رنج مضاعف گرمای بی سابقه هوا برای اصفهانی‌ها

درحالی که در گرم‌ترین روزهای سال به سر می‌بریم و گرمی هوا سبب شد تا یکشنبه ۷ مرداد سراسر کشور تعطیل شود و کشورمان با چالش‌هایی همچون کمبود و بعضا قطعی برق روبه‌رو شد اما در شهرهایی به مانند اصفهان، رنج گرمای بی‌سابقه هوا با قطعی مکرر آب همراه شده است. موضوعی که بسیاری از شهروندان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده و بیشترین گزارش قطعی پی دی پی آب در روزهای اخیر از شمال اصفهان مخابره شده است.

رنج مضاعف گرمای بی سابقه هوا برای اصفهانی‌ها

درحالی که در گرم‌ترین روزهای سال به سر می‌بریم و گرمی هوا سبب شد تا یکشنبه ۷ مرداد سراسر کشور تعطیل شود و  کشورمان با چالش‌هایی همچون کمبود و بعضا قطعی برق روبه‌رو شد اما در شهرهایی به مانند اصفهان، رنج گرمای بی‌سابقه هوا با قطعی مکرر آب همراه شده است. موضوعی که بسیاری از شهروندان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده و بیشترین گزارش قطعی پی دی پی آب در روزهای اخیر از شمال اصفهان مخابره شده است. مردم از وضعیت قطع‌شدن آب و عدم آبرسانی و اطلاع‌رسانی عصبانی شده‌اند. پیام‌های بسیاری از خیابان‌های مختلف مناطق شمالی اصفهان دریافت می‌شود که نشان می‌دهد قطعی آب، طولانی‌مدت بوده و آبرسانی سیار نیز صورت نگرفته است. 

 اصفهان همواره در تابستان با چالش تأمین منابع آبی و افت فشار روبه‌رو بوده است  اما این روزها که هوا به‌شدت گرم است و نیاز به دسترسی به آب برای شهروندان بااهمیت‌تر است، شرکت آب و فاضلاب اصفهان باید درباره قطعی آب بدون اطلاع‌رسانی و تأمین نیاز مردم پاسخ‌گو باشد... سال‌هاست مردم اصفهان با قطعی آب به‌صورت مقطعی و افت فشار آب زندگی می‌کنند اما قطع مداوم آب و عدم دسترسی چندروزه آن در برخی از مناطق شهر اصفهان موضوعی نیست که بتوان از آن به‌سادگی گذشت. اصفهان علاوه بر مشکل آب در این روزهای گرم تابستانی با مشکل بزرگ هوای آلوده و شاخص آلودگی در وضعیت‌های ناسالم برای همه و خطرناک قرار گرفته است و همین موضوع نیز چالش دیگری است که رنج مضاعفی بر دوش اصفهانی‌ها قرار می‌دهد. 

آنچه مسلم است مردم باید در صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب و هم چنین برق کوشا باشند اما همیشه که نباید از مردم انتظار داشت و وظایف مسئولین و متولیان و برنامه‌ریزان را نادیده گرفت. سالیان سال است که رسانه‌ها از لزوم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی برای تأمین برق و جاری بودن زاینده‌رود برای هوای سالم و تعمیر و نوسازی شبکه آب و فاضلاب اصفهان مرثیه می‌سرایند اما کو گوش شنوا و دستان عمل‌گرا؟   

 

 

 

ارسال نظر