تولیدات هنری فاخر پادزهر هجمه فرهنگی دشمن است

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان گفت: با توجه به هجمه های بی امان فرهنگی استکبار جهانی که از طریق شبکه های ماهواره و فضای مجازی هنرمندان باید با تولید آثار ماندگار در راستای احیای هویت اسلامی و ایرانی در جامعه گام های اساسی برداشته و توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خنثی کنند.

علی اکبر محمودی در نشست کمیته حجاب و عفاف شهرستان لنجان حجاب را ارزشی برای دل ها دانست و اظهار کرد: نقش حجاب و پوشش زنان در صیانت از حیثیت یک جامعه و حفظ ارزش های فرهنگی اجتماعی به اندازه ای حائز اهمیت است که همواره سلطه گران برای غارت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورها، ابتداء از مقابله با حجاب به عنوان نمادی ترین مصداق دیانت و عقیده مندی مردم مسلمان و متعهد، توطئه های خود را آغاز کرده اند .

وی با اشاره به مسئله کشف حجاب در دوران پهلوی افزود: امام خمینی (ره) هجمه علیه حجاب در ایران را بهانه ای برای اسارت ملت ایران در چنگال استعمار می دانستند و بر همین اساس فرمود ند «این کشف حجابی که اینها کردند و اسمشان را بعداً آزاد زنان و آزاد مردان، پسر رضاخان گذاشت ... اینها دستوراتی بود که اینها می گرفتند از خارج، برای اسارت ما ... ».
مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان تصریح کرد: دوران مبارزه ملت مؤمن ایارن و پیروان امام خمینی (ره) با طرح استعماری کشف حجاب یکی از مقدس ترین و پرافتخارترین برگ تاریخ ملت ایران است چراکه دورانی که این دوران به نماد وفاداری به ارزش ها و الگویی ماندگار برای نسل های بیدار و هشیار ملت ها تبدیل شد تا برای دفاع از مقدسات تا پای جان بایستند و اهداف شوم استعمارگران را خنثی کنند .

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به وضعیت فرهنگی که طی چند دهه بر سیستم حکومتی پهلوی بر جامعه ایرانی حاکم شده بود یک شکاف عمیق و خلاء شدید در حوزه امنیت فرهنگی کشور دیده می شد، به نحوی که بجز خانواده هایی که یک بافت کاملا مذهبی داشتند، مرز بین دین گریزی و دین مداری در هم آمیخته شده بود که احکام و دستورات اسلامی به صورت گزینشی و سلیقه ای اجرایی می شدند.

محمودی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر سیاست های حاکم و ارزش نهادن به دستورات و احکام اسلامی امام خمینی(ره) با یک مهندسی فرهنگی و ارائه گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) سعی در ایجاد امنیت فرهنگی و اخلاقی در جامعه کردند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در خصوص موقعیت حجاب و کارکرد آن در جامعه فرمودند «ما حجاب را لباس مشارکت اجتماعی زنان می دانیم. حجاب یکی از وسایل امنیت است . با حجاب زن مسلمان، هم خود زن مسلمان امنیت پیدا می کند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا می کنند» لذا باید گفت رعایت حجاب اسلامی باعث جلوگیری از لغزش‌های شهوانی است و حجاب به زن ارزش می‌دهد و موجب امنیت و سلامت روحی و روانی می‌شود .

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با بیان اینکه حجاب و عفاف بانوان مورد هجمه جنگ نرم دشمنان است، یادآور شد: امروز استعمارگران با روش‌های مختلف در تلاش هستند دین و اعتقادات نسل جدید جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهند و خواستار این هستند که همه اعتقادات رابرای ما کهنه جلوه دهند لذا تقویت حجاب و عفاف بهترین راه مبارزه با جنگ نرم دشمن برای نابودی شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام است.

وی متذکر شد: تقویت پایه های اعتقادی افراد برای مقابله با تهاجم دشمن ضروری است، بنابراین هنرمندان شهرستان لنجان می توانند با خلق آثار ماندگار و تاثیر گذار نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایفا کنند .

محمودی با اشاره به لزوم تلفیق آموزه های دینی با هنر برای ترویج معیارهای حجاب، تاکید کرد: با توجه به هجمه های بی امان فرهنگی استکبار جهانی که از طریق شبکه های ماهواره و فضای مجازی هنرمندان باید با تولید آثار ماندگار در راستای احیای هویت اسلامی و ایرانی در جامعه گام های اساسی برداشته و توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خنثی کنند .

وی تصریح کرد: ما امروز موظفیم دست در دست یکدیگر داده و در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری و احیای هویت ایرانی و اسلامی تلاش کنیم تا در آینده دچار چالش نشویم

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار