رونمایی از 17 تیم لیگ برتری

بر اساس قرعه، در هفته اول لیگ برتر فوتبال، سپاهان میزبان است و ذوب آهن به مهمانی می رود. سپاهان که لیگ هفدهم را از نقش جهان شروع می کند، پذیرای تیم سایپاست تا رونمایی رسمی از ترکیب دو تیم زردپوش و نارنجی پوش لیگ در حضور تماشاگران انجام گیرد.تیم ذوب آهن نیز هفته اول را با مهمانی در جواز امام رضا (ع) استارت خواهد زد و در اولین گام به دیدار تیم سیاه جامگان می رود.

بر اساس قرعه، در هفته اول لیگ برتر فوتبال، سپاهان میزبان است و ذوب آهن به مهمانی می رود. سپاهان که لیگ هفدهم را از نقش جهان شروع می کند، پذیرای تیم سایپاست تا رونمایی رسمی از ترکیب دو تیم زردپوش و نارنجی پوش لیگ در حضور تماشاگران انجام گیرد.تیم ذوب آهن نیز هفته اول را با مهمانی در جواز امام رضا (ع) استارت خواهد زد و در اولین گام به دیدار تیم سیاه جامگان می رود.

لیگ برتر فوتبال ایران موسوم به لیگ حرفه ای، کودکی را پشت سر گذاشته و به دوران بلوغ خود نزدیک می شود.لیگ فوتبال به نسبت سال های گذشته از وضعیت استانداردتری برخوردار شده است؛ اما همچنان با تعریف AFC از فاکتورهای حرفه ای بودن فاصله دارد.با این حال برخی از کارشناسان معتقدند لیگ هفدهم می تواند لیگی باکیفیت از آب دربیاید، زیرا بیشتر تیم ها تمرینات خود را بسیار به موقع و با اکثر نفراتشان شروع کردند.۱۵ تیم از ۱۶ تیم بازی های دوستانه مفیدی هم برگزار کردند و همه اینها این امیدواری را به وجود می آورد که تیم‌ها با این تدارکات مطلوب، فصلی خوب را پیش رو داشته باشند. در بین تیم های حاضر در لیگ هفدهم، نفت تهران وضعیت ناخوشایندی داشته و هنوز شرایط یک تیم لیگ برتری را ندارد.هفته اول لیگ به واسطه اینکه تیم ها پس از پشت سر گذاشتن فصل نقل و انتقالات، با چهره جدیدی وارد میدان می شوند، جذابیت زیادی برای هواداران و علاقه مندان به فوتبال دارد؛ اما نمی توان به نتایج یکی دو هفته اول لیگ استناد کرد.سازمان لیگ فصل گذشته در ابلاغیه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتری اعلام کرد که هر تیمی که بدهی داشته باشد، باید 10 درصد از قرارداد بازیکنانی را که جذب می‌کنند، به بدهی‌های خود اختصاص دهند؛ بر همین اساس، در فصل جدید برخی از باشگاه‌ها به‌دلیل عدم‌پرداخت بخشی از قرارداد بازیکنان جدید خود نمی‌توانند در هفته اول لیگ برتر از آنها استفاده کنند.باشگاه‌ها برای گرفتن کارت بازی بازیکنان جدید خود باید از کمیته بین الملل، کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت بازیکنان مجوز بگیرند و این مجوز به تأیید دبیرکل فدراسیون فوتبال برسد، در صورتی که دبیرکل تأیید کند، رئیس سازمان لیگ می‌تواند مجوز صدور کارت‌ بازی‌ها را صادر کند.تاکنون تیم‌های صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، گسترش فولاد تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، پارس جنوبی جم و سایپا مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود را گرفته‌اند. 9 باشگاه دیگر لیگ برتری هنوز نتوانسته‌اند مجوز گرفته و کارت بازی بازیکنان جدیدشان صادر نخواهد شد.پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، پیکان، سپیدرود رشت، سیاه‌جامگان، پدیده، سپاهان و نفت‌تهران تیم‌هایی هستند که اگر تا فردا 10 درصد از قرارداد بازیکنان جدید خود را پرداخت نکنند، حق استفاده از بازیکنان جدید خود را نخواهند داشت.

ذوب آهن به دنبال ادامه روند برد در دیدارهای تدارکاتی
ذوبی ها که در ترکیه اردوی تدارکاتی برگزار کردند، دوره آماده سازی خوبی را پشت سرگذاشته‌اند و بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کردند. شاگردان قلعه‌نویی حتی تیم ملی ازبکستان را هم در دیداری دوستانه شکست دادند. آخرین برد آنها روز شنبه مقابل سپاهان در اصفهان بود.امیر قلعه‌نویی از اینکه قرار است در هفته اول تیمش به مشهد برود ابراز شادمانی کرد و گفت: زیارت امام رضا(ع) سعادت بزرگی است که نصیب او و تیمش شده است. اکنون ذوب آهن کاملا آماده برای این مسابقه است ولی شرایط سیاه‌جامگان متفاوت است. هرچند اکبر میثاقیان به هواداران این تیم مشهدی امیدواری داده که سیاه‌جامگان این فصل نمی‌خواهد فقط برای بقا بجنگد؛ اما جشن رونمایی پیراهن سیاه‌جامگان پر از حاشیه‌های رنگارنگ بود تا حواشی برای تیم سیاه‌جامگان زودتر از لیگ شروع شود. محل برگزاری این مسابقه نیز هنوز به طور کامل مشخص نشده است! حداقل تا زمان نوشتن این مطلب معلوم نبود که این بازی در کدام ورزشگاه برگزار خواهد شد با این حال تیم‌های میثاقیان همواره مقابل تیم‌های قدرتمند خوب فوتبال بازی می‌کند. فراموش نکنید فصل گذشته این تیم با پیروزی مقابل پرسپولیس قهرمان در لیگ برتر ماندگار شد.

تقابل کرانچار با دایی
سپاهان در فصل نقل و انتقالات تحرکات خوبی داشته و به جز دروازه، در سایر خطوط بازیکنان زیادی را به خدمت گرفقت. طلایی پوشان اصفهانی با کرانچار در رویای بازگشت به روزهای طلایی خود است؛ روزهایی که زردپوشان اصفهانی همواره یکی از مدعیان قهرمانی بودند. این تیم در فصل نقل و انتقالات یکی از فعال‌ترین تیم‌ها بوده و بازیکنان خوبی مثل سعید آقایی، عزت الله پورقاز، ساسان انصاری را جذب کرد. البته انصاری در ابتدای لیگ برتر محروم است و نمی تواند بازی کند. سایپا هم با جذب علی دایی و برخی بازیکنانی مثل محمد عباس‌زاده در فکر کسب سهمیه آسیایی در این فصل است. فصل گذشته دایی با تیم نفت در یک بازی پرحادثه سپاهان را در جام حذفی شکست داد. اکنون هر دو تیم تغییرات زیادی داشته‌اند و تقابل دایی با تیم جدیدش با سپاهان می تواند یکی از دیدنی ترین بازی های هفته شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار