از سریال های کمدی تا پلیسی و ماورایی

شبکه‌های صداوسیما برای ماه مبارکه رمضان و نوروز 1403 سریال‌های جدید را در جدول پخش خود قرار می‌دهند. این سریال‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان پخش و تا عید فطر ادامه دارد

از سریال های کمدی تا پلیسی و ماورایی

شبکه‌های صداوسیما برای ماه مبارکه رمضان و نوروز 1403 سریال‌های جدید را در جدول پخش خود قرار می‌دهند. این سریال‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان پخش و تا عید فطر ادامه دارد. سریال‌هایی در ژانر کمدی، ماورایی، پلیسی و امنیتی و یک سریال کره ای جدید در جدول پخش شبکه‌های سیما قرار گرفته است. شبکه آی فیلم نیز پازپخش سریال‌های پرطرفداری را در جدول پخش خود قرار داده که باید دید این شبکه موفق‌تر خواهد بود یا شبکه‌های دیگر سیما و سریال‌های جدید.

شبکه یک: زیر خاکی 4 و نوخ 5

شبکه یک دو سریال کمدی را برای پخش در نیمه اول ماه رمضان و نوروز و نیمه دوم آن تدارک دیده است. هردو سریال از سریال‌های پرطرف‌دار سیما هستند که سری 4 و 5 آنها ساخته شده است. دو سریال «زیر خاکی ۴» و «نون خاکی ۵» برای ماه رمضان و نوروز 1403 پخش خواهند شد. از امشب پخش «زیرخاکی 4» از شبکه اول سینما آغاز می‌شود این سریال هر شب ساعت ۲۲:۰۰ از این شبکه پخش خواهد شد و تا شب‌های قدر (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه پیدا خواهد کرد.

در فصل چهارم «زیر خاکی» بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، رایان سرلک، نسرین نصرتی، اصغر نقی‌زاده و... به ایفای نقش می‌پردازند. پژمان جمشیدی در این فصل در قامت یک «هنرمند» حاضر خواهد شد و قصه فصل چهارم نیز در ادامه داستان‌های فصل‌های پیشین این سریال است.

این شبکه بعد از ایام عزاداری شب‌های قدر، سریال «نون خ ۵» را روانه آنتن خواهد کرد تا در ساعت ۲۲:۰۰ جایگزین «زیرخاکی ۴» شود.

در فصل پنجم «نون خ» بازیگرانی همچون سعید آقاخانی، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، سیروس میمنت، حمیدرضا آذرنگ، پاشا جمالی و... به ایفای نقش خواهند پرداخت.

سعید آقاخانی، کارگردان و بازیگر «نون خ» پیش‌تر بیان کرده بود: فصل جدید نون خ اولین سریال جاده‌ای رسانه ملی است که لوکیشن ثابت ندارد. باید منتظر ماند و دید شبکه یک با انتخاب دو سریال می‌تواند مخاطبان را راضی کند.

شبکه دو: «رستگاری»

تلویزیون علاقه خاصی به سریال‌های ماورایی به‌ویژه در ماه رمضان دارد. مسعود ده‌نمکی با سریال جدید ماورایی خود از امشب به شبکه دو می‌آید. سریال «رستگاری» جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی در شب‌های ماه رمضان در ۳۰ قسمت هر شب ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود. داستان سریال «رستگاری» ماورایی است و درباره دو برادر کارخانه‌دار است که دچار چالش‌هایی می‌شوند. این سریال قرار است از زاویه‌ای تازه به مبحث عالم برزخ و در قالب یک قصه شنیدنی و پر از گره بپردازد.

در این سریال بیش از ۱۰۰ بازیگر مطرح همچون محمود پاک‌نیت، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ چاپ، حسن اسدی، ماشاا… شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، ساقی زینتی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه سه: هفت‌سر اژدها

شبکه سه چند سالی است سریال‌های پلیسی و سیاسی زیادی را در جدول پخش خود قرار داده است و این بار در بهترین زمان جدول پخش یعنی ماه رمضان و نوروز به سراغ یک سریال پلیسی - سیاسی رفته است. سریال «هفت‌سر اژدها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی قرار است به‌عنوان سریال شبانه در شب‌های رمضان و نوروز ۱۴۰۳ هر شب ساعت ۱۹:۰۰ بخش شود.

در این سریال بازیگرانی همچون حمید صفت، مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، حمید صفت، زنده‌یاد شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهار محمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی، مهدی شاکریان، شاهین فرهنگ، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، فرید قبادی و علیرام نورایی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ابوالقاسم طالبی پیش‌تر درباره داستان این سریال که در ژانر پلیسی و سیاسی ساخته شده است گفته بود: پس از مطالعه پرونده‌های مفاسد اقتصادی، ۷ پرونده کلان را در سناریو «هفت‌سر اژدها» گنجانده‌ام در آن بررسی می‌شود. در فسادهای کلان حتما آدم‌های بزرگی دخیل هستند؛ برای مثال یک اطلاعاتی فاسد، وزیر فاسد، وکیل فاسد و… بعنوان مجموعه‌ای می‌توانند فساد کلان کنند.

سریال «هفت‌سر اژدها» انتقادبرانگیزترین سریال جدول پخش نوروز و ماه مبارک رمضان 1403 است چرا که حال و هوای سریال نه نزدیک به نوروز و نه نزدیک به فضای معنوی ماه رمضان است و مشخص نیست مدیران شبکه سه با چه نگرشی این زمان را برای پخش یک سریال پلیسی و سیاسی انتخاب کرده اند. در این سریال حمید صفت خواننده و رپر پرحاشیه نیز به عنوان بازیگر حضور دارد که شاید همین موضوع سبب شود مخاطبان کنجکاو سریال را دنبال کنند.

شبکه تماشا: جومونگ 3

نوار پخش مجموعه سریال‌های تاریخی کره‌ای در شبکه تماشا قطع نمی‌شود و در ادامه دوبله سریال‌هایی باحال و هوای جومونگ و به‌نوعی دنباله این سریال پرطرف‌دار، این شبکه قرار است برای رمضان و نوروز 1403 سریال جدید کره ای دیگری را پخش کند.

سریال «جا میونگ گو»، «امپراتور افسانه‌ها» و «شاهزاده جا - میونگ» که در ایران به «جومونگ ۳» نیز معروف است، در سال ۲۰۰۹ و با بازی جونگ ریو وون، پارک مین یانگ و جونگ کیونگ هو ساخته شده است. این سریال، بر اساس یک افسانه کره‌ای ساخته شده و روایت‌گر ادامه دوران حکمرانی موهیول، نوه جومونگ است. البته داستان حول محور پسر او، شاهزاده هودونگ می‌چرخد؛ جایی گوگوریو امپراطوری ناکرانگ را تصرف می‌کند. دوبله این سریال به تازگی به پایان رسیده و قرار است پس از پایان سریال «دونگ ئی» هر شب ساعت 19:00 از شبکه تماشا پخش شود. این سریال 40 قسمت است و احتمالا شبکه تماشا آن را تا عید فطر پخش می‌کند.

شبکه آی فیلم: از خانه به دوش و پایتخت تا میوه ممنوعه و در چشم باد

شبکه آی‌فیلم که با پخش سریال‌های تکراری محبوبیت بسیاری دارد امسال نیز در جدول پخش خود سریال‌های پرطرفدار اما تکراری جالبی را قرار داده که احتمالا پرمخاطب خواهد بود. زیرزمین، پایتخت ۴، در چشم باد، خانه‌به‌دوش، نیمه پنهان ماه، مثل هیچ‌کس و میوه ممنوعه سریال‌هایی هستند که هر شب از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. باتوجه‌به قرارگیری بهترین سریال‌های تاریخ صداوسیما در این جدول پخش پیش‌بینی می‌شود این شبکه بتواند در نوروز و ماه مبارک رمضان 1403 پیشتاز باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار