مرکز علمی کاربردی سیتی سنتر، محل ترویج ایده و انتقال فن‌آوری در سایه اکو

آخر هفته گذشته اتفاق بزرگ علمی و اقتصادی در سیتی سنتر اصفهان رخ داد و در پی آن جلسه ویژه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز علمی کاربردی اصفهان سیتی سنتر و بنیاد علمی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو (ECOSF) برگزار شد

مرکز علمی کاربردی سیتی سنتر، محل ترویج ایده و انتقال فن‌آوری در سایه اکو

 آخر هفته گذشته اتفاق بزرگ علمی و اقتصادی در سیتی سنتر اصفهان رخ داد و در پی آن جلسه ویژه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز علمی کاربردی اصفهان سیتی سنتر و بنیاد علمی سازمآن‌همکاری‌های اقتصادی اکو (ECOSF) برگزار شد که رویکرد توسعه گردشگری سلامت و دیگر پتانسیل‌های گردشگری، تجاری و خدماتی داشت و با حضور رئیس بنیاد علمی اکو، رئیس دانشگاه، کارآفرینان نمونه و برخی اساتید دانشگاه همراه بود.

در این نشست رئیس بنیاد علمی اکو در اسلام‌آباد ساختار اکو را تشریح کرد و بیان داشت: نقش اکو به عنوان یک سازمان بین دولتی (کشوری) است که با آژانس‌های تخصصی و انستیتوهای فرهنگی، آموزشی دارای ابعاد سیاسی و درعین‌حال سفیر علمی کشورها است.

کمیل طیبی اکو را یک شتاب‌دهنده و تسهیل‌گر در ترویج ایده‌ها توصیف کرد و بیان داشت: این نهاد با تبادل علم و دانش فنی به عنوان یک تکنیکال ادوایزر نیز عمل می‌کند. به‌عنوان‌مثال، با معرفی گردشگران تخصصی به کشورهای دیگر، ما می‌توانیم به آنها در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و کنفرانس‌های علمی کمک کنیم.

دکتر طیبی در پاسخ به اصفهان امروز مبنی بر اهمیت انعقاد این تفاهم‌نامه با مرکز علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان گفت: به دنبال پیاده‌سازی ایده مسعود صرامی، کارآفرین و مالک مجموعه سیتی سنتر در توسعه گردشگری و ایجاد پیوندهایی در زمینه صلح جهانی بر مبنای ارزیابی‌های علمی هستیم و مزیت انتخاب دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر به عنوان یک مرکز علمی در کنار کسب‌وکار و فعالیت اقتصادی، دارای قدرت جذب بیشتر است که می‌توان در ترویج ایده و انتقال فن‌آوری با اطمینان بیشتری برنامه‌ریزی کرد. ازجمله اینکه چگونه همتاسازی کرده و یا بیزینس‌ها را به هم نزدیک کنیم و مواردی نظیر این.

رئیس بنیاد علمی اکو به جایگاه اصفهان به عنوان یک مرکز تمدن ساز و مرکز فرهنگی تاریخی در منطقه و کل جهان با پتانسیلی بالا اشاره کرد و گفت: تقاضا برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری اصفهان بالاست و آنچه در راستای ارتقای جایگاه اصفهان لازم است، مباحث سرمایه‌گذاری در ابعاد حمل‌ونقل، محیط‌زیست، رفاه گردشگری، بازاریابی و معرفی بیشتر است. این جلسات و همکاری‌ها، فرصت‌های شناسایی بیشتری را برای ما فراهم می‌کند.

-تفاهم‌نامه با اکو فرصتی ویژه برای ترکیب علم و اشتغال

در ادامه رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز سیتی سنتر اصفهان بیان داشت: دستاوردهای تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد نخست این است که فرصتی به اساتید و گروهای آموزشی ما داده تا بتوانند برنامه‌های علمی و دانشگاهی را در بستر گردشگری سلامت و برنامه‌های اقتصادی سازمان اکو در پیوند با سایر کشورهای اسلامی پیش ببرند.

دکتر کورش محمدی افزود: دستاورد دوم این است که دانشجویان ما این فرصت را برای کارآفرینی و اشتغال پیدا می‌کنند و می‌توانند برنامه‌های پژوهشی و مطالعات خود را توسعه دهند.

او گفت: نکته سوم و دستاورد دیگری که انتظار داریم اتفاق بیفتد این است که ما برای سازمان‌دهی و ساماندهی بین عناصر قدرتمند و توانمند در اصفهان در حوزه‌های کارآفرینی، اقتصاد، صنعت، گردشگری، تولید و غیره محور باشیم تا بتوانیم بین این‌ها پیوند ایجاد کرده و فعالشان کنیم تا از این طریق در راستای توسعه پایدار اصفهان کمک‌کننده باشیم.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار