پژو ۲۰۶ چقدر ایمن است؟

پژو ۲۰۶ یکی از خودروهای داخلی ایمن در بازار ایران است. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی معرفی شد و به عنوان جایگزین خودروی قدیمی پژو ۲۰۵ به روی خط تولید رفت. این خودرو در سال ۱۳۸۰ توسط ایران‌خودرو در بازار ایران عرضه شد و حالا با گذشت حدود ۱۷ سال، انواع تیپ‌ها و کلاس‌های هاچ‌بک و سدان پژو ۲۰۶ را در خیابان‌های شهر می‌بینیم.

پژو ۲۰۶ یکی از خودروهای داخلی ایمن در بازار ایران است. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی معرفی شد و به عنوان جایگزین خودروی قدیمی پژو ۲۰۵ به روی خط تولید رفت. این خودرو در سال ۱۳۸۰ توسط ایران‌خودرو در بازار ایران عرضه شد و حالا با گذشت حدود ۱۷ سال، انواع تیپ‌ها و کلاس‌های هاچ‌بک و سدان پژو ۲۰۶ را در خیابان‌های شهر می‌بینیم.

پژو ۲۰۶ در سال ۲۰۰۰ میلادی در آزمون ایمنی موسسه یورو ان‌کپ شرکت کرد. در ابتدا نظر شما را به دیدن کلیپ تست تصادف این خودرو جلب می‌کنیم.

پژو ۲۰۶ در این آزمون موفق به اخذ ۴ ستاره از ۵ ستاره کامل ایمنی در بخش بزرگ‌سال شد. هم‌چنین در بخش ایمنی عابر پیاده، این خودرو تنها ۲ ستاره از ۴ ستاره کامل این بخش را گرفت. در نظر داشته باشید که این خودرو در آزمون ۱۷ سال پیش یورو ان‌کپ این نتایج را گرفته و با به‌روزرسانی شرایط و استانداردهای این موسسه مسلما نمی‌تواند به عنوان خودروی نسبتا ایمن شمرده شود.


پژو ۲۰۶ از شاسی و ساختار کلی‌ ایمن بهره می‌برد که از آن به عنوان ویژگی مثبت طراحی یاد می‌شود. خودروی مورد ارزیابی در آزمون یورو ان‌کپ، پژو ۲۰۶ سه در هاچ‌بک و مجهز به کیسه‌های هوای سرنشینان جلو بود. به لطف کیسه‌های هوای این خودرو، سر و گردن راننده و شاگرد ایمن است. کمربندهای ایمنی مجهز به پیش‌کشنده (Pretensioners) پژو ۲۰۶ توانست در این تصادف نقش پررنگی برای جلوگیری از پرت‌شدن راننده و شاگرد به سمت جلو داشته باشد.


سنسورهای آدمک‌های تست تصادف، بیشترین میزان بار وارد ناشی از ضربه‌ی تصادف جلو را در بخش قفسه‌ی سینه‌جلو نشان می‌دهند. با وجود امنیت نسبی سرنشینان بزرگ‌سال جلو، وضعیت برای سرنشینان خردسال عقب جالب نیست. بر اثر نیروی شدید تصادف، احتمال حرکت پدال ترمز و برخورد آن با پای راننده وجود دارد. این برخورد، تهدیدی جدی برای صدمه به مچ و ساق پای راننده است.


همان‌طور که در ویدیو دیدیم، پژو ۲۰۶ پس از ضربه از جلو تقریبا تا ستون جلویی (ستون A) جمع شد. این به معنی آسیب جدی به موتور، جلوبندی، و اکسل، دیفرانسیل و کج شدن رینگ‌های جلو است. اثر ضربه باعث شده تا شیشه جلو کمی خورد شود و سقف و در راننده هم تاب بردارد.


در آزمون تصادف از بغل، سر آدمک تست تصادف به عنوان راننده به گوشه‌ی پایین شیشه‌ی در برخورد کرد. با این حال آسیب جدی به راننده وارد نشد و به لطف کیسه‌های هوا، سر، گردن و نواحی جلوی آدمک در معرض خطر کمتری قرار گرفت. با توجه به نتایج به دست آمده از تست تصادف از بغل، احتمال برخورد در به شکم و لگن راننده وجود دارد.

در تست تصادف عابر پیاده، پژو ۲۰۶ توانست نتیجه‌ی مشابه خودروهای هم‌کلاس خود را ثبت کند. نتایج این آزمون نشان می‌دهند که بر اثر برخورد این اتومبیل به عابر پیاده، احتمال آسیب به جفت پاهای عابر پیاده وجود دارد و طراحی نمای جلو و سپر نتوانسته محافظت خوبی از نیمه‌ی پایینی تن عابر داشته باشد.







ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار