فولادگر: هدف از ادغام وزارتخانه ها ، رسیدن به تولیدات صادرات محور بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص ادغام یا تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: هدف از ادغام این وزارتخانه در سال های گذشته، رسیدن به تولیدات صادرات محور، تجارت تولید محور و کوچک شدن ساختار دولت بود اما این ادغام ناقص انجام شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص ادغام یا تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: هدف از ادغام این وزارتخانه در سال های گذشته، رسیدن به تولیدات صادرات محور، تجارت تولید محور و کوچک شدن ساختار دولت بود اما این ادغام ناقص انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا فولادگر در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان برگزار شد، در خصوص ادغام یا تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیان داشت: هدف از ادغام این وزارتخانه در سال های گذشته، رسیدن به تولیدات صادرات محور، تجارت تولید محور و کوچک شدن ساختار دولت بود اما این ادغام ناقص انجام شد.

فولادگر با بیان اینکه لایحه شرح وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ادغام از سوی دولت های دهم و یازدهم تحویل داده نشد، افزود: وزارت جدید صنعت، ناقص الخلقه است و به همه اهدافش نرسیده است بنابراین نمی توان قضاوت کرد که این وزارتخانه موفق بوده یا خیر.

وی تصریح کرد: کار وزارت صنعت نباید تصدی گری باشد و حجم دولت را بزرگ کند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس همچنین تاکید کرد: در حل مشکل های اقتصادی باید مسائل سیاسی و جناحی را کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه اگر تحریمی علیه کشورمان وضع شود، ضرر آن متوجه همه است، افزود: در اقتصاد مقاومتی علاوه بر توجه به درون باید به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی نیز باشیم.

فولادگر با اشاره به نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته، تصریح کرد: سهم عمده ای از رشد این نرخ از محل فروش نفت بود بنابراین باید قبول کنیم که هنوز مشکلاتی وجود دارد و باید با کنار گذاشتن گرایش های جناحی به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشیم.

وی به توافقنامه ترجیحی جدیدی که مقرر است با ترکیه منعقد شود نیز اشاره کرد و گفت: این توافقنامه باید به دنبال تامین منافع و حامی تولید کننده داخل باشد نه اینکه بازار در اختیار کشور دیگر قرار گیرد.

فولادگر به مسائل اقتصاد خرد نیز اشاره کرد و افزود: در استان هایی مانند اصفهان درباره قوانینی مانند مالیات، سخت گیرانه عمل می شود و ما خواهان آن هستیم که با استفاده از اختیاراتی از جمله بخشودگی که در این بخش وجود دارد برای اصفهان بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه قانون مالیات ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است، گفت: قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح مالیات های مستقیم از سال ۹۵ به بعد است درحالیکه در برخی موارد شاهد بوده ایم که تراکنش های مالی ۱۰ سال قبل نیز بررسی شده و با عنوان کتمان اطلاعات با آنها برخورد شده است.

فولادگر درباره وضعیت واحدهای صنعتی استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد: ۳۰درصد این واحدها در رکود کامل، ۳۰ درصد با ظرفیت کامل و ۴۰ درصد کمتر از ظرفیت واقعی خود کار می کنند که ما می خواهیم آن ۴۰ درصد با ظرفیت کامل خود کار کنند و مشکل های ۳۰ درصد دیگر حل شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جدید عملیات بانکی بدون ربا، امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، افزود: عملیات و امور بانکی از عوامل موثر در اقتصاد هر کشور است و تا زمانی که مشکل های مربوط به عملیات بانکی حل نشود، مشکلات اقتصادی برطرف نخواهد شد.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس بیان داشت: با تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا، تحول ساختاری در نظام بانکی کشور بوجود می آید و زمینه حل مشکل های مربوط به این بخش حل خواهد شد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار