با یک باخت زمستان نمی‌شود

تیم فوتبال سپاهان بعد از شکست سنگین در مقابل پدیده باید از لحاظ روحی و روانی آماده رقابت در مقابل پارس جنوبی شود.

تیم فوتبال سپاهان بعد از شکست سنگین در مقابل پدیده باید از لحاظ روحی و روانی آماده رقابت در مقابل پارس جنوبی شود.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، تقریباً با قاطعیت تمام می‌توان در مورد این مسئله صحبت کرد که هیچکدام از هواداران سپاهان پیش از شروع فصل لیگ برتر دوره هفدهم تصورش را هم نمی‌کردند که بازی سپاهان در مقابل پارس جنوبی در هفته سوم لیگ تبدیل به رقابتی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز برای تیمشان شود. با این حال نتایج نه چندان مناسب سپاهان در دو هفته گذشته و به خصوص دریافت 4 گل از پدیده مشهد اوضاع را برای زلاتکو کرانچار بسیار سخت کرده و او باید هرچه سریع‌تر فکری به حال خروج از این وضعیت بکند.
تیمی که در مقابل پدیده به میدان رفت به واسطه تعلیق محرومیت ساسان انصاری و حضور او در میدان حداقل از لحاظ مهره و بازیکن شرایط بهتری نسبت به هفته اول داشت و کم‌ترین توقع این بود که سپاهان بتواند با حداقل امتیاز در مقابل پدیده از زمین خارج شود. دریافت گل که بلافاصله با آمار رسانه‌ها تبدیل به سنگین‌ترین شکست سپاهان در 17 دوره اخیر لیگ برتر هم شد آرامش را از اردوی سپاهان گرفت.
البته کرانچار به مانند بعضی از مربیان ایرانی زیر سایه بهانه‌جویی پنهان نشد و به صورت مستقیم تقصیرات این باخت تیمش را بر گردن گرفت و قول داد که در هفته‌های بعد جبران کند اما نباید فراموش کنیم که همه 15 تیمی که در لیگ رقیب سپاهان هستند برای موفقیت در لیگ امسال تلاش می‌کنند و هیچ حریفی از پیش بازنده نخواهد بود.
خارجی‌های ناشناخته
کرانچار در ابتدای فصل لیست بازیکنان مورد نیاز خودش را در اختیار محسن طاهری قرار داد و به جز یک بازیکن بقیه چهره‌هایی که امسال به سپاهان پیوستند همگی با نظر مستقیم کرانچار به تیم آمدند و حداقل از این لحاظ سرمربی کروات تیم نمی‌تواند ایرادی به وضعیت یارگیری وارد کند، اما با این حال هنوز سپاهان تبدیل به تیم مدعی 6 هفته پایانی لیگ فصل قبل نشده و مسیری دور و دراز برای قرار گرفتن در جمع مدعیان دارد. تغییرات بسیار زیاد به خصوص در خط دفاعی که با مصدومیت دو دروازه‌بان اصلی این تیم همراه شده سپاهان را به شدت در ناحیه دفاع آسیب‌پذیر کرده است.
تیمی که در روزگاری نه چندان دور به داشتن یک ساختار دفاعی مناسب با حضور بازیکنانی مثل هادی عقیلی و محسن بنگر شهرت داشت امروز کارش به جایی رسیده که در دو مسابقه 5 گل دریافت می‌کند و البته چند گل هم نمی‌خورد. کرانچار با نظر مستقیم خودش موسی کولیبالی مدافع خارجی فصل قبل تیمش را هم نخواست و به صورت طبیعی باید بازیکنان جدید از لحاظ کیفیتی بسیار بهتر از کولیبالی باشند که تا به امروز اینگونه نبوده است. سپاهان در این فصل به جز لی اولیویرای برزیلی که از سال گذشته او را حفظ کرده 3 خرید خارجی دیگر هم انجام داده که دو نفر از این بازیکنان از کشور برزیل به ایران آمده‌اند که اولی در خط دفاعی بازی می‌کند و دومی هم یک هافبک است.
اما این دو نفر هم با وجود مانور تبلیغاتی فراوانی که بر رویشان انجام شد در این دو بازی نمایش آنچنان امیدوار کننده‌ای نداشته‌اند و هیچ بعید نیست که به نیمکت تیم برگردند. بازی دادن به سیاوش یزدانی محتمل‌ترین تغییر کرانچار در بازی این هفته تیمش خواهد بود تا حداقل شرایط تیم در ساختار دفاعی به یک ثبات نسبی برسد. اما ابهام دیگر هم بر روی خط دروازه است که مهدی صدقیان جوان و کم تجربه در طول دو هفته دو نمایش کاملاً متفاوت با یکدیگر داشته است. در هفته اول آنقدر خوب بود که تحسین همه را برانگیخت و در هفته دوم آنقدر کم روحیه بازی کرد که همه را از عملکرد خودش ناامید کرد.
هواداران حامی سپاهان
شاید نکته مهم شکست روز جمعه سپاهان در مقابل پدیده مشهد تشویق همه‌جانبه هواداران سپاهانی حاضر در استادیوم ثامن مشهد بود که نشان می‌داد طلایی‌پوشان از این لحاظ به درک لازم رسیده‌اند و قرار نیست بلایی که در سال‌های گذشته بر سر حسین فرکی و عبدالله ویسی آمد این‌بار هم برای کرانچار تکرار شود. سپاهانی‌ها شاید به این مسئله اعتقاد دارند که در 5 هفته ابتدایی لیگ نمی‌توان چشم انداز دقیقی از وضعیت تیم داشت و باید به کرانچار و بازیکنانش فرصت داد تا خودشان را بازیابی کنند تا در شرایط مسابقه رسمی قرار بگیرند اما تکرار این نتایج ضعیف ممکن است همان داستانی را برای کرانچار پیاده کند که در ابتدای لیگ چهاردهم تجربه آن را در کارنامه خودش دارد.
جای خالی حاج‌صفی احساس شد
البته شاید پرداختن به این موضوع کمی طعنه‌آمیز باشد اما دو شکست سپاهان در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم در مقابل پدیده درست با گلزنی محمدحسین مرادمند مدافع سابق این تیم همراه شد که چند سالی است از فوتبال اصفهان جدا شده و پیراهن پدیده را بر تن کرده است. امروز مرادمند که محصول آکادمی فوتبال سپاهان بوده در تیم پدیده می‌درخشد و سپاهان باید دلخوش به نفرات جدیدی باشد که با قیمت‌های بعضاً نجومی به اصفهان آمده‌اند و حتی به مانند یک مدافع معمولی هم نمی‌توانند به تیمشان کمک کنند.
البته مشخص بود که جدایی احسان حاج‌صفی یک خلأ بزرگ در ترکیب تیم ایجاد می‌کند و پرکردن جای خالی او به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود اما انتظار می‌رفت تا بازیکن جوانی مثل سعیدآاقایی که سپاهان پول زیادی هم برایش پرداخت کرد بتواند جانشین مناسبی برای حاج‌صفی باشد ولی این بازیکن هم هیچ نشانی از آن چهره با انگیزه ملی‌پوش نداشته و حداقل در این دو مسابقه کیفیت بالایی نداشته است.
امید به آینده
به هر حال بازی سپاهان در مقابل پدیده با وجود همه اتفاقات تلخی که به همراه داشت به پایان رسیده و سپاهان باید در بازی هفته سوم خودش در برابر پارس جنوبی جبران مافات کند تا علاوه بر گرفتن 3 امتیاز دل هوادارانش را هم بدست بیاورد. اما این از بدشانسی‌های کرانچار است که حریف بوشهری با شرایطی بسیار خوب و به عنوان صدرنشین جدول لیگ به اصفهان سفر می‌کند و بدون شک بازی این تیم در برابر سپاهان تفاوت بسیار زیادی با رقابت فصل گذشته دو تیم در جام حذفی دارد.
سپاهان در این بازی چشم امید به حضور تماشاگران خودش دارد تا اولین برد لیگ هفدهم را در کارنامه ثبت کند ولی از طرف دیگر نتیجه نگرفتن در این بازی می‌تواند فشارها را به کرانچار و تیمش زیاد کند آن هم در مقبل تیمی که مهدی تارتار را به عنوان بازیکن سابق سپاهان بر روی نیمکت خودش می‌بیند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار