توپخانه خاموش سپاهان در خط آتش

استخدام دومین گل زن برتر لیگ شانزدهم برای سپاهانی‌ها شکاری چرب و نرم محسوب می‌شد. ساسان انصاری سرانجام بازیکن 16 گله لیگ شانزدهم در حالی از فولاد خوزستان جدا شد و به تیم طلایی پوش اصفهانی منتقل شد که همه کارشناسان جذب این مهاجم را یکی از بهترین صیدهای کرانچار در فصل نقل و انتقالات به شمار می‌آوردند.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : استخدام دومین گل زن برتر لیگ شانزدهم برای سپاهانی‌ها شکاری چرب و نرم محسوب می‌شد. ساسان انصاری سرانجام بازیکن 16 گله لیگ شانزدهم در حالی از فولاد خوزستان جدا شد و به تیم طلایی پوش اصفهانی منتقل شد که همه کارشناسان جذب این مهاجم را یکی از بهترین صیدهای کرانچار در فصل نقل و انتقالات به شمار می‌آوردند. این فوتبالیست اهل نورآباد استان فارس با قراردادی 2ساله به سپاهان پیوست. ظاهراً سرمربی کُرُوات تیم اصفهانی با مصدومیت مسعود حسن‌زاده و دوری شش تا 9 ماه این فوتبالیست تهرانی از مستطیل سبز، دستور جذب انصاری را صادر کرد تا سپاهانی‌ها در لیگ هفدهم حداقل خیالشان از خط حمله آسوده باشد. انصاری در لیگ شانزدهم با پیراهن فولاد خوزستان به میدان می‌آمد و مهاجم اول نعیم سعداوی به شمار می‌رفت. او پس از جدایی از جمع پرسپولیسی‌ها و بازگشت به جمع فولادی‌ها، گویی که پوست‌اندازی کرده باشد خیلی زود درخشش خود را آغاز کرد، انصاری در هفته پنجم لیگ شانزدهم اولین بازی خود را برای سرخ پوشان اهوازی به انجام رساند و خیلی زود موفق شد خود را به جمع بهترین گلزنان لیگ برساند، انصاری که تا هفته‌های پایانی لیگ به‌عنوان آقای گل محسوب می‌شد درنهایت با حضور در رده دوم بهترین گلزنان به کار خود پایان داد. مهاجم فولاد پیش از امضای قرارداد رسمی با سپاهان ظاهراً از خارج از ایران نیز پیشنهاد داشت و گفته می‌شد پیشنهاد خارجی او از یکی از تیم‌های لیگ روسیه است. از سوی دیگر سیروس پورموسوی سرمربی جدید فولاد هم در تلاش بود تا بهترین بازیکن تیمش را به هر شکل ممکن در اهواز حفظ کند. بازیکنی که تمام دوران بازیگری‌اش را در مکتب تیم سرخ‌پوش خوزستانی پشت سر گذاشته و به‌جز دوره‌ای کوتاه که به پرسپولیس پیوست و البته خیلی زود پشیمان شد دیگر برای تیم توپ نزده است. انصاری در لیگ شانزدهم 1371 دقیقه در میدان حاضر شد که حاصل آن به ثمر رساندن 16 گل بود. به‌طور طبیعی چنین مهاجمی شکار مناسبی برای دیگر تیم‌ها به‌حساب می‌آید و یکی از همین شکارچیان طلایی پوشان اصفهانی بودند. البته استقلالی‌ها هم به دنبال جذب این بازیکن بودند که تیرشان به سنگ خورد.

انصاری و پرسپولیس باهم نساختند

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات لیگ شانزدهم داستان ساسان انصاری و پرسپولیس بود. او ابتدای فصل از سوی پرسپولیس خریداری شد تا جانشینی برای مهاجمان این تیم باشد اما ناگهان ابتدای فصل بار دیگر به فولاد خوزستان بازگشت و تبدیل به مهاجم اول فولاد و امید گلزنی این تیم شد. او به فولاد خوزستان پیوست و بازی به بازی درخشید و گلزنی کرد. در روزهایی که مهدی طارمی، نشانی از آقای گل فصل گذشته نداشت، انصاری گل می‌زد و حسرت‌به‌دل هواداران پرسپولیس می‌گذاشت؛ اما با شروع نیم‌فصل دوم و فاصله افتادن بین بازی‌های لیگ برتر و درحالی‌که مهدی طارمی با گلزنی هایش جبران توپ‌های گل نشده اول فصل را می‌کرد، ساسان انصاری، نشانی از بازیکن گل زن ابتدای فصل نداشت و از یک تمام‌کننده تمام‌عیار در نیم‌فصل دوم به یک مهاجم معمولی تبدیل شد تا جایی که مهدی طارمی با گلزنی به پیکان جای او را در صدر جدول گلزنان لیگ برتر گرفت. نیم‌فصل اول و درحالی‌که انصاری در اوج درخشش شگفت انگیزش بود، بسیاری معتقد بودند که این درخشش ساسان که در دوران بازیگری‌اش بی‌سابقه بوده است به تمرینات پیش فصل پرسپولیس و بدن‌سازی این تیم مربوط است و ممکن است که با رسیدن به نیم‌فصل دوم، او از شرایط آرمانی دور شود، ادعایی که رنگ واقعیت گرفت است و ساسان انصاری هیچ نشانی از ساسان نیم‌فصل اول نداشت. انصاری در تمام بازهای نیم‌فصل دوم تنها چهار بار موفق به گلزنی شد تا با مجموع 12 گلی که در نیم‌فصل نخست وارد دروازه حریفان کرده بود 16 گله شده و پس از طارمی در جایگاه دوم برترین گلزنان لیگ قرار بگیرد. البته انصاری سه بازی پایانی لیگ شانزدهم را هم به دلیل محرومیت از دست داد و نتوانست فولادی‌ها را همراهی کند.

نشانی از گلزنی انصاری دیده نمی‌شود

سپاهانی‌ها بروی گلزنی انصاری در لیگ هفدهم حساب ویژه‌ای بازکرده‌اند اما این مهاجم دربازی‌های تدارکاتی تیم اصفهانی چیزی خاصی از خود نشان نداده است. او تنها در بازی دوستانه تیمش برابر جوانان باشگاه هت تریک کرد و سه بار توپ را به دروازه جوانان سپاهان دوخت. پس‌ازاین گلزنی همه به تعریف و تمجید از این خرید باارزش کرانچار پرداختند اما به نظر می‌رسد پس‌ازاین دیدار قفلی به‌پای انصاری زده شد که دیگر اثری از گلزنی های او دیده نشد. سپاهانی‌ها زمانی که دربازی‌های دوستانه به حریفان اسم‌ورسم‌داری همچون پیکان و ذوب‌آهن رسید و همه نگاه‌ها به درخشش انصاری دوخته شد این مهاجم کاری از پیش نبرد تا نگرانی‌ها پیرامون خط آتش تیم اصفهانی افزایش یابد. البته طلایی پوشان مروان حسین عراقی را در خط حمله استخدام کرده‌اند که همچون هندوانه دربسته‌ای است که تا به بازی گرفته نشود، نمی‌توان پیرامون کیفیت فنی‌اش اظهارنظر کرد. از سوی دیگر انصاری هم در سه بازی نخست سپاهان به دلیل محرومیت غایب خواهد بود و همین شرایط کار را برای کرانچار حسابی پیچیده کرده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار