تولیدکنندگان اصفهانی برای راه‌اندازی مجدد، معطل تسهیلات بانکی هستند

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس گفت: بسیاری از واحدها و تولیدکنندگان ورشکسته و تعطیل شده در اصفهان برای راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های خود نیازمند و معطل ارایه تسهیلات بانک‌های هستند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس گفت: بسیاری از واحدها و تولیدکنندگان ورشکسته و تعطیل شده در اصفهان برای راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های خود نیازمند و معطل ارایه تسهیلات بانک‌های هستند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی یکی از دلایل ورشکستگی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان را عدم ارائه تسهیلات لازم در کنار ورود کالاهای خارجی به کشور برشمرد و اظهار داشت: تاکنون واحدهای تولیدی متعددی در شهرهای اصفهان ورشکسته شده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه شهرستان‌های اصفهان از نظر زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی در چه وضعیتی قرار دارند، افزود: در حال حاضر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در این شهرها نه تنها نیروی جدیدی را به کار نمی‌گیرند بلکه نیروهای قبلی خود را اخراج می‌کنند و به مرور زمان ما هرساله شاهد کمتر شدن شاغلان در این شهرستان‌ها هستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: با وجود اینکه کارخانه‌های استان اصفهان، تمام دستگاه‌های لازم را برای بهره‌برداری تولیدی و صنعتی دارا بوده‌اند، اما شاهد به خدمت گرفتن نیروها نیستیم.

وی پیرامون اینکه آیا آمار دقیقی از تعدیل نیروها توسط کارخانه‌های تولیدی در شهرهای اصفهان در اختیار دارید، گفت: واحدهای تولیدی و کارخانه‌های بسیاری ورشکسته و تعطیل شده‌اند، برای مثال واحد تولیدی گروه "انتخاب" که در سال گذشته ۱۵۰۰ نفر از جوانان با سابقه بالای ۱۰ سال در آن خدمت می‌کردند مجبور به اخراج نیروهای خود شده است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: واحد انتخاب، تولیدکننده لوازم خانگی بوده که بیش از ۱۳۰۰ میلیار تومان از تولیدی‌های آن به دلیل عدم فروش محصولات در انبارها دپو شد، البته این صرفا نمونه‌ای از واحدهای تعطیل و یا تضعیف شده شهرستان‌های اصفهان است.

وی با بیان اینکه بحث رکود اقتصادی صرفا بخشی از ماجرا بوده و عوامل دیگری همچون واردات کالا و عدم ارائه تسهیلات نیز دامن‌گیر تولیدکننده‌ها شده است، اظهار داشت: بسیاری از سرمایه‌های ملی در شهرهای اصفهان بر روی زمین گذاشته شده و همگی معطل ارایه تسهیلات لازم است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در پاسخ به اینکه آیا با ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها، امکان چرخش دوباره چرخ کارخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: به نظرم چنین امکانی وجود دارد حداقل در شهرهای اصفهان که این اتفاق با ارائه تسهیلات رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران کارخانه‌های تعطیل شده به سراغم آمدند و می‌گویند اگر وام‌های بانکی به ما تعلق گیرد، دوباره واحدهای تولید را به راه می‌اندازیم، اما متاسفانه هیچ اعتنایی به درخواست‌های تولیدکننده‌ها تا کنون نشده است.

وی افزود: نه فقط تولیدکنندگان، بلکه بسیاری از جوانان که می‌خواهند برای خود کاری دست و پا کنند، از دریافت وام‌های بسیار ناچیز نیز منع می‌شوند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار