سینمای کودک سینمای خانواده است

محمدرضا عباس نژاد نویسنده و کارگردان فیلم «افسانه گل آباد» در نشست رسانه ای این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: فیلم کودک باید موسیقی و رنگ داشته باشد. از طرفی سینمای کودک، سینمای خانواده است بنابراین باید فیلمی را بسازم که خانواده ها نیز آن را بپسندند.

محمدرضا عباس نژاد نویسنده و کارگردان فیلم «افسانه گل آباد» در نشست رسانه ای این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: فیلم کودک باید موسیقی و رنگ داشته باشد. از طرفی سینمای کودک، سینمای خانواده است بنابراین باید فیلمی را بسازم که خانواده ها نیز آن را بپسندند.به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، نشست رسانه ای فیلم «افسانه گل آباد» در سالن چشم‌انداز هتل کوثر اصفهان برگزار شد.محمدرضا عباس‌نژاد نویسنده و کارگردان، سید مهدی میرفخرایی تهیه کننده، فلور نظری، مهشید میرفخرایی و امیر کیوان معصومی بازیگران این فیلم در این نشست حضور داشتند.عباس نژاد در ابتدای نشست درباره فضای داستانی «گل آباد» توضیح داد: «افسانه گل آباد» به هیچ وجه با نگاه جشنواره ای ساخته نشده است. سعی کردم فیلمی بسازم که مورد پسند نسل جدید باشد. نسلی که ذائقه اش تغییر کرده است.اگرچه کاستی هایی داریم؛ اما این فیلم نوعی سنگ محک برای ارزیابی میزان استقبال مخاطبان کودک و نوجوان از داستان های قدیمی ایرانی بود.وی درباره فعالیت‌های حرفه ای و سابقه کاری خود افزود: من بیشتر در حوزه بازیگری فعال بوده ام. از سال ۶۷ با دستیاری صحنه سریال «مهر و ماه» وارد هنر شدم و بعد از آن در سریال ها و فیلم های دیگری بازی کردم یا در پشت صحنه فعالیت داشتم.نظری بازیگر فیلم نیز با اشاره به موزیکال بودن اثر توضیح داد: اساسا با زبان تصویر بهتر می توان مفاهیم را به کودکان و نوجوانان منتقل کرد. «افسانه گل آباد» یک فیلم موزیکال است و این شیوه از انتقال پیام همیشه بیشتر نتیجه می‌دهد. دوست بودن و پیوند بچه ها با سینما برایم همیشه جذاب است و برایم کافی بود وقتی دیدم آنها به همراه خانواده هایشان خوشحال سالن را ترک می کردند.عباس نژاد درباره ضرورت های فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان بیان کرد: وقتی فیلمسازی قصد دارد فیلم کودک بسازد، باید این ژانر را به خوبی بشناسد. او باید ابتدا به کودک درون خود مراجعه کرده و سن خود را با او تطبیق بدهد. من همیشه کودک را در سن خود می بینم. فیلم کودک باید موسیقی و رنگ داشته باشد. از طرفی سینمای کودک، سینمای خانواده است بنابراین باید فیلمی بسازم که خانواده ها نیز آن را بپسندند.وی در پاسخ به سوالی درباره شباهت های فیلم خود با «حسن کچل» ساخته مرحوم علی حاتمی توضیح داد: از زمان آن فیلم تا امروز ذائقه مخاطبان بسیار تغییر کرده است و شیوه های طرح داستان نیز همینطور. نمی توان دو اثر را شبیه به هم دانست.گفتنی است رضا درستکار کارشناس و منتقد سینما مجری این نشست رسانه ای بود.

ارسال نظر