خودداری از خرید املاک بدون سند مالکیت

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان از خرید املاک بدون سند مالکیت خودداری کنند و اگر ملک قولنامه ای است بررسی کنند که ملک قبلاً به فرد دیگری واگذار و فروخته نشده باشد.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان از خرید املاک بدون سند مالکیت خودداری کنند و اگر ملک قولنامه ای است بررسی کنند که ملک قبلاً به فرد دیگری واگذار و فروخته نشده باشد.

مسعود حیدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از مشکلات شهروندان، خرید املاک به خصوص در محله های جدید شهر است که با انجام بررسی ها و استعلام های لازم از شهرداری می توانند از متضرر شدن خود جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان تا حد امکان از خرید املاک بدون سند مالکیت خودداری کنند و اگر ملک قولنامه ای است با مراجعه به شهرداری منطقه بررسی کنند که قبلا به فرد دیگری واگذار نشده باشد.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان در ادامه اظهارکرد: امور حقوقی شهرداری اصفهان تقریباً ۱۰ وظیفه مهم و اساسی بر عهده دارد که از جمله آنها رسیدگی به مشکلات حقوقی شهروندان و اعلام نظر مشورتی در موارد ارجاعی، تهیه و تنظیم لوایح دفاعی و انجام وظایف نمایندگی از طرف شهرداری، تقاضای تعقیب متجاوزان به حقوق شهرداری که همان تجاوز به حقوق شهروندان محسوب می شود، بررسی اطلاعات جمع آوری شده جهت ارایه نظریات مشورتی، وصول بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه ها، رسیدگی به اعتراضات و شکایات رسیده در اثر اجرای طرح و اظهارنظر درباره آنها است.

وی با اشاره به اینکه اداره حقوقی شهرداری اصفهان دو وظیفه عمده بر عهده دارد و باید به نوعی از حقوق مردم و شهرداری حمایت کند و در مراجع قضایی پاسخگوی آنها باشد، گفت: البته این اداره امروز پا را فراتر از دفاع از حقوق مردم برداشته و به نوعی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم نیز فعالیت می کند و اقدامات مفیدی در این راستا انجام داده است که از جمله آنها می توان به کمیسیون ماده ۳۸ که مربوط به حل اختلاف بین کارفرمایان با شهرداری است یا چاپ کتب حقوقی مرتبط با قوانین و حقوق مردم، اشاره کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: اداره حقوقی شهرداری اصفهان تمام دعاوی مربوط به شهرداری اصفهان که به نوعی از شهرداری شکایت شده را پاسخگو است و حتی اگر حقوق شهرداری تضییع شده است را مورد پیگیری قرار می دهد.

وی یادآور شد: مسئولیت حساس و خطیر اعمال قانون و مقررات و دفاع از حقوق شهرداری در رابطه با دعاوی مطروحه علیه شهرداری و طرح دعاوی به منظور وصول دعاوی به منظور وصول حقوق شهرداری، رفع اشکالات حقوقی موجود در واحدها و حل و فصل آنها، روشن کردن بعضی از موارد غامضی (تفسیر و علیل) و اظهار نظر حقوقی در رابطه با سؤالات مطروحه از سوی واحد های تابعه، همچنین تنظیم دادخواست شکوائیه کیفری، اظهار نامه و اخطاریه، مزایده و مناقصه، و همکاری در اجراء آرا کمیسیون های موضوع کانون شهرداری ها، پاسخ استعلام های مراجعه، ابلاغ قوانین و مقررات و چگونگی اجرای آنها، در شرکت در کمیته ها و کمیسون های خاصی و غیره از جمله وظایفی است که برعهده اداره حقوقی شهرداری است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار