۲هکتار از پوشش های گیاهی مراتع فریدن در آتش سوخت

وقوع حریق در ساعت ۱۸ و ۲۸ دقیقه عصر دیروز در بخشی ازمراتع دره بید شهرستان فریدن پس از یک ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری همیاران طبیعت و تیم های محلی مهار شد.

۲هکتار از پوشش های گیاهی مراتع فریدن در آتش سوخت

مدیرکل بحران استان اصفهان گفت: در اثر این حادثه ۲هکتار از پوشش های گیاهی وعلوفه ای در آتش سوخت و متحمل خسارت سنگین شد.

منصور شیشه فروش به اصفهان امروز گفت: همچنین ساعت ۱۵ بعداظهر دیروز در یک و نیم هکتار از مراتع قره داش بخش وردشت شهرستان سمیرم حریقی رخ داد که پس از یک ساعت تلاش عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی و همیاران طبیعت و دهیاری حریق مهار شد.

وی افزود: علت حادثه بی احتیاطی در روشن نمودن آتش در مرتع و گسترش آن در اثر وزش تندبادهای فصلی ارزیابی شد.

شیشه فروش بیان داشت: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی بوده و استقرار الگوی گرم تابستانی و وزش بادهای گرم در توسعه و گسترش حریق در مراتع اثر گذار میباشد.

مدیر کل بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: بمنظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می شود گردشگران، مسافران، مرتع داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش درمراتع، حاشیه جاده ها و پوشش های گیاهی، رها نمودن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو و... در مراتع و حاشیه جاده ها خودداری شود؛ همچنین در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه های طبیعی موارد سریعا به یگان حفاظت از منابع طبیعی تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاهای امدادی و مسولین محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگبری از گسترش حریق مشارکت کنید.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار