سرایت آتش‌ ساختمان‌ها، تصادفات و گرما

ماهیانه ۷۰ خودرو در اصفهان می‌سوزند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان اعلام کرد:از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان تیرماه ۲۸۱ خودرو به علت‌های مختلف سوخته‌اند.

ماهیانه ۷۰ خودرو در اصفهان می‌سوزند

سرآتشیار محمد شریعتی به اصفهان امروز گفت: یکی از علت ها حریق های نقض سیستم فنی خودرو یا سوخت رسانی آن است که توصیه می‌شود شهروندان خودروی خود را چک و بازبینی کنند بویژه اگر بوی سوخت یا سیم سوخته استشمام شد که میتواند نشانه آغاز حریق باشد.

او افزود: این مسأله در مورد خودروهایی که مدت زمان زیادی پارک بوده نیز صدق کرده و قطعا پیش از سوار شدن به چک و بازدید خودرو نیاز است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان بیان داشت: به علت‌های مختلفی به صورت متوسط ماهیانه ۶۰ تا ۷۰ آتش‌سوزی خودرو داریم که بعضا به دلایل و عوامل ثانویه مربوط است از جمله اینکه در برخی موارد خودروها داخل منزل پارک بوده و حریق همرفتی مثل سوختن قسمتی از ساختمان رخ میدهد که به خودرو سرایت می‌کند.

سرآتشیاز شریعتی ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته باعث می‌شود عدم استفاده از اسپری های خوشبو کننده یا الکل یا فندک در خودروها را توصیه کنیم چرا که اگر اینها زیر نور خورشید قرار گیرد انبساط و انفجار به دنبال دارد.

او گفت: ظرف های سوخت همراه مثل چهار لیتری داخل خودرو حتی اگر در صندوق خودرو باشد خطرناک هستند و در فصل گرما می‌توانند حادثه ساز شوند.

سرآتشیار شریعتی اذعان داشت: مورد خیلی مهم گوشی‌های موبایل یا پاور بانک ها هستند که نباید آنها را در خودرو رها کنند چون باتری های لیتیومی داخل آن اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند و دمای داخل خودرو افزایش یابد عامل انفجار آن باترری ها می شود و حریق خودرو به دنبال دارد.

او گفت: حتی بطری های آب معدنی نیز در معرض نور خورشید مثل ذره بین عمل می‌کند و عاملی برای متمرکز شدن نور خورشید است که میتواند باعث آتش سوزی شود.

 

ارسال نظر