بیوگرافی عبدالناصر همتی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403

بیوگرافی عبدالناصر همتی و همسرش را با اطلاعاتی از فرزند، اصالت، نسبت با هاشمی رفسنجانی، ثروت، سوابق فعالیت های وی را با قایقی از زندگی او را می خوانید.

بیوگرافی عبدالناصر همتی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403

عبدالناصر همتی(Abdul Naser Hemmati) سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است که روز جمعه 11 خرداد 1403 برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

همتی در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی به عنوان هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران از مرداد ۱۳۹۷ تا خرداد ۱۴۰۰ مشغول فغالیت بود. در ادامه همراه این مطلب باشید تا اطلاعاتی از بیوگرافی دکتر عبدالناصر همتی را در اختیار شما قرار دهیم.

عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

 عبدالناصر همتی

تاریخ تولد

۲۰ فروردین ۱۳۳۶

محل تولد

  کبودرآهنگ همدان

شغل

سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان

مشخصات خانوادگی

نام پدر

احمد همتی 

نام همسر 

سپیده شبستری

نام فرزندان

دو دختر و یک پسر

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه تهران

رشته تحصیلی

علوم اقتصادی

مدرک

دکتری

عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی

بیوگرافی کامل عبدالناصر همتی

کودکی و اوایل زندگی

عبدالناصر همتی در روز سه شنبه 20 فروردین 1336 مصادف با 9 ماه رمضان سال 1376 هجری قمری و 9 آپریل سال 1957 میلادی در شهرستان  کبودرآهنگ به دنیا آمد.اصالت عبدالناصر همتی به شهرم همدان برمی گردد.

خانواده

اطلاعات دقیقی از خانواده عبدالناصر همتی، تعداد خواهر و برادرش و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نمی باشد.پدرش احمد نام دارد.

تحصیلات

تحصیلات عبدالناصر همتی در مقطع دکتری در رشته اقتصاد در سال 1372 از دانشگاه تهران است.وی در سال 1354 در کنکور قبول شد و برای تحصیل به دانشگاه تهران رفت و در سال 1367 با رتبه یک توانست فوق لیسانس اقتصاد بگیرد.وی در سال ۱۳۵۶ از طریق دانشگاه دوره های حسابرسی پیشرفته را در موسسه کوپرز اند لندن انگلستان گذراند.

همسر عبدالناصر همتی

سپیده شبستری همسر عبدالناصر همتی است که لیسانس اقتصاد و دکترای مدیریت دارد و اطلاعات دقیقی از این که عبدالناصر همتی داماد کیست، وجود ندارد.

عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی و همسرش

فرزندان عبدالناصر همتی

فرزندان عبدالناصر همتی، دو دختر و یک پسر هستند. امیرحسین همتی فرزند اول وی متولد سال 1364 استاد معماری است، فرزند دوم وی دختر و پزشک و متخصص کودکان و دختر دیگرش دانشجوی معماری است که همه ساکن تهران هستند.

وی درباره حضور دخترش در کالیفرنیا گفت: "آمده اند عکس دختر خانم محترمی را در کالیفرنیا گرفتند و می گوید چون فامیلی آن همتی است دختر من می باشد که صحت ندارد" 

عبدالناصر همتی خواهرزاده رفسنجانی

عبدالناصر همتی خواهرزاده رفسنجانی نیست و وی در واکنش به این شایعه گفت: اگر خواهرزاده آیت الله هاشمی بودم خوب بود ولی نیستم.

 وی دربارهٔ نسبت فامیلی خود با هاشمی رفسنجانی گفت: «هیچ نسبتی با ایشان ندارم؛ هنوز هم خیلی‌ها فکر می‌کنند نسبت فامیلی دارم، البته ارادات ویژه‌ای به مرحوم آیت‌الله هاشمی دارم، ولی هیچ نسبتی با خانواده ایشان ندارم.»

عبدالناصر همتی
عبدالناصر همتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی

ثروت عبدالناصر همتی

اطلاعاتی از ثروت عبدالناصر همتی در دسترس نیست.

فعالیت حرفه ای 

فعالیت های عبدالناصر همتی از سال 1359 به عنوان مسئول کمیته اقتصادی جهاد دانشگاهی آغاز شد.وی در طول سال های 1359 تا 1373 در سازمان صدا و سیما مشغول فعالیت بود.او در سال ۱۳۵۹ در سن ۲۳ سالگی مدیریت کل اخبار صدا و سیما را به مدت 9 برعهده گرفت و در سال 1367 معاون سیاسی صدا و سیما را به مدت 5 سال داشت.با شروع جنگ تحمیلی همتی مسئول ستاد تبلیغات جنگ را به عهده داشت.

ناصر همتی در سال ۱۳۷۳ در سن  ۳۷ سالگی از صدا و سیما خارج و بعنوان رئیس کل بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه مشغول به کار شد.وی در سال ۱۳۸۰ ریاست هیئت مدیره بیمه اتکایی آسیایی بانکوک با حضور ۱۰ کشور را عهده دار شد.

همتی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ طی سه دوره رئیس کل بیمه مرکزی بود و لقب پدر بیمه های خصوصی را به خود اختصاص داد.

عبدالناصر همتی  در زمان ریاست حسن روحانی در شورای عالی امنیت و دوره رئیس جمهوری سید محمد خاتمی ، به مدت ۵ سال عضو کمیته اقتصادی شواری امنیت شد.

وی در زمان ریاست محمود احمدی نژاد در سال 1385 به عنوان مدیر عامل بانک سینا منصوب و به مدت هفت سال عهده دار این مسئولیت شد و در سال ۱۳۹۲ با شروع ریاست جمهوری حسن روحانی به پشنهاد علی طیب نیا وزیر وقت اقتصاد ، مدیرعامل بانک ملی شد و سال ۱۳۹۵ دوباره به ریاست بیمه برگشت.

در ۲ مرداد 1397 بعد از التهابات گسترده در بازار ارز و سیاست پولی با رای کابینه دولت حسن روحانی ، وی جاگیزین ولی الله سیف در بانک مرکزی ایران شد.

هم اکنون عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و شما پاسخ سوال عبدالناصر همتی الان کجاست؟ را دریافت کردید.

سوابق اجرایی و مدیریتی

  1. رئیس واحد مرکزی خبر از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷
  2. مدیر پخش اخبار صدا و سیما از ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸
  3. معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳
  4. رئیس کل بیمه مرکزی ایران (و رئیس شورای عالی بیمه) از ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵
  5. رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian-Re)
  6. استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۵
  7. رئیس کل بانک مرکزی ایران از مرداد ۱۳۹۷ تا خرداد ۱۴۰۰

 اینستاگرام عبدالناصر همتی

 اینستاگرام عبدالناصر همتی به آدرس abdolnaser_hemmati است که 180 هزار فالور دارد و صفحات مجمدجواد ظریف و محمد جواد آذری جهرمی را دنبال می کند.وی فعالیت در اینستاگرام را می سال 2015 آغاز کرد و تاکنون 990 پست بارگذاری کرده است.

photo_۲۰۲۴-۰۶-۰۱_۱۱-۴۶-۱۲

عبدالناصر همتی شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

abdolnaser_hemmati

وبسایت

ویکی پدیا عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

حقایقی درباره عبدالناصر همتی

  1. شماره شناسنامه عبدالناصر همتی ۷۱۴۱ است.
  2. فعالیت عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی بین سال های 73 تا 85 باعث شد تا به او لقب پدر بیمه های خصوصی بدهند.
  3. فعالیت سیاسی خود از سال 1359 در صدا و سیما آغاز کرد.
  4. عبدالناصر همتی در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی پیشنهاد تاسیس صندوق ذخیره ارزی را داد که بعدا با نام حساب ذخیره ارزی به پیشنهاد او بنیان شد.
  5.  همتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران بود که با کسب حدود ٪۱۰ آرا در رتبهٔ سوم قرار گرفت.
  6. وی مدرس اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است.
  7. او دوره حسابرسی مؤسسه کوپرز اند لیبراند ۱۳۵۶و دوره تحقیقاتی - مطالعاتی در رشته اقتصاد در دانشگاه لندن ۱۳۷۰ گذرانده است.
  8. عبدالناصر همتی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ به مدت شش دوره لاینقطع ریاست شورای عالی شرکت بیمه اتکایی آسیایی (کمیسیون اقتصادی – سیاسی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد - اسکاپ) مستقر در بانکوک پایتخت تایلند را بر عهده داشت که با رای مستقیم روسای بیمه ۱۰ کشور مهم آسیایی به این سمت انتخاب شده‌بود.
  9. در مرداد ماه ۱۳۹۷ حسن روحانی وی را جایگزین ولی‌الله سیف کرد.
  10.  در خرداد ۱۴۰۰ و به دلیل کاندید شدن برای انتخابات ریاست جمهوری از این سمت برکنار شد.
  11. عبدالناصر همتی در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
  12. همتی ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

عکس عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از بیوگرافی عبدالناصر همتی و همسرش را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی علی لاریجانی و همسرش از نجف تا ریاست مجلس با عکس و بیوگرافی سعید جلیلی و همسرش با عکس فرزندان را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت اصفهان امروز در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار