیش از رسیدن به فصول سرد جزو اولویت‌های استان به شمار می‌رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار