دانش آموزان باید با پرسشگری پرورش پیدا کنند
معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: مدرسه بزرگترین منبع تامین عالی ترین سرمایه ها برای کشور است و باید آموزگاران با بردباری نسبت به پرورش دانش آموزانی پرسشگر اهتمام داشته باشند.
معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: مدرسه بزرگترین منبع تامین عالی ترین سرمایه ها برای کشور است و باید آموزگاران با بردباری نسبت به پرورش دانش آموزانی پرسشگر اهتمام داشته باشند.
به گزارش ایرنا، علی اکبر مرتضایی قهرودی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه نرجس کاشان بیان کرد: اگر آموزگاران محیط آموزشی را به سوی پرسشگری هدایت کنند، شخصیت هایی عالم، اندیشمند، خلاق، ماهر و علاقه مند به فعالیت های نوآورانه در جامعه تربیت خواهد شد.وی افزود: بدون تردید جامعه ای می تواند به خود ببالد که آموزش و پرورشی پویا داشته و به آن توجهی ویژه کند، از این رو در کتاب های درسی نیز بجای ترغیب به روخوانی باید طرح پرسش و انگیزش کنجکاوی دانش آموزان مد نظر باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان اضافه کرد: مدرسه، جامعه، دولت و خانواده به تنهایی نمی توانند هدف ها و آرمان ها را محقق کنند و ساختن آینده ای بهتر در گرو همکاری همه این عوامل است.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، همزمانی آن با بازگشایی مدرسه ها را بستر مناسبی برای تبیین دستاوردهای بزرگ حماسی و دفاع شجاعانه ملت ایران برای نسل جوان عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در ادامه به بازگشایی مدرسه ها و آغاز فعالیت 58 هزار دانش آموز این شهرستان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد که نزدیک به 35 هزار نفر آنها وارد پایه اول ابتدایی شدند.
حسین مقنی نصرآبادی به کمبود فضای آموزشی در کاشان اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی ها سالانه پنج هزار نفر تا سال 1404 به جمعیت دانش آموزی این شهرستان افزوده خواهد شد که در مجموع شمار آنها را به بیش از 108 نفر خواهند رساند.
وی با تاکید بر کمبود مدرسه در کاشان، از افراد نیکوکار خواست تا برای جبران کمبود فضای آموزشی این شهرستان از هم اکنون تلاش کنند.
به گفته مدیر آموزش و پرورش کاشان، 330 واحد آموزشی در این شهرستان وجود دارد که دو سوم آنها تخریبی می باشد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.