برنامه ریزی جهت یافتن بازارهای جدید گردشگری بین المللی از اهداف ماست
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طی ۴ سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی به اصفهان به عنوان دومین شهر صنایع دستی جهان سفر نموده اند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طی ۴ سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی به اصفهان به عنوان دومین شهر صنایع دستی جهان سفر نموده اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری در دیدار با "نگوین هونگ تک" سفیر ویتنام در ایران، ضمن برشمردن رشد گردشگری اصفهان در چهار سال گذشته اظهار داشت: طی چهار سال گذشته فعالیت دولت تدبیر و امید توانستیم در زمینه توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج صنایع دستی به رشد قابل توجهی دست یابیم، به گونه ای که بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی در طی ۴ سال گذشته به اصفهان به عنوان دومین شهر صنایع دستی جهان سفر نموده اند.
وی به تلاشهای دولت بر اساس اسناد بالادستی همچون برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس سیاستهای دولت جمهوری اسلامی ایران، به دنبال رشد ۴ برابری گردشگری در استان پهناور و تاریخ ساز اصفهان هستیم، لذا بر این اساس در حال برنامه ریزی جهت یافتن بازارهای جدید گردشگری بین المللی هستیم.
اله یاری تصریح کرد: بر مبنای سیاست های سازمان میراث فرهنگی، در حال برنامه ریزی جهت حضور جدی در مناطق جنوب شرق آسیا هستیم.
وی به دلایل سیاست ایران جهت حضور جدی در بازار گردشگری آسیا اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک کشورهای قاره کهن آسیا، دارای قرابت های فرهنگی زیادی هستند که همین نکته باعث می شود تا به قاره بزرگ آسیا از جمله کشور ویتنام به عنوان یک بازار بزرگ گردشگری جهانی نگاه ویژه داشته باشیم.
در ادامه این نشست سفیر ویتنام در ایران ضمن خرسندی از حضورش در شهر تاریخی اصفهان گفت: در ایام حضورش در ایران بسیاری از دوستانش را به اصفهان آورده و همگی آنان از عظمت و شکوه فرهنگ ایران زمین در این شهر تاریخی شگفت زده شده اند.
نگوین هونگ تک تاکید کرد: کشور ویتنام دارای جمعیتی بالغ بر ۹۴ میلیون نفر می باشد و این در حالی است که سالانه درحدود یک و نیم میلیون گردشگر از ویتنام به سایر کشورهای جهان سفر می کنند، لذا این گردشگران بسیار مشتاق هستند تا در قالب گردشگری فرهنگی به مقاصدی جدید، همچون ایران با شکوه سفر کنند.
در پایان این نشست توافق شد تا فعالان گردشگری اصفهان و ویتنام در قالب یک تفاهم نامه بصورت جداگانه، جهت بازاریابی به ایران و ویتنام سفر نمایند تا از این طریق مقدمات توسعه گردشگری اصفهان و ویتنام فراهم شود.