آمریکا خزانه پوتین را با خرید سوخت هسته‌ای پُر می‌کند!

ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش مقادیر زیادی سوخت هسته‌ای و ترکیبات از روسیه وارد می‌کنند و صدها میلیون دلار درآمد شدیداً مورد نیاز مسکو را در جریان جنگ با اوکراین فراهم می‌کنند.

آمریکا خزانه پوتین را با خرید سوخت هسته‌ای پُر می‌کند!

به گزارش خبرآنلاین پایگاه گلوب اند میل، در مقاله ای نوشت: این فروش‌ها، که قانونی و غیرقانونی هستند، هشدار کارشناسان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و مقامات منتخب را برانگیخته است که می‌گویند واردات به تامین مالی توسعه زرادخانه هسته‌ای مسکو کمک می‌کند و تلاش‌ها برای محدود کردن توانایی‌های جنگ‌افروزی روسیه را پیچیده می‌کند. وابستگی به محصولات هسته‌ای روسیه - که بیشتر برای سوخت رآکتورهای غیرنظامی استفاده می‌شود - آمریکا و متحدانش را در معرض کمبود انرژی قرار می‌دهد در صورتی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، عرضه را قطع کند. این چالش احتمالاً شدیدتر خواهد شد زیرا این کشورها به دنبال افزایش تولید برق بدون آلاینده برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند.

ما باید به افرادی که اسلحه می سازند پول بدهیم؟ این پوچ است. «اگر قانون روشنی وجود ندارد که مانع از واردات سوخت از روسیه توسط تأمین‌کنندگان انرژی هسته‌ای شود - و تهیه آن از آنجا ارزان‌تر است - چرا آنها این کار را انجام نمی‌دهند؟»

بر اساس داده‌های تجاری و کارشناسان، روسیه حدود ۱.۷ میلیارد دلار محصولات هسته‌ای را به شرکت‌هایی در آمریکا و اروپا فروخته است. این خریدها در حالی رخ داد که غرب تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو به دلیل تهاجم سال ۲۰۲۲ به اوکراین اعمال کرد و واردات کالاهای اصلی روسیه مانند نفت، گاز، ودکا و خاویار را مسدود کرد.

با این حال، غرب تمایلی به هدف قرار دادن صادرات هسته ای روسیه نداشته است، زیرا آنها نقش کلیدی در حفظ راکتورها دارند. به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، روسیه سال گذشته حدود ۱۲ درصد اورانیوم خود را به صنعت هسته ای ایالات متحده عرضه کرده است. اروپا گزارش داد که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷ درصد اورانیوم خود را از روسیه دریافت کرده است.

انتظار می رود با استقبال کشورها از جایگزینی برای سوخت های فسیلی، اتکا به انرژی هسته ای افزایش یابد. نیروگاه‌های هسته‌ای هیچ انتشاری تولید نمی‌کنند، اگرچه کارشناسان هشدار می‌دهند که انرژی هسته‌ای با خطر ذوب راکتور و چالش نحوه ذخیره ایمن زباله‌های رادیواکتیو همراه است. حدود ۶۰ رآکتور در سرتاسر جهان در دست ساخت هستند - ۳۰۰ راکتور دیگر در مراحل برنامه ریزی هستند.

بسیاری از ۳۰ کشوری که در حدود ۴۴۰ نیروگاه انرژی هسته ای تولید می کنند، مواد رادیواکتیو را از شرکت انرژی دولتی روسیه روساتوم و شرکت های تابعه آن وارد می کنند. بر اساس گزارش سالانه خود در سال ۲۰۲۲، روس اتم در زمینه غنی سازی اورانیوم در جهان پیشتاز است و در تولید اورانیوم و ساخت سوخت در رتبه سوم قرار دارد.


۳۱۱۳۱۱

منبع: khabaronline-1800194

ارسال نظر