ارائه تسهیلات به کارفرمایان برای به کارگیری بیمه شدگان

سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشـــور هم اینک بیش از 5/ 42میلیون نفر از جامعه مولد و شاغل کشور و نیز شاغلان دیروز و بازنشستگان و مستمری‌بگیران امروز را به همراه افراد تحت تکفل آنان، تحت پوشش دارد و به این افراد بر اساس قانون در قالب ١٨ نوع خدمت بلندمدت و کوتاه‌مدت ازجمله انواع مستمری‌ها، خدمات درمانی، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و... خدمات متنوعی ارائه می دهد.

ایران : سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشـــور هم اینک بیش از 5/ 42میلیون نفر از جامعه مولد و شاغل کشور و نیز شاغلان دیروز و بازنشستگان و مستمری‌بگیران امروز را به همراه افراد تحت تکفل آنان، تحت پوشش دارد و به این افراد بر اساس قانون در قالب ١٨ نوع خدمت بلندمدت و کوتاه‌مدت ازجمله انواع مستمری‌ها، خدمات درمانی، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و... خدمات متنوعی ارائه می دهد. در حوزه بیمه بیکاری این سازمان با هدف حمایت از حقوق کارگران و ایجاد امنیت شغلی در حال حاضر به ٢٠٠ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کند. البته این حمایت فقط به بیمه شدگان حائز شرایط که شغل خود را از دست داده‌اند تعلق می‌گیرد. اما افرادی که درحال دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند هنگامی که به سر کار می‌روند باید با اطلاع نسبت به قطع مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند. افرادی که در صورت اشتغال به کار مجدد همچنان مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند و به شعبه مربوطه اشتغال خود را اعلام نکنند جریمه خواهند شد.

طرحی برای بازگشت بیمه شدگان بیکار
به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در یکی دو ماه آینده به‌منظور اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری طرحی رونمایی می‌شود که در این طرح به کارفرمایان متقاضی تسهیلاتی ارائه می‌شود تا زمینه بازگشت بیمه شدگان بیکار فراهم شود.

دکتر سید تقی نوربخش گفت: در حال حاضر ٥ میلیون و ٤٠٠ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش این سازمان هستند و از خدمات استفاده می‌کنند.
او افزود: ١٤ الی ١٥ میلیون نفر از جمعیت کشور مستمری بگیر صندوق‌های مختلف بازنشستگی هستند و از این‌رو مسائل منابع و مصارف و ضریب پشتیبانی (نسبت تعداد بیمه شده به مستمری بگیر) صندوق‌های بازنشستگی در کشور مسأله بسیار مهمی است. وی با بیان اینکه چالش صندوق‌های بازنشستگی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شده است، افزود: در برنامه ششم توسعه کشور و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب راه حل‌هایی برای این موضوع دیده شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه موضوع چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، افزود: در نظام چند لایه تأمین اجتماعی و برنامه ششم توسعه کشور به موضوع انسجام ساختاری و منابع و مصارف این صندوق‌ها توجه شده است که این برای صندوق‌های بازنشستگی خیلی مهم است.
وی تصریح کرد: در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تأمین اجتماعی نیز اصول آکچوئری مطرح شده است تا مبنای کار صندوق‌های بازنشستگی قرار گیرند و تعهدی بدون منبع نباشد.
نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در دولت یازدهم گام‌های مؤثری برداشت، گفت: در ٤ سال گذشته مستمری بدون تأخیر پرداخت شد و در همین مدت ٨١ درصد مستمری افزایش یافت.
نوربخش به یکی دیگر از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: طرح نظام ارجاع داخلی در حال حاضر در ١٠ استان کشور اجرا شده و تا پایان تابستان امسال در تمامی مراکز درمانی این سازمان عملیاتی می‌شود. وی اظهار کرد: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشند، به بیمه شدگان بیمه تکمیلی که قرارداد همکاری با این مراکز داشته باشند خدمات ارائه می‌کنند.
نوربخش درباره بازرسی الکترونیکی گفت: خروج از بازرسی سنتی از کارگاه‌ها از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی است که در ١٠ استان کشور با بهره‌گیری از ابزارهای نوین و GPS بازرسان اقدام به بازرسی از کارگاه‌ها می‌کنند.
وی رعایت نظم، تمام شماری و ثبت دیجیتالی اطلاعات و عدم تضییع حق بیمه شدگان را از نتایج اجرای طرح بازرسی الکترونیکی دانست.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار