عدم پرداخت عوارض آلایندگی در سه سال گذشته

برندینگ شهری از دغدغه‌های مدیریت شهری شهرضا است

شهردار شهرضا با بیان اینکه این شهر زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است، گفت: اکنون نیز در مسیر دریا به دریای کشور هستیم و روزانه میزبان قابل‌توجهی از گردشگران در این شهر هستیم.

برندینگ شهری از دغدغه‌های مدیریت شهری شهرضا است

شهردار شهرضا با بیان اینکه این شهر زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است، گفت: اکنون نیز در مسیر دریا به دریای کشور هستیم و روزانه میزبان قابل‌توجهی از گردشگران در این شهر هستیم. 

حمید شهبازی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و در پاسخ به اصفهان امروز درباره استفاده از ظرفیت‌های شهرضا و برندینگ این شهر در سطح ملی و بین‌المللی گفت: برندینگ شهری یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری شهرضاست، ما شهر ملی سفال و سمنو هستیم، تولید انار در شهرضا قابل‌توجه است و در عرصه ایثار و شهادت سرداران بزرگی دارد که یک مجموعه کامل از شهرضاست؛ البته این تمام ظرفیت‌ها برای برند شهر نیست. شهردار شهرضا با بیان اینکه در صدد انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با شهر لاله‌جین همدان و شهرهایی در دیگر کشورهای جهان هستیم ادامه داد: اگر ظرفیت‌های شهر به میدان آمده و سرمایه اجتماعی را بکار گیریم باعث رشد و توسعه شهر می‌شود، یکی از کارویژه‌هایمان هم در مدیریت شهری این خواهد بود که از همه ظرفیت‌ها به فراخور شرایط استفاده کنیم. او خاطرنشان کرد: باید شهرضای بین‌المللی به زبان‌های دیگر شناسانده شود؛ چون ظرفیت این شهر جهانی است هرچند دراین‌خصوص کم‌کاری شده و توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی در مدیریت شهری مغفول مانده است. شهبازی افزود: شهرستان شهرضا زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است، و اکنون نیز در مسیر دریا به دریای کشور هستیم و روزانه میزبان قابل‌توجهی از گردشگران مهمان این شهر هستند که خود یک ظرفیت خوبی برای شهر محسوب می‌شود که باید از آن استفاده کنیم.

بودجه سال جاری شهرداری شهرضا یک‌همت است

حمید شهبازی در پاسخ به سؤال دیگر اصفهان امروز درباره بودجه سال گذشته و میزان تحقق آن و همچنین بودجه شهرداری در سال 1403 گفت: بودجه سال گذشته در ابتدا ۳۶۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که بعد در متمم به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. البته چون چندماهی در سال گذشته شهرداری با سرپرست اداره شد میزان تحقق بودجه ۱۴۰۲ شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان شد اما با ظرفیتی که در شهر وجود دارد این مبلغ برای سال 1403 به یک همت افزایش یافت. شهبازی به سهم بخش‌های مختلف در بودجه مصوب سال جاری  را هم اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از بودجه امسال به بخش عمرانی و ۳۰ درصد به  بخش جاری اختصاص‌داده‌شده است. در بودجه نزدیک ۷۰ پروژه شاخص شهری، منطقه‌ای و محله محور پیش‌بینی شده و در این بودجه توجه ویژه به موضوعات حمل‌ونقل، ترافیک شهری، محیط‌زیست و خدمات شهری، عمران و فرهنگ داشته‌ایم.

بی‌توجهی اوقاف به امامزاده شاه‌رضا 

حمید شهبازی با بیان اینکه امامزاده شاه‌رضا یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی استان است گفت: متأسفانه این امامزاده با بی‌توجهی اداره کل اوقاف روبرو شده و به مکاتبات ما هم برای احیای آن هیچ توجهی نمی‌شود. شهردار شهرضا خاطرنشان کرد: اگر شهرداری بودجه نگذارد بافت تاریخی و مذهبی شهر از بین می‌رود بدین سبب باید به آثار فرهنگی و تاریخی و نیز بازار و کاروان‌سراهای شهر بیشتر توجه شود. شهبازی ادامه داد: درآمدهای محلی کفاف نیازهای مردم شهرضا را نمی‌دهد و باید به سمت درآمدهای پایدار قدم برداریم، و یکی از بهترین راه‌های جذب این سرمایه‌ها به‌کارگیری مشارکت سرمایه‌گذاران و تقویت اقتصاد شهری است. او با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات مدیریت شهری باید باعث افزایش سرمایه اجتماعی باشد، افزود: شهر باید قابل زیست بوده و امکانات آن به شکلی باشد مردم احساس امنیت و آرامش کنند.

گفتمان شهروند مشارکت‌جو در شهر شکل‌گرفته است 

شهردار شهرضا با تأکید بر لزوم توجه به شهروند مشارکت‌جو و مسئولیت‌پذیر، تصریح کرد: تحقق شهروند مطالبه‌گر و دغدغه‌مند یکی از اهداف شهرداری است چون نیاز داریم که مردم از امکانات شهر مراقبت کنند و عدم مشارکت آن‌ها در اداره شهر یکی از چالش‌های مهم شهرداری است. شهبازی با تأکید بر رویکرد شهرداری شهرضا در احترام به نظر مردم و افکار عمومی اضافه کرد: مردم می‌توانند مطالبات خود را با سامانه پاسخگویی 137  با شهرداری در میان بگذارند و همچنین شهروندان ایده‌های خود را از طریق نظام پیشنهادات ارائه دهند و از شهردار پاسخ خود را دریافت کنند. حمید شهبازی خاطرنشان کرد: اکنون رویکرد و گفتمان شهروند مشارکت‌جو در شهر شکل‌گرفته است البته گاهی مطالبات روزمره به‌قدری زیاد است که سخت می‌توان به رویکردها پرداخت و از طرفی نمی‌توان ساختاری که در ۱۰۳ سال عمر شهرداری شهرضا شکل‌گرفته را در عرض یکی دو سال اصلاح کرد؛ اما در تلاشیم این موضوع را در شأن شهرضا دنبال کنیم. او با بیان اینکه باید به سمت مدیریت همگرا قدم برداشته و نقش‌آفرینی همه ارکان شهر برای مدیریت شهری لحاظ شود، گفت: حقوق شهروندی نگاه جدی‌تری خواهیم داشت و من به‌عنوان شهردار باید با مشکلات مردم همدردی کنم و شخصاً با شهروندان در ارتباط باشم.

برای حل مشکلات شهر به ابزار کافی نیازمندیم

شهردار شهرضا افزود: از مشکلات شهر شناخت کافی وجود دارد؛ اما برای حل آن باید ابزار کافی نیز وجود داشته باشد درحالی‌که بودجه سال گذشته شهرداری فقط صرف هزینه‌های جاری شد. شهبازی با اشاره به اینکه شهردار در شهرضا تنهاترین فرد است اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از وظایف را شهردار باید شخصاً رسیدگی و دنبال کند. شهرضا سابقه تمدنی قابل‌قبولی دارد و حکیمان و عالمان ارزش‌های این شهر هستند بدین سبب در تلاشیم که از طریق ظرفیت‌های شهرداری این ارزش‌ها را بیشتر نمایان کنیم. او ادامه داد: یکی از سرفصل‌هایی که بیشترین سهم بودجه را به خود اختصاص داده، پرداختن به رویدادهای فرهنگی است. شهبازی گفت: در مدتی که شهردار بوده‌ام استاندار اصفهان چهار مرتبه به شهرضا سفر داشته و مرتب میزبان مدیران کل استان بوده‌ایم. سعی شده از همه ظرفیت‌های استان برای توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و میراثی شهر استفاده کنیم. او تأکید کرد: لازم است به‌جای توسعه صنعت به موضوعات طبیعی توجه کرده و برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کنیم.

عدم پرداخت عوارض آلایندگی از دی 1400

 شهردار شهرضا با اشاره به اینکه از دی‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون عوارض آلایندگی پرداخت نشده است گفت: اداره کل محیط‌زیست و اداره کل امور مالیاتی باید در این زمینه تعیین تکلیف کنند، و امروز شهرضا جزو شهرهای آلوده شده است که باید حق شهروندان در این حوزه پرداخت شود. شهبازی با استقبال از طرح ایجاد مجتمع مطبوعاتی در جنوب استان به مرکزیت شهرضا اظهار کرد: ما بالغ بر ۶۲ هکتار بافت تاریخی ارزشمند داریم که بخشی از آن‌ها از بین رفته است، نزدیک به یک هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری داریم که بسته‌های تشویقی برای احیای این بافت در نظر گرفته‌ایم. مشاورانی برای جذب سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌ایم که بتوان از این بستر استفاده کرد.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار