ارائه بیش از ۵ میلیارد تومان خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان اصفهانی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه‌های بهداشتی و درمانی صرف مددجویان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه‌های بهداشتی و درمانی صرف مددجویان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان شد.
جلال یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی بیمه پایه، بیمه تکمیلی مددجویان، هزینه بیماران صعب‌العلاج و خاص، طرح تغذیه کودکان کمتر از 6 سال و پرداخت حق بیمه مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی ازجمله خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد به نیازمندان است.
وی خدمات درمانی ارائه ‌شده به خانواده‌های زیر پوشش را یکی از سرفصل‌های حمایتی این نهاد عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 160 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش، از خدمات درمانی و بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران زیر پوشش کمیته امداد بیان کرد: انواع خدمات بهداشتی همچون بهداشت فردی، ارائه خدمات درمانی، فرانشیز خدمات بستری، سرپایی، دارویی و شیمی‌درمانی و سایر خدمات سرپایی به مددجویان به‌ویژه به بیماران صعب‌العلاج و خاص از خدمات این نهاد بوده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون تمام نیازهای بیماران را شناسایی کرده تا بتواند با کمک و حمایت از این افراد هزینه‌هایی که برای درمان و مداوا پرداخت می‌کنند به حداقل برساند، گفت: این نهاد با پرداخت هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج بیش از نیمی از هزینه‌های جانبی آنان را متقبل شده که شامل تأمین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه‌های درمانی، تجهیزات توان‌بخشی همچون ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی و غیره می‌شود.
یزدانی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مددجویان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان بیماری است، افزود: با تعامل و همکاری مستمر با مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد زمینه کاهش هزینه‌های دارویی برای بیماران خاص، سرطانی و سایر بیماران صعب العلاج مهیا شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به رشد 33 درصدی هزینه بیمه تکمیلی مددجویان در سال گذشته خاطرنشان کرد: برای دریافت کلیه بیش از 9 میلیون تومان، شنوایی و کاشت حلزون 18 میلیون تومان، پیوند کبد 8 میلیون تومان، جراحی مغز و اعصاب (گامانایف) 5 میلیون تومان، درمان بیماری تنفسی و تهیه دستگاه اکسیژن 3 میلیون تومان هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت خدمات بیمه‌ای امداد در زمینه ارتقای سلامت خانواده‌ها، عنوان کرد: این خدمات بیشتر شامل پرداخت سرانه بیمه‌های درمانی، تکمیلی و هزینه‌های خاص مرتبط با درمان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار