روح شرکت فولادسنگ مبارکه بر پایه بهبود مستمر نهادینه شده است

علیرضا رضایی، رئیس هیئت مدیره شرکت فولادسنگ مبارکه طی پیامی دریافت تقدیرنامه 4 ستاره تعالی سازمانی این شرکت را در بیست و یکمین همایش ملی تعالی سازمانی کشور تبریک گفت. 

روح شرکت فولادسنگ مبارکه بر پایه بهبود مستمر نهادینه شده است

نزدیک به یک دهه می‌شود که هفته اول اسفندماه نتایج ارزیابی سازمان‌های متقاضی در فرایند ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی اعلام می‌شود. مدل تعالی سازمانی و جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی از سال 1382 توسط موسسه مطالعات و بهره‌وری منابع انسانی راه‌اندازی شد. جایزه ملی تعالی سازمانی با هدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین تشویق شرکت‌ها برای اجرای خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود و ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات موفق سازمانها درصدد ارتقا نقاط قابل بهبود سازمانی است. لذا حضور شرکت فولادسنگ مبارکه در این مسیر ارزشمند است.
جایزه تعالی سازمانی دارای سطوح مختلف می باشد که براساس نتایج و امتیازات ارزیابی دارای سطوح گواهینامه، تقدیر نامه ( از یک ستاره تا 4 ستاره ) و تندیس ( در سه سطح بلورین و سیمین و زرین) دسته بندی می شود. در سطح تقدیرنامه هر ستاره به معنی بازه 50 امتیازی از امتیازات 250 الی 450 خواهد بود و سازمان های دارای تقدیر نامه 4 ستاره نزدیک به سطح تندیس می باشند و به این معنی است که این دسته از شرکت ها به سطح قابل قبولی از بلوغ مدل تعالی سازمانی رسیده اند و می توانند با تمرکز بر اقدامات بهبود استراتژیک، حرکت در مسیر تعالی را به شکل هدف مند تر و اثر بخش تر طی نمایند. مسلما اهداف شرکت فولادسنگ مبارکه از حضور در فرایند جایزه تعالی کسب ستاره ها و مدارک نیست بلکه حرکت واقعی در مسیر تعالی از اهداف اصلی این حضور است و همین موضوع باعث شده است که بر حرکت درست در مسیر ارزشمند تعالی ایمان داشته باشیم و در یک دهه اخیر بر اساس مفاهیم بنیادین مدل تعالی سازمانی روح سازمان خود را بر پایه بهبود مستمر قرار دهیم. از سوی دیگر باور داریم که حقیقت مدل ارزیابی تعالی به نوعی به مثابه آینه عمل می کند و ضعف ها و قوت های واقعی یک سازمان را در ابعاد مختلف نشان می دهد و تصویر واقعی از وضعیت موجود شرکت ارایه می نماید تا مدیران سازمان بتوانند براساس آن نسبت به اقدامات بهبود لازم تصمیم گیری نمایند .
تقدیرنامه چهارستاره در بیست و یکمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی با تلاش و اراده کلیه کارکنان در تمامی سطوح عملیاتی و ستادی حاصل شده است و این دستاورد ارزنده را به مدیران و کارکنان شرکت فولادسنگ مبارکه تبریک عرض می نمایم و از درگاه خداوند منان توفیق روزافزون و سعادت همراه با موفقیت را خواستارم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار