بیوگرافی علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

بیوگرافی علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت چهاردهم را با اطلاعاتی از خانواده و فرزندانش، تحصیلات، لیستی از سوابق و فعالیت های وی می خوانید.

بیوگرافی علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی(Alireza Kazemi)  قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در حالی روز یکشنبه 21 مرداد 1403 توسط مسعود پزشکیان رئیس جمهور دولت چهاردهم برای وزارت  آموزش و پرورش پیشنهاد داده شد که در دولت قبل به مدت چند ماه سرپرست این وزارتخانه را به عهده داشت.اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی از بیوگرافی علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

علیرضا کاظمی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

علیرضا کاظمی

تاریخ تولد

1344

محل تولد

مشهد

شغل

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر

مشخصات خانوادگی

نام برادران

محمد

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه عالی دفاع ملی_دانشگاه آزاد اسلامی_دانشگاه فردوسی مشهد

رشته تحصیلی

مدیریت راهبردی_رشته فقه و مبانی حقوق
_رشته زبان و ادبیات انگلیسی

مدرک

دکتری _کارشناسی ارشد_کارشناسی 

علیرضا کاظمی (3)

بیوگرافی کامل علیرضا کاظمی

کودکی و اوایل زندگی

علیرضا کاظمی متولد سال 1344 در مشهد است و از تاریخ و ماه تولد وی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.وی هم اکنون 58 سال سن دارد.

خانواده

خانواده علیرضا کاظمی مشخص نیست چند نفره است و اطلاعاتی از تعداد خواهر و برادرهای و اسم و شغل پدر و مادرش وی منتشر نشده است و تنها می دانیم محمد کاظمی معاون فرمانده کل و رئیس سازمان اطلاعات سپاه برادر علیرضا کاظمی است.

تحصیلات

تحصیلات علیرضا کاظمی در مقطع دکتری در رشته  مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی، مقطع کارشناسی ارشد در رشته فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و اخذ درجه کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد است.

علیرضا کاظمی و همسرش

اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی یا عکسی از علیرضا کاظمی و همسرش یا فرزندان وی هستید باید بدانید که اطلاعاتی در این باره وجود ندارد.

علیرضا کاظمی (1)

سوابق علیرضا کاظمی

علیرضا کاظمی در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی به عنوان سرپرست وزات آموزش و پروش از 4 شهریور تا 7 آذر سال 1400 انتخاب شد و قبل از آن معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت.

وی به عنوان یک طلبه ۱۷ ماه در دوران جنگ ایران و عراق حضور داشت. وی سابقه معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی هنری و مشاور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان دانش‌آموزی و مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز دارد. وی در حالی روز یکشنبه 21 مرداد 1403 به به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که در حال حاضر به عنوان قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مشغول خدمت است.

علیرضا کاظمی در شبکه های اجتماعی

وبسایت

علیرضا کاظمی ویکی پدیا

علیرضا کاظمی (4)

حقایق کمتر شنیده شده درباره علیرضا کاظمی

  • وی در شبکه اجتماعی های مثل اینستاگرام فعالیت ندارد.
  • ۴ شهریور سال ۱۴۰۰ توسط شهید رئیسی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا ۸ آذر سال ۱۴۰۰ یعنی تا زمان مراسم معارفه رضا مراد صحرائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، این سمت را عهده‌دار بود.
  • وی در دولت حسن روحانی از سال 1396 تا 1400 به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد.
  • او تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است.
  • کاظمی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حوزه علمیه مشهد از سال 1363 تا سال 1368 به مدت 5 سال تحصیل کرد و موفق به اخذ  لیسانس اللهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی شد.
  • وی از سال 1368 تا 1372 وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد و موفق به اخذ درجه کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی شد.

پرسش های متداول

علیرضا کاظمی اصولگراست یا اصلاح طلب؟

علیرضا کاظمی اصولگراست


سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از جمله سوابق، تحصیلات و سوابق وی را بررسی کردیم.اگر شما اطلاعات بیشتری در اختیار دارید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال نظر