سیاست مدیریت تقاضا در اطراف اماکن تاریخی اجرا می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اجرای طرح سیاست مدیریت تقاضا در اطراف اماکن تاریخی شهر اصفهان خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اجرای طرح سیاست مدیریت تقاضا در اطراف اماکن تاریخی شهر اصفهان خبر داد.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هدف از اجرای این طرح داشتن هوای پاک و ترافیک روان تر در شهر اصفهان به ویژه اطراف اماکن تاریخی است.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح قرار است زیرساخت های مناسب برای رفت و آمد شهروندان را ایجاد کنیم تا رغبت کمتری برای استفاده از خودروهای شخصی وجود داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به طرح جامع حمل و نقل شهر اصفهان که مطالعات آن از سال ۹۰ توسط دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان شروع شد و به نتیجه رسید، گفت: این طرح هفته گذشته در شورای ترافیک اصفهان به تصویب رسید و در حال حاضر در شورای ترافیک کشور در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: ما در صدد هستیم در تابستان امسال مصوبه وزارت کشور را هم بگیریم تا طرح جامع حمل ونقل مبنای فعالیت های مدیریت شهری اصفهان تا سال ۱۴۰۰ باشد.

صلواتی با بیان اینکه قرار است بر اساس این برنامه، سهم حمل و نقل عمومی به ۵۵ درصد برسد، گفت: در شهر اصفهان پس از راه اندازی ۳ خط مترو، ۳ خط تراموا نیز راه اندازی می شود که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در کنار آن ۱۲ خط سامانه اتوبوس های تندرو که تاکنون تعدادی از آنها اجرا و یا در حال اجراست، قبل از سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان تاکید کرد: در اطراف اماکن تاریخی شهر اصفهان نیز سیاست مدیریت تقاضا اجرا می شود تا هوای بهتر و ترافیک روان تری داشته باشیم.

وی امسال را سال خوبی برای رشد و توسعه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان پیش بینی کرد وگفت: سیاست گذاری ها برای رسیدن به شهری پایدار در اولویت برنامه های این معاونت بوده چرا که بر این باور هستیم سیاست های نادرست شهر را از مسیر تعالی دور می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار