طلایی پوشان اصفهانی ابتکارعمل را به رقیب مدعی سپردند

تعارف خانمان‌سوز سپاهان به پرسپولیس

سپاهانی‌ها شاید در پایان فصل و حتی برای همیشه حسرت دو امتیاز ازدست‌رفته مقابل ملوان را بخورند. دو امتیاز سوخته‌ای که ابتکار عمل را از دست شاگردان ژوزه مورایس گرفت و به دست پرسپولیسی‌ها داد.

تعارف خانمان‌سوز سپاهان  به پرسپولیس

حالا سرخ‌پوشان تهرانی می‌توانند با برتری در سه بازی باقی بدون توجه به نتایج سپاهان جام قهرمانی را بالای سر ببرند. این در حالی بود که اگر آن‌ها با همان تک گل شهریار مغانلو موفق به پیروزی می‌شدند این ابتکار عمل در دست خودشان باقی می‌ماند و با برتری در سه بازی باقی‌مانده قهرمانی لیگ 22 می‌شدند. البته هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و اختلاف یک امتیازی این دو تیم و بازی‌های باقی‌مانده ممکن است کاملا معادلات جدول را به هم زند و حتی استقلال کم امید را هم امیدوار کند اما آنچه قطعی است صدرنشین جدول با برد در سه بازی پایانی بی‌هیچ شک و شبهه‌ای جام را به خانه خواهد برد و این حالت حالا تنها در مورد پرسپولیس صدق می‌کند. به‌هرحال همه‌چیز در این هفته به سود شاگردان یحیی گل محمدی رقم خورد و آن‌ها با برتری در شهرآورد 100 چشم‌انتظار لغزش سپاهان مقابل ملوان نشستند که این آرزوی آن‌ها هم برآورده شد تا باد موافق حسابی به پرچم سرخ‌پوشان تهرانی بوزد. بادی که تا همین دو روز پیش پرچم زردپوشان اصفهانی را تکان می‌داد و کشتی آن‌ها را با سرعتی مناسب به‌سوی قهرمانی پیش می‌راند اما تعارفی خانمان‌سوز در نقش‌جهان همه رشته‌ها را پنبه کرد تا کار آسان به ماموریتی دشوار تبدیل شود. ماموریتی که نیاز به بخت و اقبال هم دارد چراکه برعکس دفعه قبل این بار شاگردان ژوزه مورایس باید چشم‌انتظار لغزش پرسپولیسی‌ها باشند. به حر حال صد و دو دقیقه بازی نفس‌گیر و پرالتهاب ملوان و سپاهان با تساوی به پایان رسید تا هفته عالی پرسپولیس تکمیل شود. بازی جذاب، پر موقعیت و نفس‌گیر سپاهان و ملوان در روزی که شاگردان مورایس موقعیت‌های فراوانی خلق کردند و ملوان نیز بازی شجاعانه‌ای ارائه داد در ورزشگاه سراسر زردپوش نقش‌جهان مساوی شد تا پرسپولیس صدرنشین بماند. شاگردان ژوزه مورایس از همان دقیقه نخست بازی را هجومی آغاز کردند و فشار زیادی به روی دروازه ایمان صادقی آوردند اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست می‌رفت. در نیمه نخست دقت ضربات پایانی سپاهانی‌ها کافی نبود و ملوان نیز خوب دفاع می‌کرد.

ضمن اینکه شاگردان زارع در نیمه اول باوجود فشار میزبان بازی سرعتی و خوبی را ارائه دادند. شاگردان ژوزه مورایس با حملات یکپارچه و پردامنه به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما نظم دفاعی قابل‌قبول تیم مهمان در نیمه نخست باعث شد تا باوجود خلق چند موقعیت جدی گلزنی، سپاهانی‌ها دررسیدن به گل برتری ناکام باشند. ایمان صادقی در دروازه ملوان نمایش درخشانی داشت و با چند مهار دیدنی مانع فروپاشی دروازه تیمش شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. سپاهانی‌ها به‌مانند نیمه نخست در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 54 یک فرصت ایده‌آل گلزنی برای طلایی‌پوشان به دست آمد اما بی‌دقتی ایگور کاتاتو باعث شد تا همچنان نتیجه بازی بدون گل مساوی باقی بماند و وینگر برزیلی در مقابل دروازه ملوان ناکام در گلزنی بود و در ادامه ضربه آکروباتیک شهریار مغانلو راه به‌جایی نبرد. در نیمه دوم نیز فشار حملات سپاهانی‌ها ادامه پیدا کرد و این تیم بارها صاحب ضربه ایستگاهی و کرنر شد که سرانجام در دقیقه ۶۰ یکی از آن‌ها با سانتر عالی رضاییان و ضربه سر مغانلو تبدیل به گل اول این مسابقه شد. پس‌ازاین گل سپاهانی‌ها میل شدید خود به گلزنی را از دست دادند و علی‌رغم اینکه حملات پردامنه‌ای را طراحی می‌کردند اما آرام‌تر از قبل بازی می‌کردند و بازهم در زیاد کردن اختلاف گل ناکام بودند تا اینکه در دقیقه ۸۷ ورزشگاه سرخوش و خوش‌خیال نقش‌جهان که برای صدرنشینی دوباره نقشه می‌کشید در سکوت مطلق فرورفت و فقط صدای فریاد ملوانی‌ها به گوش می‌رسید. سهیل فداکار با فرصت‌طلبی یکی از اندک موقعیت‌های تیمش در نیمه دوم را به گل تبدیل کرد تا معادله قهرمانی را نیز دستخوش تغییر کند‌. پس از گل ملوان التهاب بازی بیش‌ازپیش شد و اعتراضات زیاد شده بود اما سپاهان پراسترس نتوانست مسابقه‌ای را که ۱۱+۹۰ دقیقه به طول انجامید را به‌تساوی بکشاند. در این میان ملوان، ژوزه مورایس هم باوجود تغییرات تهاجمی در ترکیب تیمش به‌قصد بازگرداندن پیروزی به اردوی سپاهان طرفی نبست و حملات پردامنه طلایی‌پوشان نتیجه‌ای نداشت تا دو امتیاز سرنوشت‌ساز این بازی دود شده و به هوا برود. در حقیقت شاید بخشی از این نتیجه ناامیدکننده را هم باید به‌پای بازیکنان و سرمربی تین نوشت. بازیکنانی که تصور می‌کردند با یک گل به ثمر رسیده تیمشان پیروز میدان خواهد بود در باد همین تصور خام خوابیدند و مورایس هم عملا نتوانست خطرناک بودن شرایط را به آن‌ها انتقال دهد و همین غفلت بزرگ شاید به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود.

ارسال نظر