اصفهان، غبار آلود و شرجی

اصفهان آسمان از صبح امروز به دلیل وزش باد در نواحی شمالی و شمال شرقی استان غبار آلود است.

اصفهان آسمان از صبح امروز به دلیل وزش باد در نواحی شمالی و شمال شرقی استان غبار آلود است.

حسن خدابخش،‌ رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان گفت: گرد و غبار هوای اصفهان محلی و در اثر وزش در نواحی شمالی و شمال شرق استان است كه از اواخر وقت روز گذشته آغاز شده و با تشدید وزش باد تا فردا (پنجشنبه) ادامه خواهد داشت.

به گفته او گرد غبار در شمال شرقی استان و در شرق اصفهان باعت كاهش دید افقی شده است و اگرچه غبار كنونی محلی است اما مناطق غربی اصفهان از گرد و غبار برون مرزی نیز بی نسیب نخواهد بود.

صبح امروز دمای هوای اصفهان 27 درجه سانتی گراد و نیمه ابری است با وجود گرما، اکنون هوای‌ این شهر شرجی است. ‌آسمان اصفهان تا روز جمعه نیمه ابری خواهد بود و در سه روز آینده احتمال بارش ضعیف باران در نواحی غربی استان و به ویژه ارتفاعات وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان هم‌چنین از عبور دمای هوای اصفهان از مرز 40 درجه سانتی گراد در روز گذشته خبر داد و گفت: به نظر می رسد امروز در گرم‌ترین ساعات روز در مای هوای این شهر به 40 درجه سانتی گراد برسد.

بر اساس پیش‌بینی اداره كل هواشناسی از امروز كاهش روند درما در اصفهان آغاز می شود تا جمعه دمای هوای این شهر دو تا سه درجه سانتی گراد كاهش خواهد داشت اما از روز شنبه (24 تیرماه) دمای هوا افزایش خواهد یافت.

تشدید گرد و غبار محلی در اصفهان با ادامه خشكسالی‌ها و عدم تامین حق‌آبه‌های كشاورزی و تالاب گاوخونی به دلیل عدم رعایت قانون در برداشت ها از آب زاینده رود سال هاست كه از سوی كارشناسان به عنوان تهدیدی جدی مطرح می‌شود كه تنها به اصفهان محدود نخواهد بود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار