باید اولویت دستگاه‌های استان کاهش نرخ بیکاری شود

استاندار اصفهان گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان باید براساس ماموریت ذاتی خود، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را در اولویت اول خود قرار دهند تا در سال جاری شاهد یکسان شدن نرخ بیکاری استان با متوسط کشور باشیم.

استاندار اصفهان گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان باید براساس ماموریت ذاتی خود، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را در اولویت اول خود قرار دهند تا در سال جاری شاهد یکسان شدن نرخ بیکاری استان با متوسط کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه بررسی اشتغال و یکسان سازی نرخ بیکاری در استان، با انتقاد از ارائه آمارهای متعدد در خصوص نرخ بیکاری در استان، اظهار داشت: باید در ارائه اطلاعات اقتصادی وحدت رویه وجود داشته باشد و هرچه آمار و اطلاعات دقیق تری ارائه گردد در برنامه ریزی های دقیق تر عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ملاک ارائه آمار و اطلاعات نرخ بیکاری، گزارشات مرکز آمار است، تاکید کرد: آمارها باید براساس استاندارد کشوری ارائه گردد و اینکه هر دستگاهی نرخی را ارائه نماید قابل اعتماد نخواهد بود.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که در سال ۹۵، نرخ بیکاری در استان ۱۴.۶ درصد و در کشور ۱۲.۴ درصد بوده است و آماری جز این آمار دقیق و قابل اطمینان نیست.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری فصلی نمی تواند مبنای کار قرار گیرد، افزود: باید متوسط نرخ بیکاری به صورت سالانه در نظر گرفته شود.

زرگرپور افزود: مدیریت استان تلاش کرد که نرخ بیکاری را به متوسط کشوری نزدیک نماید و در این راستا از ابعاد مختلف موضوع و راهکارها بررسی شده و راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدتی برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است.

وی بیکاری را یک چالش اصلی خواند و افزود: بهبود شرایط کسب و کار به عنوان یکی از مباحث شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اشتغال و تولید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت است، گفت: این موضوع برای مدیریت استان تعیین کننده و اساسی است و باید در بخش های مختلف از جمله گردشگری و صنعت با برنامه های معینی حرکت کنیم تا به هدف مورد نظر خود دست یابیم.

وی اصفهان را یک شهر صنعتی و اقتصادی خواند و گفت: ورود مهاجرین برای اشتغال به این استان بیشتر است و نرخ بیکاری نیز از متوسط کشور بالاتر رفته است و به همین دلیل باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

زرگرپور بر حفظ اشتغال موجود و سپس ایجاد اشتغال جدید تاکید کرد و افزود: در درجه نخست باید فرصت های شغلی موجود حفظ شود و سپس با بسته های حمایتی و برنامه های مختلف اشتغال جدید ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت بانوان در کسب و کار به سرعت بالارفته است، افزود: در سال ۹۵، ۶۰ درصد از فرصت های اشتغال جدید را بانوان به خود اختصاص داده اند.

استاندار اصفهان استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی و فعال کردن طرح های بزرگ عمرانی را از راهکارهای حل مشکل بیکاری برشمرد و افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید براساس ماموریت ذاتی خود، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را در اولویت اول خود قرار دهند تا در سال جاری شاهد یکسان شدن نرخ بیکاری استان با متوسط کشور باشیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار