افتتاح مرکز جامع اهداء خون در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از افتتاح مرکز اهداء خون در اصفهان خبر داد و گفت: این مرکز با هدف تولید فردی و انحصاری خون و رفع نیاز مراکز درمانی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از افتتاح مرکز اهداء خون در اصفهان خبر داد و گفت: این مرکز با هدف تولید فردی و انحصاری خون و رفع نیاز مراکز درمانی استان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، مجید زینلی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع انتقال خون در اصفهان اظهار داشت: مرکز جامع اهداء خون آماده بهره‌برداری است و دستگاه‌های مورد نیاز خریداری و نصب‌ شده‌اند و پس از کسب مجوزهای لازم تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: این مرکز به‌ منظور تولید اختصاصی و انحصاری محصولات و فرآورده‌های خونی مورد نیاز برای هر فرد و رفع نیاز مراکز درمانی استان راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ نوع فرآورده خونی در استان و کشور تولید و استفاده می‌شود.
وی هم‌چنین از افتتاح مرکز سپاس در اصفهان خبر داد و گفت: این مرکز به افرادی که تمایل به اهداء سلول‌های بنیادی خون‌ دارند، خدمت‌رسانی می‌کند.
زینلی با بیان اینکه این مرکز پس از دریافت سلول‌های بنیادی خونی از داوطلبان و تهیه بانک اطلاعاتی این سلول‌ها را به افراد نیازمند در سراسر کشور ارائه می‌کند.
وی افزود: با توجه به این‌که یافتن اهداکننده مناسب در بین افراد خانواده و بستگان بیمار مشکل است، این مرکز در راستای کمک به بیماران جهت یافتن اهداکننده مناسب از میان افراد داوطلب، اهداکنندگان سلول‌های بنیادین خون‌ساز را پذیرش و ثبت‌نام می‌کند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از ثبت‌نام و پذیره‌نویسی ۵۵۱ نفر در طول ۸ ماه اولیه فعالیت مرکز سپاس خبر داد و گفت: ۲۵ نفر از این تعداد خانم‌ها بوده‌اند و ما امیدواریم شاهد مشارکت بیشتر خانم‌ها در اهداء سلول‌های بنیادی خونی باشیم.
وی بابیان اینکه خون‌های مصرفی در بیمارستان‌ها بعضاً به‌جا، به‌موقع و به‌اندازه مصرف نمی‌شود، اضافه کرد: با توجه به این موضوع و با نظر به عواقب خطرناک تزریق نا به‌جای خون، طرح هموویژیلانس را به‌منظور مدیریت و نظارت بر مصرف خون در بیمارستان‌ها اجرا کرده‌ایم و با اجرای این طرح میزان مصرف فرآورده‌های خونی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار