مالکیت شهرک واحد به ذوب آهن اصفهان بازگشت

همزمان با تاسیس ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۴۴ شهرکی مسکونی با کلیه امکانات رفاهی برای استقرار دائم پرسنل در مجاورت رودخانه زاینده رود و شهر چمگردان درنظر گرفته شد که بعدها به نام "شهرک واحد" نامگذاری گردید.

 مالکیت شهرک واحد به ذوب آهن اصفهان بازگشت

همزمان با تاسیس ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۴۴ شهرکی مسکونی با کلیه امکانات رفاهی برای استقرار دائم پرسنل در مجاورت رودخانه زاینده رود و شهر چمگردان درنظر گرفته شد که بعدها به نام "شهرک واحد" نامگذاری گردید. این شهرک دارای امکاناتی از قبیل بانک، بیمارستان، سینما، رستوران، مسجد، منازل مسکونی، زمین فوتبال و… بوده و دهه‌هاست که مورد تعلق خاطر پرسنل ذوب‌آهن اصفهان است.

متعاقب ادعای سازمان ملی زمین و مسکن و اداره راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مالکیت بخشی از اراضی متعلق به ذوب آهن موصوف به اراضی شهرک واحد ، در سال 1401 ، اداره ثبت اسناد شهرستان لنجان، اسناد مالکیت اراضی مذکور را بدون اطلاع و رضایت ذوب آهن و به صورت یکطرفه به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال داد. 

در پی این اقدام مدیریت امور حقوقی و سرپرستی املاک ذوب آهن اصفهان با تلاش های موثر کارشناسان حقوقی و وکلای این مجتمع صنعتی با حمایت‌های مدیر عامل و هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان ضمن طرح دعوی و ارایه دادخواست ابطال سند سازمان ملی زمین و مسکن در محاکم قضایی نسبت به احقاق حق و استرداد اراضی مذکور اقدام نموده و نهایتاً در شهریورماه سال ۱۴۰۳ رای قطعی به نفع شرکت ذوب آهن اصفهان  صادر گردیده و مالکیت حدود ۶۸۰ هزار متر مربع اراضی شهرک واحد به این مجتمع بازگشت.

 این رای علاوه بر آورده و ارزش اقتصادی بالا برای ذوب آهن اصفهان بازگشت مالکیت یکی از بخش‌های مهم هویت تاریخی و جغرافیایی این مجتمع عظیم صنعتی به آن است.

 

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار