هشدار زرد هواشناسی برای هفته پیش رو

اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای روزهای نخست هفته آینده هشدار زرد صادر کرد.

هشدار زرد هواشناسی برای هفته پیش رو

این هشدار اعلام می دارد که نوع مخاطره رگبار باران رعد و برق وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک و کاهش دید در نقاط مستعد بارش تگرگ منطقه اثر مناطق شمال و شرق استان آران و بیدگل اردستان ،انارک ،با درود ،چوپانان خوانسار برخوار دولت آباد) کاشان کوهپایه ،گلپایگان مهاباد شاهین شهر و میمه نایین نطنز ورزنه است.

همچنین اثر مخاطره احتمال آبگرفتگی محلی ،معابر احتمال جاری شدن روان ،آب وزش باد نسبتا شدید صاعقه احتمال تگرگ لغزندگی بویژه در جاده های کوهستانی و گردنه،ها احتمال خسارت به سازههای موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی ، کاهش دید و کیفیت هوا توصیه می شوداز اطراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل،ها احتیاط در فعالیت طبیعت گردی در ساعات بعد از ظهر پرهیز شده و از فعالیت های کوه نوردی بویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری  شود.

به دنبال اعلام این هشدار باید از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها ممانعت شده و از نواحی مرتفع از استحکام سازه های موقت لایروبی دهانه پل ها کانال ها و آب روها اطمینان حاصل شود.

لازم است تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش ،کشاورزی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع در نظر  گرفته شود.

هشدار زرد اعلام می دارد که وضعیت آب و هوایی به آگاهی و اقدام در صورت نیاز احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای نیاز داشته و  احتمال خسارت گسترده زیاد است.

 

 

ارسال نظر