کاهش ۲۵ درصدی صادرات فرش دست‌باف اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه فرش دست‌باف از جمله بخش‌هایی است که باید در عمل شاهد رشد آن باشیم، گفت: صادرات فرش دست‌باف اصفهان با کاهش ۲۵ درصدی همراه شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فرش دست‌باف از جمله بخش‌هایی است که باید در عمل شاهد رشد آن باشیم، گفت: صادرات فرش دست‌باف اصفهان با کاهش ۲۵ درصدی همراه شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رسول زرگرپور عصر امروز در حاشیه برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صادرات فرش دست‌باف استان اصفهان با کاهش 25 درصدی روبرو شده که این موضوع باید پیگیری شود.
وی افزود: معتقدیم که هر کاهش و افزایش ناگهانی را باید رصد کرد تا مشخص شود که مشکل چیست، بر این اساس از دستگاه‌های امر خواستیم تا در 3 هفته آینده برای جبران این کاهش موارد مورد نظر را احصا کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه فرش دست‌باف از جمله بخش‌هایی است که باید در عمل شاهد رشد آن باشیم، گفت: در این جلسه 9 محور اصلی از پیشنهادات کمیته کارشناسی شورا در خصوص بررسی مشکلات فرش دستباف بررسی و به تصویب رسید.
وی ادامه داد: از مجموع راهکارهای موردنظر، 8 محور به مسائل بافندگان مربوط است و یک مقوله به صادرات وابسته است.
زرگرپور خاطرنشان کرد: در کشور ما قوانین و تفاسیر از این قوانین به گونه‌ای است که مانع تولید اشتغال و صادرات می‌شود، علاوه بر این برای تفسیر هم به سیستم‌های نظارتی برخورد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه نباید برخلاف قوانین عمل کرد، اظهار داشت: با این حال باید حرکت ما به نفع مردم باشد، از این رو قوانین باید به نفع صادرکنندگان تفسیر شود، دلیل این موضوع وضع قوانین برای تحرک بخشیدن به تولید و اشتغال است.
به گزارش تسنیم، پنجاهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان پیرامون بررسی مشکلات تولید و صادرات فرش دستباف برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار