ساخت مسکن ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار دارای دو معلول در دستور کار بهزیستی

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر تامین مسکن برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار دارای دو معلول و بیشتر تحت پوشش سازمان بهزیستی در دستور کار است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر تامین مسکن برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار دارای دو معلول و بیشتر تحت پوشش سازمان بهزیستی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربوبی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح تامین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول را از اواخر سال ۹۳ در کشور آغاز کردیم، اظهار داشت: برای اجرای این طرح با اعلام فراخوان در مرحله نخست ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح مسکن مددجویان دارای دو معلول بهزیستی تفاهم‌نامه پنج جانبه بین سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن‌ساز امضا شد، اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه هزینه ساخت مسکن برای افراد دارای بیش از دو معلول تامین می‌شود که برای ساخت خانه در روستاها ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرها نیز ۳۰ میلیون تومان هزینه بلاعوض به خانوار پرداخت می‌شود.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تاکنون ساخت مسکن برای هفت هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی دارای بیش از دو معلول بدون خانه آغاز شده است، ابراز داشت: یک هزار و ۸۰۰ خانوار نیز در قالب این طرح خانه‌های خود را تحویل گرفته و ساکن شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سهم استان اصفهان در بخش تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر ۵۰۰ واحد مسکونی بوده است، اضافه کرد: همه این منازل تحویل خانواده مددجویان شده است.

ربوبی تصریح کرد: در فاز دوم نیز ۳۰۰ خانوار شناسایی شدند که در صورت ادامه تفاهم‌نامه عملیات احداث منازل مسکونی را خواهیم داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار