هزینه کارت ملی هوشمند را چطور پرداخت کنیم؟
کارت ملی هوشمند قرار است به سند مهمی برای ما ایرانیها تبدیل شود. سندی که در آن همه اطلاعات هویتی و شهروندی ایرانیان گردآوری شده و میتوان در همه سازمانها و نهادها برای شناسایی و پیگیری امور از آن استفاده کرد. همراه زومیت باشید تا بدانید کارت ملی هوشمند چه هزینهای دارد و چطور باید آن را پرداخت کرد؟
کارت ملی هوشمند قرار است به سند مهمی برای ما ایرانیها تبدیل شود. سندی که در آن همه اطلاعات هویتی و شهروندی ایرانیان گردآوری شده و میتوان در همه سازمانها و نهادها برای شناسایی و پیگیری امور از آن استفاده کرد. همراه زومیت باشید تا بدانید کارت ملی هوشمند چه هزینهای دارد و چطور باید آن را پرداخت کرد؟
دریافت کارت هوشمند ملی یا همان کارت ملی هوشمند برای همه ایرانیان ضروری است. کارت الکترونیکی که میتواند اطلاعات بسیاری از یک شهروند ایرانی را در خود ذخیره کرده و خروجیهای مختلفی از این اطلاعات به سازمانها و نهادهای مختلف ارائه دهد.
هزینه کارت ملی هوشمند
برای دریافت کارت هوشمند ملی و بنا به قانون بودجه سال ۱۳۹۴ جمهوری اسلامی باید مبلغ ۱۷۲ هزار ریال معادل ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان به صورت اینترنتی از طریق سامانه کارت هوشمند ملی پرداخت شود.
چطور هزینه کارت ملی هوشمند را پرداخت کنیم؟
برای پرداخت هزینه کارت ملی هوشمند باید ابتدا مراحل ثبت را همانند راهنمایی عنوان شده در «کارت هوشمند ملی را چطور دریافت کنیم؟» طی کنیم تا به مرحله پرداخت برسیم. پس از کلیک بر مرحله ثبت نهایی صفحه زیر به شما نمایش داده میشود.
البته اگر پیش از این ثبت نام کردهاید ولی پرداخت آن را انجام ندادهاید باید از طریق لینک «ویرایش ثبتنام» اقدام کرده و بعد از وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد وارد فرم خود شده و سپس با کلیک روی دکمه «ثبت نام نهایی» وارد صفحه بالا شوید.
پس از کلیک کردن روی دکمه «پرداخت اینترنتی» وارد صفحه پرداخت بانک ملی ایران میشوید تا هزینه ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان را پرداخت کنید. پس از پرداخت در سامانه بانک ملی و بازگشت به سامانه کارت ملی هوشمند صفحه زیر نمایش داده میشود.
در این صفحه کد رهگیری جهت ادامه ثبت نام و کد رهگیری پرداخت بانکی را دریافت کرده و برای تکمیل مراحل کارت ملی هوشمند باید دریافت نوبت کنید.
پس از تعیین نوبت در این سامانه به صفحه رسید منتقل میشوید که در آن اطلاعات ثبت نام، پرداخت و نوبت شما ارائه شده است.
از آنجا که ارائه رسید برای انجام مراحل تکمیلی که شامل دریافت اثر انگشت و گرفتن عکس میشود باید رسید را ارائه دهید، در این صفحه دکمه چاپ را بزنید تا وارد صفحه قابل چاپ مانند شکل زیر شوید.نکاتی که قبل از مراجعه باید به آنها توجه کرد
۱- هنگام مراجعه باید رسید فوق را ارائه دهید.
۲- هنگام مراجعه از شما عکاسی میشود، پس برای این کار آماده باشید زیرا عکاسی برای یکبار انجام میشود.
۳- هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشید.
۴- افراد ۱۵ ساله و کسانی که هنوز شناسنامه عکسدار ندارند، قبل از مراجعه باید ابتدا شناسنامه خود را در دفاتر ثبت احوال عکسدار کرده و سپس برای تکمیل مراحل دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
۵- از پرداخت وجه به مراکز تکمیل مراحل ثبت کارت ملی هوشمند خودداری کنید.