شبکه بازاریابی تولیدکنندگان اصفهانی در عراق ایجاد شود
رایزن بازرگانی ایران در عراق از تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهانی خواست با ایجاد شبکه مویرگی پخش کالا در عراق از فرصت پیشآمده نهایت استفاده را ببرند.
رایزن بازرگانی ایران در عراق از تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهانی خواست با ایجاد شبکه مویرگی پخش کالا در عراق از فرصت پیشآمده نهایت استفاده را ببرند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎزاده در نشست کمیسیون حمایت از سرمایهگذاری، تأمین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان، خواستار ایجاد شبکه بازاریابی در استانهای عراق از سوی تولیدکنندگانی استان اصفهان شد و اظهار داشت: تجربه موفق برخی شرکتها در تبلیغات و بازاریابی محصولات میتواند برای سایر برندهای تجاری تکرار شود.
وی اتاق بازرگانی اصفهان را اتاقی پیشرو پویا در عرصه تجارت با عراق برشمرد و گفت: اتاق اصفهان با اتاقهای بازرگانی کربلا، نجف، بغداد و بصره میتواند همکاری مشترک برای افزایش سطح مبادلات تجاری داشته باشد.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق به شناسایی 63 مسئله پیش روی تجارت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: 33 مسئله داخلی و 30 مسئله خارجی است و با حل این مسائل میتوان سطح تجارت در عراق را چند برابر ساخت.
وی میزان صادرات ترکیه به عراق در سال 2016 را 8 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: این عدد در سال 2012، 12 میلیارد دلار بوده و نشان از کاهش حضور اقتصادی ترکیه در عراق دارد، ولی کشور چین در حال پیشی گرفتن از ایران و ترکیه در عراق است.
محمدرضازاده اضافه کرد: واردات عراق در سال 2016 بیش از 37 درصد کاهش یافته و این در حالی است که سهم ایران در واردات عراق 19 درصد است. تبلیغات در عراق 2 برابر نسبت به تبلیغات در ایران اثربخش است و متأسفانه شرکتهای بازرگانی ایرانی از توجه به تبلیغات در عراق غفلت میکنند و چنانچه این بازار در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد میزان فروششان نسبت به بازار داخل بیشتر خواهد شد.
وی از راهاندازی شبکه بانکی شتاب در شهرهای عراق خبر داد و گفت: حضور فعال بانکهای ایرانی میتواند حجم تجارت دو کشور را افزایش دهد.