نکاتی برای مدیریت یک رستوران

مدیران رستوران برای موفقیت باید مهارت‌های مختلفی داشته باشند. در این مقاله نکاتی برای مدیریت رستوران گردآوری کرده‌ایم که بعد از راه‌اندازی رستوران به شما در بهبود مدیریت رستورانتان یاری می‌رسانند.

نکاتی برای مدیریت یک رستوران

اصفهان امروز-مرتضی تقوی

مدیران رستوران برای موفقیت باید مهارت‌های مختلفی داشته باشند. در این مقاله نکاتی برای مدیریت رستوران گردآوری کرده‌ایم که بعد از راه‌اندازی رستوران به شما در بهبود مدیریت رستورانتان یاری می‌رسانند.
1. کارکنان مناسب را استخدام کنید. اولین قدم این است که در وهله اول اطمینان حاصل کنید که کارکنان مناسبی را استخدام می‌کنید به دنبال افرادی باشید که احتمالاً با کارمندان و فرهنگ موجود مطابقت دارند.
2. جلسات مستمر و منظمی با کارکنان را برگزار کنید. بهترین برنامه این است که این کار را قبل از هر شیفت انجام دهید. مطمئن شوید که هر کارمند می‌داند که در طول شیفت کاری از آنها چه انتظاری می‌رود. سخنرانی مختصری داشته باشید و کارکنان را تشویق کنید. از تمجید زیاد استفاده کنید. با دادن بازخورد به تیم خود و اطلاع دادن به آنها در هر زمان که دیدید آنها کار خوبی انجام می‌دهند، تعاملات را تشویق کنید.
3. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما احساس مهم بودن می‌کنند. بر کسی پوشیده نیست که تغییر مداوم کارمندان برای اکثر رستوران‌ها مشکل‌ساز است. در واقع، میانگین مدت ماندگاری کارکنان رستوران کمتر از دو ماه است. نه تنها آموزش کارکنان جدید به طور کلی پرهزینه‌‌تر از حفظ آنهایی است که دارید، بلکه ساعت‌های زیادی از وقت شما را برای مصاحبه، پیگیری و آموزش کارمندان جدید می‌گیرد. بنابراین، چگونه می‌توانید کارکنانتان را حفظ کرده و آن‌ها را باانگیزه نگه دارید؟
برنامه «کارمند ماه» را شروع کنید. مطمئن شوید که کارمند برنده کارت هدیه یا هدیه با ارزشی دریافت می‌کند که نشان دهنده موفقیت او باشد و دیگران را تشویق کند تا او را الگوی خود قرار دهند. مخصوصاً در فصول شلوغ، ارائه یک وعده غذایی رایگان برای کارمندانی که در دو شیفت کار می‌کنند، یا دادن یک کارت هدیه به همه در طول تعطیلات به عنوان انگیزه‌ای برای انجام یک کار خوب، ضرری ندارد. همچنین می‌توانید برای کارکنانی که مدت زیادی است که با شما کار می‌کنند، مانند سه ماه، شش ماه، یک سال و غیره مشوق‌هایی شامل هدایای نقدی یا غیرنقدی در نظر بگیرید.
4. با تغییر فصل منوی خود را تغییر دهید. در طول تابستان، هلو و کدو سبز افزودنی‌های عالی به سالاد یا پیش غذا هستند. در طول زمستان، با کلم بروکلی و هویج می‌توانید یک پیش غذای مناسب فصل تهیه کنید. یا برای مثلا می‌توانید در شب یلدا، انار دان شده با نمک و گلپر سرو کنید! استفاده از مواد اولیه فصلی و محلی نه تنها منوی رستوران (یا آشپزخانه) شما را به روز نگه می‌دارد، بلکه احتمالاً می‌توانید در هزینه‌های حمل‌ونقل که معمولاً برای واردات اقلام پرداخت می‌کنید، صرفه جویی کنید.
5. به بازاریابی فکر کنید. بخشی از مدیریت یک رستوران به معنای کمک به افزایش مشتریان جدید است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای انجام این کار، داشتن یک استراتژی بازاریابی عالی برای رستوران است. رسانه‌های اجتماعی، به ویژه، زمانی که صحبت از بازاریابی رستوران به میان می‌آید، ایده‌آل هستند. فعالیت‌های بازایابی در این شبکه‌ها رایگان است یا بسیار ارزان‌‌تر از رسانه‌های بازاریابی سنتی‌‌تر. ناگفته نماند همچنین عاقلانه است که در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین به خوبی حضور داشته باشید. تعداد ایده آل پست‌ها در هر پلتفرم متفاوت است، اما حداقل یک بار پست گذاشتن در روز برای شروع خوب است. در ادامه فراموش نکنید که با مشتریانی که در این کانال‌ها پیام می‌دهند، نظر می‌دهند و پست‌های شما را لایک می‌کنند، تعامل داشته باشید. این راه دیگری برای ، ایجاد حس خاص بودن در طرفداران و نشان دادن اصالت شماست. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید از تبلیغات پولی رسانه‌های اجتماعی نیز برای معروف شدن برندتان و هدف قرار دادن مخاطبان خاص استفاده کنید.


ارسال نظر