نحوه ساماندهی قبور مطهر گلستان شهدا بازنگری شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح‌ نوسازی قبور گلستان شهدا که با هویت و فضای معنوی مربوط به این گلزار نورانی منافات دارد نباید اجرا شود، بنابراین با توقف این طرح باید در نحوه ساماندهی گلستان شهدا بازنگری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح‌ نوسازی قبور گلستان شهدا که با هویت و فضای معنوی مربوط به این گلزار نورانی منافات دارد نباید اجرا شود، بنابراین با توقف این طرح باید در نحوه ساماندهی گلستان شهدا بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شام غریبان امام صادق(ع) اظهار کرد: هرچه از زمان دفاع مقدس دورتر میشویم قلوب مردم متدین اصفهان به شهد ا نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه با حضور شهدای والامقام در دیار جهاد و شهادت فضای شهر پرافتخار اصفهان به عطر شهدای عزیز عطرآگین شد، حماسه مردم مؤمن و ولایت‌مدار اصفهان در مراسم استقبال و تشییع شهدای عزیز و گمنام حاکی از وفاداری آن‌ها به اسلام و انقلاب و ولایت است و بر این اساس باید پیام محکم و شفاف ملت بزرگ ایران به گوش جهانیان و به ویژه استکبار جهانی رسیده باشد، آن‌ها باید بدانند که با کوچک‌ترین خطایی درباره ایران یک‌پارچه، پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهند کرد و انقلابی که با اتکای به ملت بزرگ خود و با اهدای خون جوانان غیور و شجاع مسیر ترقی را در زمینه‌های مختلف طی می‌کند هرگز زیر بار ظلم نخواهد رفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به جاست که از عمق جان از مردم غیور و انقلابی اصفهان به جهت ثبت حماسه تاریخی دیگری در تاریخ انقلاب تقدیر و تشکر کنیم، حرکت پرخروش مردم در این مراسم موجب شد تا فضای شهر برای مدت زیادی معنوی بماند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر نارضایتی‌های متعددی از تغییر سنگ قبور مطهر شهدای عزیز مدفون در گلستان شهدای نورانی اصفهان از سوی خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده‌ایم؛ متولی امر رسیدگی به ساماندهی گلستان شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان است که در طول 4 دهه از انقلاب و بیش از 3 دهه از آغاز دفاع مقدس انجام وظیفه می‌کرده است.

** نحوه ساماندهی قبور مطهر گلستان شهدا بازنگری شود

امینی عنوان داشت: سنگ قبور شهدا خود از نوعی روایت تاریخی برخوردار است و نوشته‌های روی این قبور توام با خاطرات زیادی برای خانواده‌های معظم شهدا، همرزمان شهدا و زائران این قطعه بهشتی در زمین اصفهان است.

وی ادامه داد: در تعداد زیادی از این قبور فرازهایی از وصیت‌نامه‌ها و دل‌نوشته‌های شهدا و بعضاً هم اشعار زیبای انقلابی ایام دفاع مقدس حک شده که با طراحی جدید که این سنگ‌ها به تکه‌سنگ‌های مرده و بی‌روح تبدیل می‌شود قطعاً کلیه آن خاطرات و احساس‌های معنوی از بین خواهد رفت؛ گویا در یک طرح سراسری در کشور و به منظور یکسان‌سازی و ساماندهی گلزارهای شهدا اقدام به طراحی یکسان برای اکثر نقاط کشور شده است که در اصفهان با موجی از نارضایتی‌ها به ویژه خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: لازم است تا شهرداری اصفهان که به استناد مصوبه شورای سیاست‌گذاری و کمیسیون بررسی طرح‌های شهرداری در این خصوص اقدام کرده است بداند که این قبور متعلق به خانواده معظم شهداست و بدون رضایت آنان و تأمین نظرات ایثارگران و جانبازان طرح موفق نخواهد بود و اساساً این‌گونه طرح‌ها که با هویت و فضای معنوی مربوط به این گلزار نورانی منافات دارد نباید اجرا شود، بنابراین با توقف این طرح باید در نحوه ساماندهی گلستان شهدا بازنگری شود.

** موفقیت شهرداری اصفهان در دریافت لوح تقدیر جایزه بلوغ بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد

وی در ادامه با اشاره به موفقیت شهرداری اصفهان در دریافت لوح تقدیر جایزه بلوغ بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد یادآور شد: در هشتمین کنفرانس بین‌المللی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و در فرآیند ارزیابی بلوغ بودجه‌ریزی عملکردی 6 دستگاه داخلی، این موفقیت حاصل تلاش مدیران و کارشناسان حوزه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش، فناوری اطلاعات و زحمات کارشناسان مناطق و معاونت‌های مختلف است.

امینی اضافه کرد: این موفقیت گام مهمی در برنامه‌ریزی‌های آینده و اصلاح نظام بودجه‌ای در شهرداری است که امیدواریم به همت بیشتر مدیران و حمایت بهتر و جدی‌تر مدیریت شهری در آینده شاهد این تحول اساسی در برنامه‌ریزی‌های شهرداری اصفهان باشیم.

وی با اشاره به نامه 87 نماینده به رئیس‌ جمهور درباره لایحه مدیریت جامع شهری اذعان داشت: در این نامه نمایندگان در‌خواست شده تا رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر لایحه جامعه مدیریت شهری را به مجلس ارائه دهد؛ براساس این لایحه، مدیریت شهری یک‌پارچه می‌شود، یعنی بسیاری از ادارات و سازمان‌ها مانند گاز، آب و فاضلاب، برق و ... زیر نظر شهردار اداره شده و براساس این لایحه، شیوه انتخاب شهردار نیز تغییر می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار