تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در پی افزایش گرد و غبار

آلودگی هوای اصفهان دوباره تشدید شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی تشدید آلودگی هوای اصفهان، ناشی از گرد و غبار، جلسه اضطراری مدیریت بحران استان از شب گذشته برگزار شد.

آلودگی هوای اصفهان دوباره تشدید شد
منصور شیشه‌ فروش روز دوشنبه با اعلام این خبر، گفت: جلسه کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار با حضور اعضا تشکیل شد.
وی ادامه داد: تندبادهای فصلی شب گذشته باعث خیزش کانون‌های گرد و غبار از مناطق شمال و شرق استان از جمله اردستان، انارک، دشت سجزی، کانون‌های بیابانی شرق اصفهان، تالاب گاوخونی، مناطق بیابانی اطراف کاشان، اراضی رها شده، بستر خشک رودخانه و نفوذ توده گرد و خاک به مناطق مرکزی استان و افزایش چشمگیر شاخص آلایندگی در حد اضطرار برای عموم و همچنین افزایش ذرات گرد و غبار و کاهش میدان دید شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: متأسفانه شاخص میانگین ۲۴ ساعته آلودگی هوا ۱۷۶ و شاخص لحظه ای در برخی ایستگاه‌ها به عدد ۵۰۰ رسیده است.
شیشه فروش اظهار کرد: اطلاع رسانی از روز گذشته توسط مرکز بهداشت برای رعایت الزامات ایمنی بهداشتی و سلامت عمومی، عدم انجام سفرهای غیر ضرور درون شهری و عدم فعالیت بدنی و ورزش شده است.
وی ادامه داد: همچنین جلسه کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار تأکید کرد هر اقدامی که منجر به افزایش آلودگی و گرد و خاک گردد از جمله آتش زدن ضایعات و پوشش ها و بقایای گیاهی در مزارع، عملیات خاکبرداری و عمرانی و فعالیت معادن گچ و خاک و مصالح در روزهای آلوده ممنوع است.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: همچنین بر کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده در محدوده توسط اداره کل محیط زیست، استقرار و تقویت تیم های پیش بیمارستانی، بهداشت در مکان‌های پر جمعیت و کاهش تردد خودروها تأکید شد.
وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌ها گرد و خاک تا روز پنجشنبه در استان استمرار خواهد داشت، عنوان کرد: ۳میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان بیابانی است که در ۱۴ کانون بیش از یک میلیون و ۵۰۹ هزار هکتار کانون‌های بحران فرسایش بادی مطالعه و شناسایی شده است که برای کنترل اثرات کانون‌ها تاکنون ۳۱۰ هزار هکتار پوشش های گیاهی و نهال کاری اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین وزارت نیرو می بایست در جهت تأمین حقابه های زیست محیطی کشاورزی و فضای سبز زاینده رود اقدام و ۱۷۶ میلیون متر مکعب حقابه تالاب گاوخونی که مطالعه شده است را به استان تخصیص دهد و نیز در جهت احیای زاینده رود و جریان دایمی آن و پیشگیری از برداشت های غیر مجاز آب در بالادست حوضه و جلوگیری از بارگذاری های خارج از مصوبات شورای عالی آب و تسریع در تکمیل طرح های تأمین آب در حوضه زاینده رود اقدام نماید.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار