طبق قانون حاشیه رودخانه صرفا مختص فضای سبز است

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مزرعه گیاه سوربون که از آن سوخت تهیه می شود، نیاز به آبی با حجم ۲۰ برابر دارد گفت: اگر احداث این مزرعه ها زیر نظر شورای شهر بود این مشکلات پیش نمی آمد.

طبق قانون حاشیه رودخانه صرفا مختص فضای سبز است


به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی باقر بیگی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: طبق نظر کمیسیون ماده ۷ یا کمیسیون حفظ و گسترش محیط زیست، اگر درختی قرار است به دلیل مسائل عمرانی از بین رود به ازای هر درختی باید دو درخت کاشته شود.

وی افزود: البته شهرداری به این مهم حتی بیشتر از حد خودش هم عمل کرده است.

باقربیگی افزود: همچنین جریمه ای بابت تخریب درخت بر اثر تصادفات باید به حساب جداگانه ای ریخته شود، در صورتی که از این منبع به عنوان پرداخت حقوق کارگران و نه برای کاشت مجدد درختان استفاده می شود.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه در سایت سجزی ۵ هکتار زمین گرفته شده و قرار است گیاه «سوربون» در آن کاشت شود گفت: اگر قرار است از این درخت سوخت گرفته شود باید توجه داشت که ۲۰ برابر به آن آب باید داد. این عضور شورا تصریح کرد: چرا اول کار در مورد این مهم توجه نشده و شهرداری از اول به فکر این مهم نبوده است.

باقربیگی ابراز کرد: هر کسی که در راستای توسعه فناوری های جدید کار می کند باید حمایت شود ولی این کارها باید بر اساس نظر شورای شهر باشد، این در حالی است که فعالیت این مجموعه زیر نظر هیچ نهادی نیست.

وی با اشاره به مجموعه باغ گلها که نباید منبع درآمد برای شهرداری باشد گفت: در صورتی که هزینه این باغ توسط مردم پرداخت می شود اما باز هم در محوطه این باغ، غرفه ها و مغازه هایی به برخی اجاره داده شده است.

عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد: طبق قانون حاشیه رودخانه هم صرفا مختص فضای سبز است اما بر خلاف قانون فعالیت های تجاری هم در پارک های حاشیه رودخانه می شود.

باقربیگی با اشاره به اینکه این مشکلاتی است که وجود دارد و اعضای شورا هم قادر به اعمال قانون نیستند گفت: متاسفانه برای اعضای شورا صلاح قانونی در نظر گرفته نشده است از این رو این مشکلات هم باقی می مانند و ما تنها می توانیم متذکر باشیم.

وی با اشاره به عریض کردن خیابان بزرگمهر گفت: این کار در صورتی انجام شده که ریشه های درخت های نارون با سن زیادشان در هوای آزاد قرار گرفت و این امر باعث می شود ریشه خشک شود.

این عضو شورا، از اعضای شورای شهر بعدی درخواست کرد: به موضوع فضای سبز که یکی از مهم ترین وظایف شهرداری است دقت ویژه ای داشته باشند.

باقربیگی با اشاره به اینکه کمیته های نظارتی نیز تنها حضور ظاهری دارند اذعان کرد: کمیته های نظارتی را یا ملغی کنید و یا اجازه دهید تا توان اعمال کاری را هم داشته باشند، اختیار نداشتن ما باعث می شود تا مردم نسبت به اعضای شورای شهر اعتماد نداشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار