فعالیت ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار در بهزیستی اصفهان

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند، گفت: بهزیستی با ارائه تسهیلات و وام اشتغال در راستای توانمندسازی زنان تلاش می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند، گفت: بهزیستی با ارائه تسهیلات و وام اشتغال در راستای توانمندسازی زنان تلاش می‌کند.
مرضیه فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی اظهار داشت: مددجویان زیر پوشش حوزه امور اجتماعی بیش از 10 هزار خانوار هستند که 9 هزار و 385 نفر آن‌ها مستمری دریافت می‌کنند.
وی افزود: مبلغ مستمری از 53 هزار تومان تا 100 هزار تومان به هر خانوار پرداخت می‌شود که این مبلغ به همراه یارانه افزایش یافته از فروردین امسال به حساب مددجویان واریز شده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان پیرامون توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان کرد: زنان سرپرست خانوار به دلایلی از جمله از کار افتادگی سرپرست و فوت یا طلاق همسر، مورد حمایت سازمان قرار گرفته و از خدماتی چون پرداخت مستمری، شهریه دانشجویان، کمک موردی، غربالگری سلامت، کمک هزینه تحصیلی، یارانه چند قلوها، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه روستایی عشایر و روستایی، تشکیل گروهی همیار و مالی خرد، وام اشتغال و سرمایه کار بلاعوض بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: به منظور بهبود کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار از دوره‌های آموزشی مهارت‌هایی زندگی، آماده سازی شغلی، آشنایی با بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز بهره‌مند می‌شوند.
فرشاد با بیان اینکه هدف اصلی حمایت از زنان سرپرست خانوار رسیدن به مرحله خودکفایی، استقلال، عزت نفس و توانمند سازی در تمام ابعاد خانواده استف گفت: در طول مدت حمایت با بررسی‌های همه جانبه از وضعیت اقتصادی، فرهنگی، امکانات و توانمندی‌های زنان از طریق برخورداری از تسهیلات وام اشتغال، ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار و ثابت و پرداخت سرمایه کار بلاعوض به زنان سرپرست خانوار در راستای تحقق این امر خدماتی ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: از طریق تشکیل گروه‌های همیار و خدمات مالی خرد از طریق کار گروهی نیز زنان زیر پوشش به مرحله اشتغال دست یافته‌اند. زنان سرپرست خانوار از طریق شرکت در گروه‌های همیار در زمینه‌های خیاطی، نانوایی، شیرینی پزی، قالی بافی و غیره توانسته‌اند به این امر مهم دست یابند.
فرشاد با اشاره به طرح «گروه‌های همیار» گفت: تمام اعتبارات گروه‌های همیار از طریق بهزیستی برای تشکیل و توسعه گروه‌ها به زنان سرپرست خانوار تعلق گرفته و تمام‌ درآمد گروه نیز متعلق به زنان سرپرست خانوار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار