کلاهبرداری اینترنتی پشت دیوار

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت : 2 نفر که با استفاده از برنامه های رسیدساز جعلی تلفن همراه از فروشندگان کالا در سایت دیوار کلاهبرداری می کردند دستگیر شدند.

کلاهبرداری اینترنتی پشت دیوار

سرهنگ ایرج کاکاوند بیان داشت: در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری  با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در سطح شهر کاشان رسیدگی به این پرونده ها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت .

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده مشخص شد 2نفر متهم با ظاهری کاملا آراسته و موجه از طریق سایت دیوار برای خرید کالاهای مختلف نظیر قالی دستبافت  ، خودرو ، تلفن همراه ، تبلت ، تلویزیون ، لپ تاپ و ... به فروشندگان مراجعه و اعلام می کنند که  کارت عابربانک همراه ندارند و  از طریق درگاه های مجازی مبالغ کالاهای خریداری شده را پرداخت می کنند که پس از نشان دادن رسیدجعلی پرداخت اینترنتی در داخل گوشی خود به فروشندگان کالاها را دریافت و از محل متواری می شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان  با بیان اینکه مال باختگان پس از ترک متهمان از محل و بررسی حسابشان ، تازه متوجه کلاهبرداری و جعلی بودن رسیدهای ارائه شده می شدند ، تصریح کرد : کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه با انجام یک سری اقدامات تخصصی و کارشبانه روزی متهمان را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی و دریک عملیات ضربتی آنها را داخل مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان  در تحقیقات بعمل آمده با  اعتراف به عمل مجرمانه خود مبلغ کلاهبرداری شده از شهروندان را  5 میلیارد ریال عنوان کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و این افراد برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

ارسال نظر