بیوگرافی محمد فاضلی مشاوره پزشکیان با سوابق و حواشی

محمد فاضلی مشاور مسعود پزشکیان در انتخابات 1403 است که نام او به دلیل پرتاب میکرفون و ترک برنامه صدا و سیما ترند گوگل شد. اطلاعاتی از بیوگرافی وی را می خوانید.

بیوگرافی محمد فاضلی مشاوره پزشکیان با سوابق و حواشی

محمد فاضلی(Mohammad Fazli) جامعه‌شناس و استادیار سابق دانشگاه شهیدبهشتی است.وی شامگاه چهارشنبه 30 خرداد 1403 به همراه مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد فرهنگی حضور داشت اما به دلیل درگیری لفظی با شهاب اسفندیاری، مجری برنامه میکرفون دو طرف را قطع کرد که او بعد از ترک جایگاه، میکروفون خود را پرت کرد و خارج شد.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی دکتر محمد فاضلی جامعه شناس را در اختیار شما قرار دهیم.

Mohammad Fazli (3)  محمد فاضلی 

محمد فاضلی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

محمد فاضلی

تاریخ تولد 

۱۳۵۳

محل تولد

اراک

شغل

جامعه شناس، مشاور مسعود پزشکیان 

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران- دانشگاه تربیت مدرس

رشته تحصیلی

مهندسی صنایع -جامعه‌شناسی

مدرک

کارشناسی-کارشناسی ارشد و دکتری

Mohammad Fazli (5)

بیوگرافی دکتر محمد فاضلی جامعه شناس

کودکی و اوایل زندگی

محمد فاضلی متولد سال 1353 در اراک است و اطلاعات دقیقی از تاریخ تولد وی در دسترس نیست.او در وب سایت شخصی خود نوشته است که تا پایان دوران دبیرستان در سال ۱۳۷۱ در شهر اراک زندگی کرده است.

خانواده

خانواده محمد فاضلی مشخص نیست چند نفره است و تاکنون اطلاعاتی از تعداد خواهر و برادر یا اسم و شغل پدر و مادرش منتشر نشده است.

تحصیلات

تحصیلات محمد فاضلی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است و وی مدرک کارشناسی اش را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران اخذ کرد.

ازدواج و فرزندان

اطلاعاتی از همسر و فرزندان دکتر محمد فاضلی منتشر نشده است.

Mohammad Fazli (2)

سوابق محمد فاضلی

محمد فاضلی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ استادیار دانشگاه مازندران بود.وی از سال ۱۳۹۳ به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می کرد.در سال ۱۳۹۶ از محمد فاضلی به‌عنوان یکی از نامزدهای تصدی ریاست سازمان محیط‌زیست نام برده می‌شد.

او از ۱۷ آبان ۱۳۹۶ به سمت «مشاور برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه پایدار» وزیر نیرو منصوب شد و از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی است.

اخراج دکتر محمد فاضلی

دانشگاه شهید بهشتی تهران به ریاست سعدالله نصیری قیداری در تاریخ شهریور ۱۴۰۰ حکمی مبنی بر عدم نیاز به محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشکده صادر کرد که این خبر روز جمعه 1 بهمن همن سال تحت عنوان اخراج دکتر فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی در سایت ها و خبرگزاری های داخلی منتشر شد.

علیرضا فخاری زواره مدیر سابق امور هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره ماجرای قطع همکاری محمد فاضلی عضو پیشین هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد و گفت: ایشان عضو پیمانی دانشگاه شهید بهشتی بودند و باید تاکید کنم که واژه اخراج در این مورد صحیح نیست و به علت عدم احراز صلاحیت های علمی قراردادشان با دانشگاه تمدید نشد.

مدیر سابق امور هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه اتمام قرارداد با دکتر فاضلی به هیچ وجه علت سیاسی نداشته است، افزود: براساس قانون اعضای هیات علمی که عضو پیمانی دانشگاه هستند، بعد از ۵ سال باید تبدیل وضعیت شوند اما ایشان حتی بعد از ٧-٨ سال نتوانست شرایط علمی لازم را برای ادامه خدمت احراز کند.

فخاری ادامه داد: عضو هیات علمی پیمانی نباید با نهاد یا سازمان دیگر همکاری داشته باشد مگر اینکه از دانشگاه مجوز بگیرد. از طرفی دیگر عضو پیمانی باید حضور فعال در دانشگاه داشته باشد در حالی که آقای فاضلی طی ٢ سال حضور کمرنگی در دانشگاه داشته است.

وی ضمن بیان این مطلب که تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی ملاک ها و شاخص های مشخصی دارد، گفت: اساتید برای تبدیل وضعیت نیاز دارند در هر مرحله از نظر علمی سطح خود را ارتقا دهند و یا صلاحیت های عمومی را کسب کنند. همچنین حضور فعال فرد در دانشگاه برای تبدیل وضعیت حائز اهمیت است و اگر فرد بدون مجوز با جای دیگر همکاری کند، برای دانشگاه قابل قبول نخواهد بود.

مدیر سابق امور هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: به طور مثال حتی اگر فرد ١٠٠ مقاله هم منتشر کرده باشد اما ملاک های لازم برای ارتقا و تبدیل وضعیت را نداشته باشد، کمیته جذب قرارداد را تمدید نخواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: جزییات و گزارش عدم تمدید قرارداد دانشگاه شهید بهشتی با آقای فاضلی را در اختیار وزارت علوم قرار داده ایم.

Mohammad Fazli (3)

پرتاب میکروفون

محمد فاضلی در شامگاه چهارشنبه 30 خرداد 1403 مسعود پزشکیان را در برنامهٔ میزگرد فرهنگی همراهی می‌کرد اما در این برنامه زنده پس از نکته ای که شهاب اسفندیاری در مورد محمد فاضلی مشاور پزشکیان گفت، تنش و درگیری لفظی رخ داد که در نهایت میکروفون هردو قطع شد. در ادامه، فاضلی عصبانی شده و پس از پرتاب میکروفونش به میان صحنه میزگرد را ترک کرد.

ماجرا از این قرار است که  شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما خطاب به پزشکیان، فاضلی را «استاد متخلف اخراجی» نامید که با ایجاد «الم شنگه در رسانه‌ها»، به ادعای او «حیثیت آموزش عالی را خدشه‌دار کردند». فاضلی در پاسخ، کارشناس صداوسیما را به «دروغگویی» متهم کرد. پزشکیان در ادامه خواست که به فاضلی فرصت پاسخگویی داده شود، اما مجری برنامه و گردانندگان میزگرد میکروفن اسفندیاری و فاضلی را قطع کردند. فیلم کامل پرت کردن میکروفون و تنش در میزگرد فرهنگی پزشکیان را در ادامه مشاهده می کنید.

محمد فاضلی ترند گوگل شد

به علت درگیری محمد فاضلی در میزگرد فرهنگی با شهاب اسفندیاری، کارشناس صداوسیما که به موضوع دلیل اخراج فاضلی از دانشگاه اشاره کرده بود، طی ساعات اخیر جست‌وجوی کاربران در گوگل با محوریت «علت اخراج محمد فاضلی» باعث شده است که «محمد فاضلی» به ترند گوگل تبدیل شود. 

mr69p1rQWMd5

اینستاگرام محمد فاضلی

اینستاگرام محمد فاضلی به آدرس daghdagheh_iran است که 168 هزار فالور دارد، 261 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 3120 پست بارگذاری کرده است.

Mohammad Fazli (1)

محمد فاضلی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

daghdagheh_iran

وبسایت 

ویکی پدیا محمد فاضلی
سایت دکتر محمد فاضلی

کانال دکتر محمد فاضلی جامعه شناس

https://telegram.me/s/fazeli_mohammad

محمد+فاضلی

ناگفته های جالب درباره محمد فاضلی

  1. سال 1371 به دلیل قبول شدن در رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیر کبیر به شهر تهران مهاجرت کرد.
  2. پس از دوران کارشناسی، به دلیل علائق شخصی و بالاخص تمایل به تحلیل توسعه‌نیافتگی اقتصادی و سیاسی ایران، تحصیل در جامعه‌شناسی را انتخاب کرد.
  3. دوره کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی را از سال 1377 در دانشگاه تربیت مدرس تهران آغاز کرد.
  4.  سال ۱۳۸۰ با نوشتن پایان‌نامه‌ای درباره چگونگی نوشتن پایان‌نامه‌های جامعه‌شناسی در ایران، به «جامعه‌شناسی جامعه‌شناسی» در ایران پرداخت.
  5. وی دوره دکتری جامعه‌شناسی سیاسی را در دانشگاه تربیت مدرس تهران در سال ۱۳۸۰ آغاز کرد.
  6. دوره دکتری خود را در سال ۱۳۸۶ با نگارش رساله‌ای درباره علل عدم تحکیم دموکراسی در ایران، ترکیه و کره جنوبی تمام کرد.
  7. . پایان نامه دکتری او در کتابی با عنوان «بنیان‌های ساختاری تحکیم دموکراسی» توسط نشر کندوکاو در سال ۱۳۸۹ منتشر شد.
  8. تدریس در دانشگاه را از سال ۱۳۸۱ در دانشگاه مازندران آغاز کرد.
  9.  از سال ۱۳۸۶ تا 1391 به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه مازندران فعالیت داشت.
  10. از شهریور ۱۳۹۱ به عنوان مدیر پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شد و این همکاری تا شهریور ۱۳۹۲ ادامه داشت.
  11.  پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ توسط حسام‌الدین آشنا رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برای فعالیت در این مرکز دعوت به همکاری شد.
  12. از مهرماه ۱۳۹۳ به عنوان استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران مشغول به کار شد.
  13. فعالیت دانشگاهی‌اش در دانشگاه شهید بهشتی معطوف به تدریس جامعه‌شناسی شهری، توسعه، محیط‌زیست و جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران؛ و هم‌چنین دروس آمار است.
  14. پژوهش‌های او عمدتاً دربارهٔ جامعه‌شناسی علم، جامعه‌شناسی شهری و جامعه‌شناسی سیاسی است.
  15. فاضلی نوشته‌های خود را در وبلاگی با نام «دغدغه ایران» منتشر می‌کند و یک کانال تلگرامی و پادکستی هم در کست باکس castbox با همین نام دارد. 
  16. وی یکی از اعضای هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو بود.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی دکتر محمد فاضلی مشاوره پزشکیان  را در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی او دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار