کارگران ۷۶ واحد صنعتی در اصفهان پایش سلامت شدند

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارگران ۷۶ واحد صنعتی در اصفهان در سه رده سبز، زرد و قرمز پایش سلامت شدند.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارگران ۷۶ واحد صنعتی در اصفهان در سه رده سبز، زرد و قرمز پایش سلامت شدند.

احمدرضا پرنده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ملی «کاج» که به منظور پایش سلامت کارگران به اجرا گذاشته شد در استان اصفهان به صورت پایلوت در ۷۶ واحد صنعتی اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح بین ۱۰ تا ۱۵ شاخص سلامت از جمله فشار خون، کلسترول، سلامت روان، چربی و بهداشت و همچنین اعتیاد مورد آزمایش قرار می گیرد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: کارگرانی که حتی وضعیت سلامتی آنها در وضعیت قرمز قرار می گیرد سبک زندگی سالم را به آنها آموزش می‌دهیم.

وی گفت: کارگران در گروه های ۲۰ نفره تحت آموزش های لازم را دریافت کرده و در اجرای طرح مذکور اطلاعات وضعیت سلامت کارگران در سیستم ثبت شد و در نهایت کارت سلامت برای آنها صادر می‌شود.

پرنده با بیان اینکه بر اساس نتایج کارت سلامت، وضعیت سلامتی کارگر به سه دسته تقسیم می شوند، گفت: وضعیت سبز که نشانگر خود مراقبتی و ارتقاء سبک زندگی است. وضعیت زرد یعنی کارگر نیاز به مشاوره و اصلاح سبک زندگی دارد و وضعیت قرمز که فرد نیاز به مشاوره، درمان و اصلاح اصولی سبک زندگی پیدا می کند و مراقبت های اولویت دار برای حفظ سلامتی کارگر اعلام می شود.

وی با اشاره به استقبال برخی از کارفرمایان از اجرای طرح آموزشی سبک زندگی اضافه کرد: کارفرمایان خواستار اجرای این آموزش برای خانواده های کارگران بوده و این درخواست کارفرمایان به همت بهبان های توانمند استان اصفهان اجرایی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار