یک عراقی در خط آتش سپاهان

یک بازیکن 25 ساله عراقی که در خط حمله بازی می‌کند و قامتی 188 سانتی‌متر دارد تازه‌ترین خرید سپاهانی‌هاست. مروان حسین فصل گذشته 17 گل در لباس الشرطه به ثمر رساند و یکی از برترین گلزنان لیگ فوتبال عراق به شمار می‌رود.

امیرحسین احتشامی - اصفهان امروز : یک بازیکن 25 ساله عراقی که در خط حمله بازی می‌کند و قامتی 188 سانتی‌متر دارد تازه‌ترین خرید سپاهانی‌هاست. مروان حسین فصل گذشته 17 گل در لباس الشرطه به ثمر رساند و یکی از برترین گلزنان لیگ فوتبال عراق به شمار می‌رود. او همچنین پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن می‌کند و در جام ملت‌های 2015 آسیا ازجمله بازیکنانی بود که برابر شاگردان کی‌روش به میدان آمد. پیش‌تر سایت الکوره خبر داده بود که باشگاه الشرطه حاضر به صدور ITC بازیکن ملی‌پوش خود برای رفتن به سپاهان نیست و این اقدام باشگاه عراقی باعث شکست این انتقال شده است. بنا برنوشته سایت مورداشاره مذاکرات دو باشگاه سپاهان ایران و الشرطه عراق برای انتقال مروان حسین به تیم ایرانی به دربسته خورده است. الکوره از قول منبعی نزدیک به باشگاه الشرطه عراق چنین نقل‌قول کرده بود: «باشگاه عراقی با رفتن مروان حسین مخالفت کرد و حاضر به صدور ITC این بازیکن نیست زیرا اصرار دارد که مروان به همراه تیم فصل را به پایان برساند چون بازی‌های سرنوشت‌ساز و حساسی پیش رو الشرطه قرار دارد. به نظر می‌رسد بازیکن به پیشنهاد سپاهان راضی است و در حال فشار بر باشگاه است تا ITC را بگیرد ولی تلاش‌های او فایده نداشته و این انتقال به خاطر این موضوع کاملاً شکست‌خورده است.» همین موانع تا حدود زیادی کار انتقال مروان حسین را دچار مشکل کرده بود اما ظاهراً فشار این فوتبالیست عراقی برای گرفتن رضایت‌نامه سرانجام چاره‌ساز شده است. البته باشگاه الشرطه هم به شرطی راضی به‌صورت رضایت‌نامه شده که مروان در دو بازی باقی‌مانده تیمش به میدان رفته و پس از پایان لیگ عراق راهی اصفهان شود. همین موضوع عاملی شد تا کرانچار در استخدام مروان حسین دچار تردید شود. سرمربی کُرُوات سپاهان از سویی ساسان انصاری را به دلیل سه جلسه محرومیت دربازی‌های ابتدایی لیگ در اختیار ندارد و از سوی دیگر این مهاجم عراقی هم در دو بازی ابتدایی غایب خواهد بود. با این شرایط کرانچار باید برای دیداری‌های هفته‌های ابتدایی لیگ طرحی نود دراندازد. مشکل دیگر به دور بودن این فوتبالیست عراقی از تمرینات گروهی بازمی‌گردد. پرسش این است که با فرض حضور مروان حسین در تمرینات سپاهان حدود اواسط مردادماه چگونه این بازیکن برای حضور در ترکیب اصلی آماده خواهد شد وقتی بازی‌های لیگ شروع‌شده است؟ پرسش بعدی هم این است که آیا مروان تا این اندازه مهاجم باارزشی بوده که سپاهانی‌ها حاضرشده‌اند حتی این شرایط یعنی غیبت در دو بازی ابتدایی لیگ را به جان بخرند اما این بازیکن عراقی را از دست ندهند. قرار گرفتن همه این پرسش‌ها در کنار یکدیگر تا حدودی کاری خارج از عرف را به ذهن متبادر می‌کند. به‌هرحال مروان حسین آن‌طور که از شواهد پیداست به‌صورت اورژانسی خودش را به اصفهان رساند در دفتر مدیرعامل باشگاه سپاهان حاضرشده و با طاهری قراردادی را به امضا رسانده است. او همچنین سری هم به تمرینات طلای پوشان در باغ فردوس زده و حتی بالباس غیرورزشی پا به توپ هم شده تا علاقه‌اش به سپاهان را به‌وضوح نشان دهد.

س پاهانی‌ها امیدوار به تکرار خاطرات عماد رضا

همه فوتبال دوستان ایرانی با عماد رضا، مهاجم عراقی سابق تیم‌های ایرانی آشنا هستند و آقای گلی او با سپاهان را به یاد دارند. عماد رضا مجموعاً ۱۴۶ بازی برای سپاهان، ۱۴ بازی برای فولاد خوزستان و ۱۱ بازی نیز برای شاهین بوشهر انجام داده است و ۷۰ بار نیز موفق به گلزنی شده است که از این نظر، بعد از ادینیو موفق‌ترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر ایران بوده است. جالب این‌که عماد محمدرضا هم‌اکنون ۳۴ ساله است دو سال پیش و درحالی‌که در عراق و تیم الزورا توپ می‌زد فوتبال را کنار گذاشت و خیلی زود و در پایان همان فصل مربی الزورای عراق شد. او هم‌اکنون در تیم نجف سرمربیگری می‌کند و دومین فصلش را در این تیم تجربه می‌کند. عماد رضا خیلی امیدوار است تا شاید روزی در قامت مربی دوباره در ایران فعالیت کند! حالا سپاهانی‌ها با یادآوری دوباره همان خاطرات خوش سراغ مهاجمی عراقی رفته‌اند تا یک گل زن قهار دیگر از کشور همسایه را استخدام کرده باشند. البته برای قضاوت دقیق‌تر باید بازی‌های لیگ هفدهم را به‌دقت زیر نظر گرفت و عملکرد مروان حسین را زیر ذره‌بین برد تا مقایسه عملکرد عماد رضا و مروان حسین آسان‌تر شود. به‌هرحال سابقه قابل‌تحسین عماد رضا در ترکیب سپاهان نمره‌ای خوب را برای این مهاجم عراقی به ثبت رسانده است. زمانی او و ابراهیم توره در سپاهان خطرناک‌ترین زوج تهاجمي ليگ را تشكيل داده بودند و دربردهای متوالي سپاهان بيشترين نقش ویژه را ایفا می‌کردند. جالب اينكه شكل بازي اين دو تفاوت زيادي باهم داشت، عماد به‌اندازه توره تكنيكي نبود اما از او انفجاری‌تر عمل می‌کرد؛ اما توره، مهاجمي است كه با گام‌های بلند هر مدافعي در ليگ ايران را در كورس پشت سر می‌گذاشت و درعین‌حال در ضربه زني، تكنيك و زيبايي را هميشه رعايت می‌کند، برخلاف عماد كه گل‌هایش سريع و برق‌آسا بود و رنگ و بوي ضربات آخر توره را نداشت. حالا باید مروان حسین تا چه اندازه از خصوصیات تکنیکی هم‌وطن خود را به ارث برده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار