بیوگرافی اسحاق جهانگیری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 1403

بیوگرافی اسحاق جهانگیری و همسرش را با اطلاعاتی از فرزندان، خانواده، نسبتش با هاشمی رفسنجانی، سوابق فعالیت های وی را با حقایقی از زندگی او می خوانید.

بیوگرافی اسحاق جهانگیری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 1403

اسحاق جهانگیری(Ishaq Jahangiri) سیاستمدار اصلاح‌طلب است که روز دوشنبه 14 خرداد برای انتخابات ریاست جمهوری 1403 ثبت نام کرده است.

از سوابق فعالیت های سیاسی جهانگیری می توان به نمایندگی مجلس، استانداری اصفهان،  وزیر صنایع و معادن ومعاون اول حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین اشاره کرد.وی همچنین از اعضای بنیان‌ گذار حزب کارگزاران سازندگی می باشد.اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از بیوگرافی اسحاق جهانگیری هستید ادامه این مطلب را بخوانید.

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

 اسحاق جهانگیری کوهشاهی

تاریخ تولد

 ۲۰ دی ۱۳۳۶

محل تولد

کرمان

سمت 

سیاستمدار اصلاح‌طلب 

مشخصات خانوادگی

نام پدر

حسن جهانگیری

نام مادر

فاطمه بهرامی

نام برادران

یعقوب، محمد، مهدی

نام همسر

منیژه جهانگیری

تاریخ ازدواج

۱۳۵۸ 

نام فرزندان 

 حسام ، هدی ، فائزه ، محمدحسین 

شغل پدر

 کارگر 

شغل مادر

خانه دار

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران-دانشگاه صنعتی شریف

رشته تحصیلی

 رشته مدیریت صنعتی-رشته مهندسی صنایع

مدرک

دکترای-کارشناسی ارشد 

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری و حسن روحانی

بیوگرافی کامل اسحاق جهانگیری

کودکی و اوایل زندگی

اسحاق جهانگیری کوهشاهی مشهور به اسحاق جهانگیری در روز جمعه  ۲۰ دی ۱۳۳۶ مصادف با 10 ژانویه سال 1958 میلادی و 18 جمادی الثانیه سال 1377 هجری قمری در در دهستان کوه شاه روستای سوغان حاجی آباد، استان کرمان متولد شد و هم اکنون 66 سال سن دارد. اطلاعات دقیقی از قد و وزن اسحاق جهانگیری منتشر نشده است.

خانواده

خانواده اسحاق جهانگیری پرجمیعت است.وی دومین فرزند پسر خانواده است که  دو برادر او به نام یعقوب جهانگیری و محمد جهانگیری از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی در مورد برادران شهید خود می‌ گوید : اوایل جنگ، برادرم به منطقه هویزه رفت و همراه با شهید چمران در جنگ‌ های نامنظم شرکت کرد و در نهایت در آبان سال ۵۹ و در منطقه سوسنگرد به شهادت رسید.

مهدی جهانگیری نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز برادر وی می باشد اما اطلاعات دقیقی از تعداد خواهرش در دسترس نیست.

پدرش حسن جهانگیری کارگر معدن کرومیت آبدشت بود که بعدها به سیرجان مهاجرت کرد و کارمند اداره کشاورزی سیرجان شد. پدر جهانگیری در تیرماه سال ۱۳۸۹ درگذشت.مادرش فاطمه بهرامی در تیر 1402فوت کرد.

اسحاق جهانگیری
عکس منزل اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری و مادرش
اسحاق جهانگیری
مراسم ختم مادر اسحاق جهانگیری

تحصیلات

تحصیلات اسحاق جهانگیری در مقطع دکترا در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف سپری کرد.او کارشناسی خود را در رشته فیزیک از دانشگاه کرمان اخذ کرد.

همسر اسحاق جهانگیری

 همسر اسحاق جهانگیری، منیژه جهانگیری نام دارد که در سال 1358 با وی ازدواج کرد و حاصل آن چهار فرزند به ترتیب حسام جهانگیری، هدی جهانگیری، فائزه جهانگیری و محمدحسین جهانگیری است.اسحاق جهانگیری صاحب 3 نوه دختری به نام نامدار، والا و پارسا می باشد. تاکنون عکس فرزندان جهانگیری منتشر نشده است.

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری و مادرش
اسحاق جهانگیری
عکس پسر اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری
عکس نوه های اسحاق جهانگیری

فعالیت

 فعالیت اسحاق جهانگیری از سال 1358 در سن 22 سالگی از جهاد سازندگی ریگان بم شروع شد و بعد از مدتی بعنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد. وی سپس به عضویت شورای مرکزی استان کرمان منصوب شد و تا اواسط سال ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی مشغول بود

جهانگیری از 26 فروردین 1363 تا سال 1370 به عنوان نماینده مردم جیرفت وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و در سال 1371 در زمان رئیس جمهوری هاشمی رفسنجانی به سمت  استاندار استان اصفهان منصوب شد. او در سال 1376 در در دولت سیدمحمد خاتمی بعنوان وزیر صنایع و معادن انتخاب شد.

او در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال1392 به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی معرفی شد.

در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت ایران، اسحاق جهانگیری را بعنوان معاون اول خود منصوب کرد.

جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 نامزد ریاست جمهوری شد اما به نفع حسن روحانی کناره گیری کرد.او در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به عنوان داوطلب ثبت نام کرد که صلاحیت او توسط شورای نگهبان احراز نشد.وی در روز دوشنبه 14 خرداد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد.

در پاسخ به سوال جهانگیری کجاست؟ باید بگوییم جهانگیری از اعضای بنیان‌ گذار حزب کارگزاران سازندگی و عضو شورای مرکزی آن و عضو هیئت علمی بنیاد باران است.​

سوابق اجرایی اسحاق جهانگیری

  • مسئول جهاد سازندگی شهرستان جیرفت سال‌های ۱۳۶۱ - ۱۳۵۹ (بعد از انقلاب فرهنگی)
  • عضو شورای جهاد سازندگی استان کرمان سال‌های ۱۳۶۳ – ۱۳۶۱
  • نماینده دوره‌های دوم و سوم مردم شهرستان جیرفت در مجلس شورای اسلامی سال‌های ۱۳۷۱ – ۱۳۶۳
  • استاندار اصفهان در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی ۱۳۷۶ – ۱۳۷۱
  • وزیر معادن و فلزات و پس از ادغام وزیر صنایع و معادن در دولت خاتمی سال‌های ۱۳۸۴ – ۱۳۷۶
  • عضو هیئت علمی سازمان مدیریت صنعتی و سپس رییس هیئت امناء بنیاد صنعت و توسعه (NGO) سال‌های ۱۳۹۲ – ۱۳۸۴
  • معاون اول رییس جمهور در دولت روحانی 
  • صاحب‌ امتیازی و مدیرمسئول ماهنامه صنعت و توسعه
  • عضو حزب کارگزاران سازندگی​

اینستاگرام اسحاق جهانگیری

اینستاگرام اسحاق جهانگیری به آدرس eshaqjahangiri است که 357 هزار فالور دارد، 1685 پست بارگذاری کرده است و تنها صفحه اینستاگرام حسن روحانی را دنبال می کند. جهانگیری در اوت 2014 صفحه شخصی خود در اینستاگرام را ایجاد کرد و در ژوئیه سال 2019 تیک آبی دریافت کرد.

اسحاق جهانگیری
صفحه اینستاگرام اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

 eshaqjahangiri

وبسایت

 ویکی پدیا اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری

حقایقی جالب درباره اسحاق جهانگیری

  1. وی اصلاح‌طلبان می باشد.
  2. نسبت فامیلی جهانگیری با رفسنجانی یکی از جست و جوهای مخاطبان است که باید بدانید وی هیچ نسبت فامیلی با هاشمی رفسنجانی ندارد  و تنها در زمان دولت هاشمی، سمت سمت استانداری اصفهان را به عهده داشت.
  3. اسحاق جهانگیری، پس از اینکه حسن روحانی با حالت عصبانیت به او گفت: شما اصلاح طلبان می خواهید دولت را بیاندازید... با حالت قهر جلسه را ترک کرد و مدتی خانه نشین شد. 
  4.  بزرگ بودن سایز بینی اسحاق جهانگیری مورد توجه  کاریکاتورها است.
  5. او از اعضای بنیان‌ گذار حزب کارگزاران سازندگی می باشد.
  6. وی به عنوان ششمین معاون اول رئیس‌جمهور از ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ خدمت می کرد.
  7. وی در دولت خاتمی به عنوان نوزدهمین وزیر صنایع و معادن منصوب و از ۲۵ دی ۱۳۷۹ تا ۲ شهریور ۱۳۸۴ مشغول به فعالیت بود.
  8. او در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از ۲ تیر ۱۳۷۱ به عنوان استاندار اصفهان منصوب شد و تا  ۲۰ شهریور ۱۳۷۶ سر کار بود.
  9. اسحاق جهانگیری در دولت هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم به عنوان وزیر یا معاون فعالیت می کرد.
  10. جهانگیری در روز ۲۵ اردیبهشت 1400  برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کاندیداتوری کرد که پس از در سخنرانی خود در وزارت کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر (منظورتان از مافیا در کلاب هاوس به آن اشاره داشتید، چه کسانی هستند) پاسخ داد: «مافیا کسی است که مردم را نسبت به آینده ناامید می‌کند.»
  11. وی پس از رد صلاحیتش  توسط شورای نگهبان برای انتخابات 1403 در در بیانیه ای اعلام کرد: به خدا پناه می‌برم و عدم احراز صلاحیت بسیاری از شایستگان را تهدیدی جدی برای مشارکت همگانی و رقابت عادلانه گرایش‌ها و جریان‌های سیاسی به‌ویژه اصلاح گرایان می‌دانم.
  12. او کسی است که تصمیم به توقف تولید خودروی پیکان گرفت.
  13. جهانگیری در 20 فروردین ۱۳۹۷ اعلام کرد که عرضه دلار بالاتر از ۴۲۰۰ تومان، قاچاق است که این نرخ به عنوان دلار جهانگیری شناخته می‌شود. 
  14. وی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1403 در پاسخ به این سوال که آیا دولت سوم روحانی است یا خیر، گفت: من اسحاق جهانگیری هستم!
  15. جهانگیری با انتشار پستی معنادار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "این یک قرار جدید است." که برخی کاربران این جمله را شعار کمپین انتخاباتی وی قلمداد کرده‌اند.

عکس اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری

پرسش های متداول

داماد جهانگیری کیست؟
اطلاعات دقیقی درباره ای که داماد جهانگیری کیست، منتشر نشده است.

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی اسحاق جهانگیری را به همراه سوابق وی در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی مهرداد بذرپاش داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با ناگفته ها و بیوگرافی محمد مهدی اسماعیلی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403 با سوابق را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار