تلاش برای دائمی‌شدن جریان زاینده‌رود

نماینده مردم فریدن در مجلس جزئیات و مباحث مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با معاون اول رئیس جمهور را شرح داد.

نماینده مردم فریدن در مجلس جزئیات و مباحث مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با معاون اول رئیس جمهور را شرح داد.
اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با بیان اینکه جلسه‌ مجمع نمایندگان استان اصفهان در حضور معاون اول رئیس‌جمهور، استاندار اصفهان و مسئولان حوزه معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه‌ مجمع نمایندگان استان اصفهان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور درباره مباحث مربوط به احیای زاینده‌رود، تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و برطرف‌کردن مشکل آب استان بحث شد و موارد مهم در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسائلی که در جلسه مطرح شد، بحث محیط‌زیست اصفهان، اشتغال، بیکاری و معیشت مردم بود. همچنین مبحث مهمی که نمایندگان به آن پرداختند، تخصیص بودجه به استان اصفهان بود، براساس برنامه ششم توسعه باید 30 درصد بودجه به اصفهان اختصاص یابد ولی این اتفاق نمی‌افتد.
نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس درباره مشکل آب استان اصفهان بیان کرد: از جمله موارد کلانی که مورد بحث قرار گرفت مشکل آب استان بود و معاون اول رئیس جمهور موارد کلان را تأکید و نسبت به پیگیری آن شخصا اعلام آمادگی کرد.
وی ادامه داد: همچنین بر اختصاص بودجه‌ مربوط به احیای زاینده‌رود که می‌تواند کمک شایانی به احیای این رودخانه از مبدأ به مقصد کند، تأکید شد، همچنین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی استان نیاز به پیگیری‌هایی دارد که در آینده انجام خواهد شد.
ترکی درباره تصمیماتی که برای پرداخت حقوق راهداران گرفته‌شده است، گفت: این موضوع در جلسه مطرح شد، معاون اول رئیس جمهور بیان کرد که این موضوع مختص اصفهان نیست در استان‌های دیگر نیز این مشکل وجود داردکه قول پیگیری و پرداخت حقوق این افراد را داد.
وی خاطرنشان کرد: در کشور، اصفهان را استان برخوردار تلقی کرده و بر همین اساس در پرداخت مالیات در ردیف استان‌های دوم و سوم هستیم اما در دریافت بودجه در ردیف‌های نهم، دهم و حتی در برخی ردیف‌ها در جایگاه 23 قرار داریم.
نماینده مردم، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این چهار شهرستان اصفهان، کشاورزی قسمت اعظم اشتغال را تشکیل می‌دهد، افزود: در این جلسه به توسعه بخش‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع‌دستی تأکید و به ویژه در زمینه توسعه گلخانه‌ها مباحثی مطرح شد.
وی افزود: در جلسه‌ مجمع نمایندگان به برقراری عدالت در کشور و استان تأکید شد تا به شهرستان‌های ضعیف نیز توجه لازم صورت گیرد، همچنین درخواست‌های مکتوبی برای معاون اول رئیس جمهور داشته‌ایم تا پیگیری‌های لازم برای موارد مطرح شده انجام شود؛ پیگیری ساخت سد بلطاق در شهرستان بوئین میاندشت، بازگشت شهرستان فریدن به ردیف شهرستان‌هایی که بودجه مناطق محروم را دریافت می‌کنند، گاز رسانی به روستاهای پیشکوه و پشتکوه موگویی فریدو‌ن‌شهر و چند روستای بویین میاندشت از جمله این موارد است.
ترکی با بیان اینکه ماه‌های سرد را در 4 شهرستان‌ غرب استان 5 ماه اعلام کرده بودند که براساس گزارش هواشناسی 8 ماه است، گفت: به همین دلیل باید به هزینه‌هایی که مناطق سردسیر استان به ازای گاز پرداخت می‌کنند، توجه شود.
وی ادامه داد: دو بانده شدن جاده‌ داران به طرف شهرکرد از مواردی بود که در نامه‌ای به اولویت قرار دادن آن تأکید شد. همچنین بر افزایش بودجه و روند ساخت راه‌آهن اصفهان-داران که در بودجه‌ امسال 22 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است، تأکید شد.
نماینده مردم، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از تکمیل شدن طرح‌های عمرانی استان خبرداد و گفت: در آینده، تکمیل جاده‌ داران-درود در شهرستان‌های بویین ‌میاندشت و فریدون‌شهر و ورودی‌های شهر داران صورت خواهد گرفت

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار