روش درمان فشار خون، برای هر بیمار متفاوت است

فشار خون یکی از بیماری های شایع و مهم است که همراه با عوارض گوناگون برای بیماران است، این در حالی است که اگر فشار خون بیمار به دقت کنترل شود می تواند تاثیرات منفی به جا مانده از فشار خون را تا حدود زیادی برطرف کند.

فشار خون یکی از بیماری های شایع و مهم است که همراه با عوارض گوناگون برای بیماران است، این در حالی است که اگر فشار خون بیمار به دقت کنترل شود می تواند تاثیرات منفی به جا مانده از فشار خون را تا حدود زیادی برطرف کند.

دکتر محمود هادی زاده در ادامه بیان داشت: به عبارت دیگر بیش از آنکه مهم باشد که از چه دارویی برا درمان فشارخون استفاده می کنیم، مهم این است که بدون ایجاد عوارض و به صورت علمی و اصولی درمان فشارخون بالا را انجام دهیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که براساس شرایط خاص هر بیمار مبتلا به فشارخون(پرفشاری خون) از داروهای خاصی استفاده می شود که در کنار درمان فشارخون به درمان و کنترل بیماری زمینه ای او نیز کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال چنانچه بیمار مبتلا به فشارخون بالا دارای قندخون بالا نیز باشد(دیابت نیز داشته باشد) استفاده از داروهای مهار کننده انژیوتانسین و داروهای مشابه آنها می تواند علاوه بر درمان فشار خون به جلوگیری از اثرات سوء دیابت بر کلیه ها و…نیز کمک کند.

فلوشیپ آنژیوپلاستی ونارسایی قلب ادامه داد: برای آنکه به بهترین درمان فشارخون دست پیدا کنیم، یکی از نکات مهم آشنایی با عوارض جانبی داروها و نیز روش مصرف آنها در هر بیمار برای کنترل فشارخون است.

وی افزود: به عنوان نمونه داروهای بتابلوکر (مانند متورال، پروپرانولول، کاروی دیلول و…) می توانند باعث عوارض خاصی از جمله خستگیف تشدید تنگی نفس در بیماران مبتلا به آسم، احساس سردی در دست و پا، افزایش چربی خون، افسردگی و…شوند .

عضوانجمن قلب امریکا وانجمن نارسایی قلب اروپا بیان داشت: طبیعی است در افرادی که افسردگی یا خستگی مزمن دارند، برای رسیدن به بهترین روش درمان فشارخون نباید از این گونه داروها استفاده کنیم.

این فوق تخصص قلب و عروق در پایان یادآور شد: همچنین داروهای کلسیم بلوکر مانند آملودیپین ودیلتیازم ممکن است باعث ایجاد ادم (ورم ) پاها شوند، بنابراین درصورت ایجاد ادم دراثراین داروها، باید این داروها راقطع کرد ویا مقدار آنها را کاهش داد.

فوق تخصص قلب و عروق گفت: در درمان فشارخون ببش از آنکه نوع داروی به کار رفته برای کنترل و درمان فشارخون بالا (درمان پرفشاری خون) اهمیت داشته باشد، نفس درمانی فشارخون مهم است


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار