عکس ها و بیوگرافی بیتا معیریان بازیگر سریال استخوان سوز
بیوگرافی بیتا معیریان بازیگر و همسرش را با اطلاعاتی از خانواده، سن، قد، اینستاگرام، فیلم و سریال، مصاحبه وی را با عکس جدید آورده ایم.

بیتا معیریان(Bita Moeirian) بازیگر تئاتر و تلویزیون است که در جدیدترین اثرش در سریال استخوان سوز به کارگردانی مجید اسماعیلی حضور دارد ولی با ایفای نقش صفورا در سریال گلدخت شناخته شد.اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از کارنامه هنری و بیوگرافی بیتا معیریان بازیگر هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.
مشخصات بیتا معیریان
مشخصات فردی
نام کامل |
بیتا معیریان |
تاریخ تولد |
۱۳۶۵ |
محل تولد |
تهران |
شغل |
بازیگر، طراح چهرهپردازی |
مشخصات فیزیکی
قد |
حدودا 168 سانتی متر |
وزن |
58 کیلو |
رنگ چشم |
قهوه ای |
رنگ مو |
مشکی |
چپ دست یا راست دست |
راست دست |
مشخصات خانوادگی
نام پدر |
جلال الدین معیریان |
نام برادران |
بهنام معیریان |
شغل پدر |
گریمور |
مشخصات تحصیلی
رشته تحصیلی |
موسیقی |
بیوگرافی کامل بیتا معیریان
کودکی و اوایل زندگی
بیتا معیریان در سال 1356 در محله اختیاریه تهران به دنیا آمد و اطلاعاتی از تاریخ تولد وی موجود نیست.وی هم اکنون 39 سال سن دارد.
اطلاعاتی از قد بیتا معیریان در سایت ها نیست و از روی ظاهر می توان حدس زد که وی 168 سانتی متر قد و 58 کیلو وزن دارد.موی مشکی، چشم قهوه ای و راست دست بودن از دیگر ویژگی های ظاهری این بازیگر است.
خانواده
خانواده بیتا معیریان 5 نفره است.وی فرزند سوم استاد جلال الدین معیریان، گریمور است.برادرش بهنام معیریان همراه پدر کار گریم انجام داده است.
تحصیلات
بیتا معیریان فارغالتحصیل هنرستان موسیقی است
شروع فعالیت
بیتا معیریان بازیگری را با تئاتر از سال 1391 شروع کرد و در نمایشهایی نظیر: «همهچیز میگذرد، تو نمیگذری»، «مرداب روی بام»، «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» و «پارازیت» به ایفای پرداخته است. با نقش صفورا در سریال گلیدخت به کارگردانی مجید اسماعیلی شناخته شد.
بیتا معیریان و همسرش
اطلاعتی از وضیعت تاهل بیتا معیریان در سایت ها نیست و اگر به صفحه ای اینستاگرام این بازیگر مراجعه کنید عکسی از این که نشان دهد وی متاهل می باشد منتشر نشده است.
اینستاگرام بیتا معیریان
اینستاگرام بیتا معیریان به آدرس bita.moayerian است که 7335 هزار فالور دارد، 1504 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 148 پست بارگذاری کرده است.وی در ژوئن 2014 صفحه اینستاگرام را ایجاد کرد.
آثار بیتا معیریان
نام |
سال |
توضیحات |
سیمرغ |
1391 |
تئاترشهر - سالن چهارسو بازیگران: پیام دهکردی، نازگل نادریان |
مرداب روی بام |
1393 |
کارگردان: رضا گوران بازیگران: ستاره پسیانی، پانتهآ پناهیها |
تهران بی تو | 1394 |
کارگردان: احمد کچه چیان بازیگران: محسن رستگار، فواد مخبری |
او شمال من، جنوب من، شرق و غرب | 1394 |
کارگردان: محمد ولیزادگان بازیگران: عامر مسافر، مهدی حسینی نیا |
همه چیز می گذرد تو نمیگذری | 1395 | خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی
کارگردان: وحید نفر بازیگران: بیتا معیریان |
مستاجر | 1395 |
کارگردان: ستاره امینیان بازیگران: مرتضی اسماعیل کاشی، امیر امیری |
مده آ، فصل دوم |
1396 | تئاترشهر - سالن چهارسو
کارگردان: میلاد نیک آبادی بازیگران: مهتاب پرنیان، ساغر تاجیک |
خرده ریز | 1396 | تئاترشهر
کارگردان: سارا کریمیان اقبال بازیگران: مرتضی ضرابی، معصومه عزیز محمدی |
عاقبت عشاق سینه چاک | 1396 | تماشاخانه پالیز
کارگردان: بهرام تشکر بازیگران: بهنام تشکر، سوگل خلیق |
تابوت عهد | 1397 |
کارگردان: عماد قلیپور بازیگران: مهدی کوشکی، بیتا معیریان |
روایت فرزانه از جمعه ۱۴ آبان | 1398 |
کارگردان: محمدحسین زیکساری بازیگران: مهرداد مصطفوی، بهاره ریاحی |
گلیدخت | 1401 | نقش صفورا
کارگردان: مجید اسماعیلی بازیگران : سعید راد، میترا رفیع |
استخوان ساز | 1403 | کارگردان: مجید اسماعیلی بازیگران: شقایق فراهانی، مهدی زمینپرداز |
مصاحبه بیتا معیریان
در کارنامه بازیگری شما با بازی در نمایش هایی نظیر همهچیز میگذرد تو نمیگذری و خرده ریز تنوع ژانری و تنوع نقشی هم دیده می شود. آیا پیشنهادات کاری باعث این تنوع بوده و یا انتخاب هایتان این تاثیر گذاری را داشته است؟
در کلیت هدف از بازیگری ایفای نقش های متفاوت است. خود من از تکرار کردن بازی هایم در یک قالب ثابت می ترسم و اگر نقشی را ببینم که می رود به سمتی که قبلا نمونه اش را بازی کرده ام؛ در طول تمرینات تلاش می کنم تغییرش بدهم.
آیا این تغییرات با مشورت کارگردان انجام می شود؟
بله در این پروسه مشورتی حتی ممکن است در برخی از خصلت های نقش تغییرات زیادی هم انجام بشود. همیشه از اینکه در موردم بگویند بیتا معیریان در بازیش در فلان نقش خودش را تکرار کرده است می ترسم. در هر صورت توجه به این ویژگی ها به عقیده و تفکر بازیگر بستگی دارد و برخی از مواقع ممکن است بازیگری نقش های متفاوتی را بازی کند؛ اما جنس بازیش تکراری و یک شکل با کارهای قبلیش باشد.
یک بازیگر برای ارائه کار استاندارد باید بتواند در گونه های مختلف تئاتری بازی متناسب با ژانر نمایش انجام بدهد. چقدر به این مسئله اعتقاد دارید؟
بله و باید این امر وجود داشته باشد و دلالت بر توانایی یک بازیگر است. در برخی از مواقع و به خصوص در آثار رئالیستی این اتفاق رخ می دهد که بازیگر خودش را تکرار کند و در کارهای فرمالیستی خواسته کارگردان و توانایی بازیگر در این بحث تعیین کننده است. همیشه دوست دارم نقشی را بازی کنم که برایم آورده جدیدی داشته باشد.
بازی در نمایشی نظیر روایت فرزانه از جمعه 14 آبان که تلفیقی از دو فضا و دو شخصیت متفاوت است؛ در جنس بازی بازیگر چه تاثیراتی دارد؟
به هر حال کار بازیگر را سخت تر می کند؛ اما همین که بتوانم در کوتاه ترین زمان ممکن وارد دنیای متفاوت دیگری بشوم چالش های خاص خودش را دارد. برای من بازیگر اولویت اصلیم وجود چالش است؛ این چالش که از یک فضای کلاسیک به فضای رئالیستی بروم خیلی جذاب و هیجان انگیز است.
انجام چنین کاری در بازی به طور حتم نیاز به توانایی زیادی دارد و کار دشواری است؟
کار دشواری است؛ اما جذابیتش باعث می شود در من بازیگر انگیزه مضاعف در ارائه بازی بهتر ایجاد شود. می توانم این تعبیر را هم داشته باشم که بازیگری مثل یک بازی کودکانه است و شما می بینید کودکان در حین بازی هایشان چند نقش مختلف را تجربه می کنند و در بازیگری هم چنین اتفاقی رخ می دهد.
در تمرینات چه تمهیدی به کار بردید که مخاطب متوجه بشود شما در قالب دو شخصیت متفاوت از هم بازی می کنید؟
در ابتدای کار با کارگردان این بحث را مطرح می کردم و کارگردان در شروع تمرینات به من گفت می خواهم بازیگر بعد از خواندن متن ناخودآگاه ایده و جنس بازیش را طراحی کند و بنابراین بازیگران نمایش در طول تمرینات خودشان را محدود نکردند و در جلسات تمرینی بتدریج نقش ها شکل گرفت.
مدهآ یکی از شخصیتهای جذاب نمایشی که بارها در سینما و تئاتر مورد استفاده قرار گرفته است؛ آیا برای ایفای نقش مدهآ به این آثار رجوعی داشتید؟
این ارجاعات به من برای ایفای نقش بهتر کمک زیادی انجام داد و خود کارگردان هم به من گفت چه تصور ذهنی از مدهآ داری و من ذهنیاتم را بیان کردم و ایشان عنوان کرد بر اساس این ساختار و چارچوب جلو برویم تا نقش کامل شود. البته من دوسال قبل نقش مده آ را در نمایش مده آ فصل دوم به کارگردانی میلاد نیک آبادی بازی کرده بودم و با شناخت کاملی در این نمایش حضور پیدا کردم.
مدهآی شما که در نمایش روایت فرزانه از جمعه 14 آبان بازی می کنید؛ بسیار متفاوتتر ازمدهآیی است که در نمایش مدهآ فصل دوم بازی کردید؟
همینطور است. من این استنباط را مطرح کردم که بر خلاف نظر خیلی ها که مدهآ را زن قدرتمند و خشنی می دانند، معتقدم باید این تصویر شکسته شود و مدهآ زن قدرتمندی نیست و فاقد اعتماد به نفس و زن ضعیفی است.
این استنباط شما بر اساس کنش هایی است که مدهآ در درام داستان دارد به وجود آمده است؟
بله اگر مدهآ زن قویای بود می توانست خیانت همسرش را در ذهنش تجزیه و تحلیل کند و آن وقت مرتکب قتل فرزندانش نمی شد. بنابراین از روی ضعف و ناتوانیش است که مرتکب قتل می شود. معتقدم مدهآ در حقیقت خودش را قربانی می کند و چون خیلی عاشق است و در برابر عشق دست و پایش می لرزد نمی تواند بی وفایی همسرش را هضم کند و من این حال و احوال را در قالب شخصیت فرزانه نشان دادم. فرزانه در برابر شوهرش زن ضعیفی است؛ از طرف دیگر مائده شخصیت دیگر نمایش خیلی راحت به مرد مقابلش می گوید گم شو و از اینجا برو. اما فرزانه نمی تواند چنین حرفی را بیان کند و از شوهرش کتک می خورد. جلوه شخصیتیای که از مدهآ در شخصیت فرزانه می بینیم در بحث عقدههای روانی قابل تعریف است و باعث می شود نتواند در برابر شوهرش مقتدر باشد و داد و فریادش را در تنهایی و خلوتش بیان می کند.
عکس بیتا معیریان
سخن آخر
بیوگرافی بیتا معیریان بازیگر سریال استخوان سوز را در این مطلب خوانید.در صورتی که شما اطلاعات بیشتری از زندگی هنری و شخصی وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز آنلاین در میان بگذارید.